TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Konsumenci wybrali Itakę, TUI i Rainbow Tours

Znamy wyniki konkursu Konsumencki Lider Jakości 2013. Organizatorzy nie pominęli także firm działających w branży turystycznej. W kategorii "Biura Podróży" zostało nagrodzonych troje touroperatorów: Itaka, TUI oraz Rainbow Tours.


Konsumencki Lider Jakości 2013 to ogólnopolski, promocyjny program konsumencki, prowadzony przez Redakcję Strefy Gospodarki (dodatek do Dziennika Gazety Prawnej). Stworzony, by wyłonić najlepsze, w opinii konsumentów, marki i firmy na polskim rynku. Badania realizowane w ramach programu dotyczyły opinii konsumentów na temat jakości wybranych produktów i usług. Pozwoliły one zbudować ranking oraz wskazały stopień rozpoznawalności produktów i usług (świadomość marki), a także pozwoliły stworzyć ranking marek najbardziej rozpoznawalnych.
Jak zbierano i analizowano dane? Jako nadrzędna, stosowana jest w badaniu idea metodologii mixed-methods. W III edycji badania, w 2013 roku, zastosowano następujące metody badawcze:

• badania kwestionariuszowe
• badanie eksperckie - dotyczące kwalifikacji marek w kategoriach produktowych,
• badanie pilotażowe na losowo wybranej grupie konsumentów,
• badanie face-to-face z konsumentami,
• ankieta pilotowana z udziałem badacza.
• ankiety elektroniczne

Respondenci kwalifikowani byli do badania ze względu na wiek, płeć i miejsce zamieszkania. Uczestnicy (5 410 osób) badania spełniali kryteria próby, opartej o logikę doboru celowego, kwotowego.

Analizowano dane przy pomocy:
• analizy danych ilościowych:
• wyznaczenia liderów w rankingu liderów spontanicznych oraz liderów wspomaganych,
• ustalenia poziomu znajomości marki (wskaźnik świadomości marki),
• identyfikacji poziomu lojalności wobec marki.
• analizy danych jakościowych: analiza treści wypowiedzi oraz kontekstu wypowiedzi pochodzących z pytań otwartych.
• zastosowano metodologię ważenia poststratyfikacyjnego

Prace związaniem z przygotowaniem i realizacją badań konsumenckich, w ramach Programu KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013, powierzone zostały firmie iReward24 S.A.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
konsumencki lider jakości biuro podróży Itaka Rainbow Tours TUI Gazeta Prawna opinia konsumentów badanie kwestionariuszowe grupa konsumentów analiza danych ilościowych znajomość marki dane jakościowe


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję