Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Turyści chcą wracać do Sopotu
Blisko 81 procent turystów to osoby, które odwiedziły Sopot po raz kolejny, a prawie 97 procent turystów uważa, że sopocka oferta kulturalno-rozrywkowa i sportowa odpowiada ich oczekiwaniom. Badanie przeprowadzono w ramach projektu "Od inicjatywy klastrowej do sopockiego klastra turystycznego - program wsparcia i rozwoju" realizowanego przez Urząd Miasta Sopotu. Wywiady osobiste z turystami krajowymi i zagranicznymi przeprowadzono w lipcu i sierpniu br. Uczestniczyło w nich tysiąc osób.
- Z ankiet wynika, że turyści wracają do Sopotu - mówi Wojciech Wroński dyrektor Instytutu Eurotest. - Prawie 81 procent turystów przyjechało do Sopotu po raz kolejny, a przynajmniej co drugi turysta po raz czwarty lub więcej. Taki wynik może świadczyć o poziomie zadowolenia turystów z pobytu w Sopocie, jak i o popularności uzdrowiska. Miasto uważane jest za bezpieczne, z dobrą ofertą kulturalno - rozrywkową i sportową.
Badanie wskazało na istotę ciągłego tworzenia i poszerzenia oferty dla turystów, którzy przyjeżdżają z rodziną. Dwie najliczniejsze grupy turystów odwiedzających Sopot to właśnie ci, którzy przyjechali z rodziną lub przyjaciółmi. Ponad 40 procent z tych dwóch grup spędzało urlop z dziećmi. Z danych wynika, że wiek dzieci to najczęściej 4-5 lat i 6- 12. To ważna wskazówka dla sopockiej branży turystycznej w budowaniu sieci współpracy. Potwierdzają to też działania członków sopockiej inicjatywy klastrowej w tworzeniu oferty animacji czasu dla dzieci gości hotelowych we współpracy z takimi obiektami jak korty tenisowe, Hipodrom, KartCenter, Aquapark.
Dobrą wiadomością dla miasta jest fakt, że turyści dostrzegają i doceniają zmiany zachodzące w Sopocie. Trzy czwarte gości, którzy odwiedzili Sopot już kolejny raz, oceniło miasto jako lepiej przygotowane na przyjęcie turystów niż w latach poprzednich. 97,4%, turystów uznało, że Sopot jest miastem bezpiecznym. Bardzo wysoko została oceniona też liczba imprez kulturalno - rozrywkowych i sportowych w sezonie letnim, blisko 97 procent badanych określiło ją jako zadowalającą. Zapoznanie się z bogatą ofertą Sopotu może ułatwiać kalendarz wydarzeń na stronie www.kalendarz.sopot.pl. Ciekawe jest to, że turyści chętnie widzieliby więcej plakatów i ogłoszeń o wydarzeniach w przestrzeni miejskiej, np. na słupach informacyjnych.
Na podstawie badań można też stwierdzić, że promocja Sopotu jako miasta konferencyjnego to dobry kierunek promocji poza sezonem letnim. Co trzeci ankietowany stwierdził, że do przyjazdu do Sopotu poza sezonem nie byłaby w stanie zachęcić go żadna promocja cenowa, specjalna oferta czy wydarzenie kulturalne.
- Sopot Konferencyjny to kolejny produkt wdrażany w ramach projektu klastrowego w Sopocie - mówi Dorota Sykut koordynator projektu "Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego - program wsparcia i rozwoju". Sopot jest promowany jako destynacja kongresowa z bardzo dobrą infrastrukturą konferencyjną, hotelową i wyjątkową ofertą okołokonferencyjną skupioną w promieniu kilku kilometrów - dodaje.
Projekt pt. "Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego - program wsparcia i rozwoju" został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu - lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot - partnera projektu. Uczestniczą w nim przedsiębiorstwa sektora turystycznego i gastronomicznego, organizacje branżowe oraz jednostki edukacyjno - badawcze oraz samorządowe. Ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Udział w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału, pozwala poszerzać ofertę, daje możliwość nawiązania kontaktów osobistych.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział biura turystyczne:
Dział hotele, pensjonaty:
Taylor Swift da zarobić
Nowe centrum konferencyjne w
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
TUI startuje z ofertą na lato 2012
TravelProfit współpracuje ze SKOK-ami
Centrum Kolonii i Obozów Cogito - oferta Lato 2011
Dni Otwartych Piwnic na św. Urbana
LOT zmienia zasady wynagradzania pracowników
Polska firma stworzyła pierwszą aplikację VR dla branży turystycznej w Europie
Co turyści przywożą z Portugalii?
Właścicielka Aquamaris stanie przed sądem
Biura podróży wierzą w przyszłość
25 nowych klauzul niedozwolonych
Wiosenne imprezy gastronomiczne w Czechach