Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
Wiarygodność płatnicza biur podróży istotna dla 96% klientów
Zdaniem przedstawicieli branży turystycznej zdecydowana większość ich klientów uważa wiarygodność płatniczą biur podróży za istotny czynnik wyboru operatora.
Touroperatorzy spodziewają się, że sytuacja polityczna w północnej Afryce wpłynie negatywnie na prowadzoną przez nich działalność, ale 90% z nich planuje rozszerzenie swojej oferty - to najważniejsze wnioski ze specjalnego dodatku dotyczącego branży turystycznej zawartego w 14. edycji Raportu BIG poświęconego bezpieczeństwu prowadzenia działalności w Polsce.
Od ponad trzech lat BIG InfoMonitor monitoruje zatory płatnicze oraz zaległe i stracone zobowiązania. W wyniku tych działań powstaje Raport BIG, który mierzy poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej, opinie przedsiębiorców w tym zakresie oraz kierunek ich zmian. W 14. edycji Raportu BIG znalazł się również dodatek dotyczący branży turystycznej.
Zdecydowana większość badanych (96%) uważa, że wiarygodność płatnicza biura podróży jest istotna dla klientów. Również przedstawiciele biur starają się sprawdzać historię finansową swoich kontrahentów - pytają partnerów biznesowych (71%), szukają informacji w Internecie (63%), proszą o rekomendacje (54%) i sprawdzają w Biurach Informacji Gospodarczej (42%).
"Z naszych obserwacji wynika, że w szczególnie w branży turystycznej kwestie związane z płynnością i wiarygodnością płatniczą są istotne. Te dane są bardzo pozytywne, mamy również nadzieję, że właściciele biur podróży oraz ich przedstawiciele w coraz większym stopniu będą korzystać ze źródeł dających dostęp do pełnych i wiarygodnych informacji o rzetelności płatniczej swoich partnerów biznesowych. " - podkreśla Marcin Ledworowski, Wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor.
Blisko połowa (49%) przedsiębiorców w branży turystycznej jest zdania, że nieterminowe regulowanie płatności to poważny problemem lub bardzo poważna przeszkoda w prowadzeniu działalności gospodarczej. Co więcej 79% badanych stwierdziło, że w branży turystycznej występują problemy z terminowym regulowaniem należności. W kontekście tych danych, tym ważniejsze jest sprawdzanie wiarygodności płatniczej kontrahentów przed podjęciem z nimi współpracy oraz informowanie rynku o trudnościach we współpracy z danymi podmiotami.
"Znalezienie się wśród niesolidnych kontrahentów może dla biura turystycznego oznaczać poważne kłopoty, tym bardziej, że według wyników badania 42% przedstawicieli branży korzysta z kredytów bankowych do finansowania swojej działalności obrotowej. Ponadto jest to poważna rysa na wizerunku. Zachęcam do sprawdzania tour operatorów, szczególnie że nam również zależy na przejrzystości i profesjonalnym działaniu branży turystycznej" - dodaje Jan Korsak, Prezes Polskiej Izby Turystyki.
Blisko trzy czwarte badanych (72%) jest zdania, że sytuacja polityczna w północnej Afryce będzie mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie biur podróży w przyszłym roku. Pomimo to 90% ankietowanych zapowiada rozszerzenie oferty, a 68% deklaruje rozszerzenie obszaru działania, nowe usługi i dotarcie do nowych grup klientów. Takie informacje mogą wskazywać na dużą elastyczność biur, które spodziewając się spadku popularności wyjazdów do Egiptu czy Tunezji, przygotowały ofertę z nowymi kierunkami wakacyjnymi. Jest to również sygnał, że branża aktywnie reaguje na sytuację.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Raport BIG o branży turystycznej
[2011-06-17 11:40 83.6.156.*]
sprawdzanie wiarygodności należałoby rozciągnąć na linie lotnicze, które NAGMIENNIE przedłużają zwroty płatności za niezrealizowane przeloty ... Może szerzej napiszecie o niesolidnych praktykach stosowanych przez linie lotnicze ? jak unikanie opieki nad pasażerami, niezapewnianie posiłków, noclegów A co na to UOKiK ? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Komu kolej sprzeda długi pasażerów?
Konsumenci wybrali Itakę, TUI i Rainbow Tours
Agroturystyka: konkurs na najpiękniejszy ogród
Modlin: wojna cenowa. Ryanair będzie dopłacać klientom.
Przychody linii lotniczych z usług dodatkowych wzrosną
Auschwitz - tylko w grupach i z przewodnikiem
Słowacy kupują polski ośrodek narciarski
Rusza Sphinx w Ostrowcu Świętokrzyskim
OK Services Travel: Prokurator pomyliła się
Wysokie wskaźniki miejskiej turystyki europejskiej
Jak nowocześni managerowie pozyskują klientów
Costa Concordia ma już następcę
Przebudowa giganta Gołębiewskiego