Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Zobacz także
O ile ceny spadają jesienią? I od kiedy jest taniej?
Nowe trasy Kolei Dolnośląskich
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie 2024
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Kiedy bilet jest fakturą?
Pasażer odbywający służbową podroż nie musi zbierać dodatkowych dokumentów potrzebnych do rozliczenia kosztów przejazdu. Przepisy stanowią, że jednorazowy bilet na przejazd na odległość co najmniej 50 kilometrów jest jednocześnie fakturą - przypomina Urząd Transportu Kolejowego
Zgodnie z § 17 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2008 r. nr 212, poz. 1337 z późn. zm.) "za fakturę uznaje się również bilety jednorazowe uprawniające do przejazdu na odległość nie mniejszą niż 50 km, wydawane przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: kolejami normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i śmigłowcami (…)".
Pasażer, który kupuje bilet w tradycyjnej kasie, nie musi dodatkowo prosić o wystawienie faktury. Jeżeli zachodzi jednak taka potrzeba, na życzenie podróżnego dokument zostanie wydany. Informacja o tym, że bilet kolejowy jest jednocześnie fakturą, można znaleźć także w dokumentach przewozowych przewoźników (taryfa lub regulamin).
Inne zasady obowiązują w przypadku transakcji dokonywanych przez internet. Bilet internetowy - ze względu na możliwość jego drukowania, kopiowania i dokonywania nadużyć podatkowych - nie jest fakturą VAT. W przypadku kupowania biletu przez Internet u przewoźników oferujących taką formę sprzedaży faktura wysyłana jest do pasażera na koszt spółki kolejowej. Warunkiem jest jednak zaznaczenie opcji dotyczącej potrzeby jej otrzymania już na etapie zakupu biletu. W innym przypadku żądanie otrzymania faktury należy zgłosić przewoźnikowi do 7 dni po dacie dokonania transakcji.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Informacja dla podróżujących służbowo
[2013-09-25 15:29 83.5.105.*]
dot.: wystawiania Faktur VAT za przejazd Międzynarodowymi Liniami Autokarowymi
SINDBAD
W związku z pojawiającymi się od dłuższego czasu pytaniami ze strony agentów ale i klientów, dotyczących wystawiania faktur VAT za bilety komunikacji międzynarodowej realizowane przez Sindbad Sp. z o.o., w linku przesyłamy oficjalne stanowisko Ministerstwa Finansów w powyższej sprawie.
W dniu 11 lutego 2013 roku wystąpiliśmy do Ministra Finansów o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów w zakresie uznania czy wystawiane przez naszą Spółkę bilety komunikacji międzynarodowej uznać należy za faktury VAT.
Zgodnie z uzyskaną interpretacją indywidualną z dnia 26 kwietnia 2013 roku, a jednocześnie Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28.03.2011 r. dotyczącym m.in. wystawiania faktur, które mówi, że za fakturę uznaje się również bilety jednorazowe uprzejmie informujemy, że bilety przewoźnika Sindbad Sp. z o.o. z Opola spełniają wszelkie wymogi, aby można je uznać za Faktury VAT.
W związku z powyższym prosimy informować klientów, że odcinek A biletu dla
klienta jest jednocześnie fakturą.
W przypadku zagubienia biletu aby Klient mógł otrzymać duplikat faktury wystarczy, że Agent wydrukuje ponownie bilet z systemu i przekaże Klientowi wyłącznie odcinek A z własnoręczną adnotacją "duplikat z dnia…" i parafką, a następnie prześle jego skan na adres ksiegowosc@sindbad.pl, lub fax 77 54 94 970.
Zwracamy uwagę, że nasza firma nie będzie wystawiała faktur VAT w żaden inny sposób. Jednocześnie informujemy, że w przypadku wystawiania biletów i równolegle faktur VAT na tą samą usługę sprzedawca naraża się na naruszenie zapisów ustaw podatkowych. odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział aktualności dnia:
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Autobusy alternatywą dla niemieckiej kolei
Szlak Frontu Wschodniego I Wojny Światowej gotowy
Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu
Zmowa cenowa sprzedawców online
Pyrzowice: największa inwestycja w historii lotniska
Klienci upadłego biura walczą o odszkodowania
W Bangkoku znów niebezpiecznie
Mocne punkty tegorocznej edycji Tour Salonu