Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Bilety lotnicze za drogie?
Polak to trudny klient dla przewoźnika lotniczego - ma być bezpiecznie, a co najważniejsze tanio. Linie lotnicze OLT Express dały Polakom nadzieje, że można podróżować po niebie za bezcen. Niestety wraz z jej bankructwem runęły też marzenia. PLL LOT nie pozostawia jednak złudzeń, zdaniem ekspertów to logiczne, że bilet tańszy niż 100 zł nie zarabia na siebie.
Na przełomie lipca i sierpnia 2012 roku firma badawcza Homo Homini wykonała na zlecenie BRE Banku badanie, które pokazało, że najważniejszym czynnikiem, który powstrzymuje Polaków przed skorzystaniem z usług przewoźników lotniczych są ceny biletów. Tak wypowiedziało się 40 procent badanych. 20 procent ankietowanych jako przyczynę unikania podniebnych podróży podała strach przed lataniem, a dla 14 procent za barierę uznało brak odpowiednich połączeń lotniczych.
Prawie 60 procent Polaków wybrała się przynajmniej raz w życiu w podróż lotniczą. W grupie osób, które latają, co piąty respondent przyznał, że zrobił to raz w życiu. Ponad 40 procent z nich wsiada do samolotu najwyżej raz w roku. Kilka lotów w ciągu roku wykonuje 30 procent badanych. 3 procent respondentów lata przynajmniej raz w miesiącu.
Polacy najczęściej podróżują po Europie (55 procent). Co piąty badany leciał samolotem na inne kontynenty, 14 procent udało się na wycieczkę z biurem podróży. Co dziesiąty Polak podróżuje samolotem po kraju.
Pod względem komfortu podróży samoloty zostawiają w tyle wszystkie inne środki komunikacji. Na trasach liczących więcej niż 300 km podróż samolotem jest bardzo komfortowa bądź komfortowa dla 83 procent badanych. Takie samo zdanie o podróżowaniu pociągiem i samochodem ma połowa ankietowanych. Według respondentów najmniej komfortowe są autobusy, tylko 17 procent czuje się w nich komfortowo na dłuższych odcinkach.
90 procent badanych czuje się w samolocie bezpiecznie bądź bardzo bezpiecznie. Prawie taki sam procent osób wskazało na samochody i autobusy jako niebezpieczne środki transportu.
W ankiecie pojawiło się pytanie dotyczące celu ewentualnej darmowej podróży lotniczej w Europie. Na pierwszym miejscu znalazł się Paryż (27 procent), a na kolejnych - Madryt (18 procent), Rzym (17 procent), Londyn (7 procent), Barcelona (6 procent) i Ibiza (3 procent), na ostatniej pozycji znalazł się Stambuł (0,6 procent).
Badanie zostało zlecone przez BRE Bank ze względu na wprowadzenie do oferty mBanku i Multibanku (marki należące do firmy) karty kredytowej powiązanej z programem lojalnościowym Miles & More.
Korzystając z pewnych usług bądź kupując dane produkty klient zbiera punkty (mile), które może potem zamienić na nagrody. W tym przypadku najcenniejsze są bilety lotnicze.
Program Miles & More działa już od 20 lat. Powstał z inicjatywy Lufthansy. Obecnie obejmuje 46 linii lotniczych z całego świata, a z programu korzysta prawie 20 mln osób, w Polsce jest to około 500 tys.
Dotychczas w Polsce karty kredytowe powiązane z tym programem oferował wyłącznie bank Citi Handlowy. Operator programu postanowił jednak rozszerzyć go o kolejny bank. Przetarg wygrał BRE Bank, pokonujący w nim między innymi największy polski bank PKO BP.
Klienci mBanku i Multibanku mają możliwość skorzystania z dwóch rodzajów kart wydawanych w systemie MasterCard: podstawowej bądź prestiżowej. Minimalny limit kredytowy na karcie podstawowej wynosi 3 tys. zł. W wersji prestiżowej limit sięga 10 tys. zł.
Koszt korzystania z kart wynosi rocznie 200 zł (karta podstawowa) oraz 600 zł (prestiżowa). Bank nie pobiera jednak opłaty, jeżeli klient nie płaci kartą często lub dużo nią wydawał.
Oferta BRE Banku przygotowana została z myślą o zamożnych klientach. W trakcie trzech lat chce on sprzedać około 50 tys. kart. Taką ich ilość wydał Citi Handlowy. To właśnie z nim chce konkurować BRE Bank i zabrać mu klientów. Stworzone został już procedury przeniesienia kart z innych banków.
Bank daje klientowi 4 tys. mil powitalnych. Jedna mila to każde 5 zł wydane kartą podstawową. Na droższej karcie na jedną milę wystarczą 3 zł, a klient otrzymuje na wejście 6 tys. mil. Po około roku aktywnego korzystania z karty możliwa ma się stać bezpłatna podróż lotnicza na trasach europejskich.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Sieć pizzerii rozszerza się na cały kraj
Województwo śląskie popularne wśród turystów
PZOT: więcej klientów w biurach
Bachleda-Curuś kupi hotel Kasprowy
Skażone jabłka w Mcdonald`s i Burger King
Kolejna alternatywa dla Egiptu?
W ten weekend rusza sprzedaż biletów na Pendolino
Uruchomiono polską wersję wyszukiwarki przewoźników
Z samolotu na komisariat policji