TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Jak będzie funkcjonować infolinia dla turystów?

W dniu 23 maja br. o godz. 11.00 w Sali Kometa Hotelu Marriott (I piętro) odbędzie się konferencja prasowa na temat funkcjonowania infolinii Telefon Bezpieczeństwa przeznaczonej dla turystów zagranicznych odwiedzających Polskę.


W tym roku po raz pierwszy infolinia zostanie zintegrowana z Polskim Systemem Informacji Turystycznej, co umożliwi obsługę w zakresie bezpieczeństwa turystów również poza letnim sezonem urlopowym.

Głównym celem "Telefonu Bezpieczeństwa" jest poprawa bezpieczeństwa turystów zagranicznych odwiedzających Polskę, poprzez zapewnienie informacji i pomocy w nagłych sytuacjach kryzysowych, takich jak kłopoty ze zdrowiem, zaginięcie dokumentów, kradzieże itp.

Infolinia w okresie wzmożonego ruchu turystycznego wspiera działania jednostek organizacyjnych Policji i stanowi istotny element kształtowania wizerunku Polski jako kraju otwartego, bezpiecznego i przyjaznego turystom zagranicznym.

Turyści będą mogli skorzystać z numerów (48) 22 278 77 77 oraz (48) 608 599 999 płatnych wg. cenników operatorów. Infolinia czynna będzie codziennie (wyłączając dni ustawowo wolne od pracy) w godzinach 8.00-18.00 (od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8.00-22.00). Telefon Bezpieczeństwa obsługiwany będzie przez operatorów w językach polskim, angielskim, niemieckim (przez cały rok) oraz rosyjskim (do 1 czerwca do 30 września).

Przez cały czas funkcjonowania infolinii zgłoszenia będą przyjmowane pod nadzorem Komendy Głównej Policji, co w nagłych przypadkach znacznie przyspieszy podejmowanie interwencji.

Materiały informujące o funkcjonowaniu infolinii w formie ulotki i plakatu będą dystrybuowane za granicą za pośrednictwem Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, konsulatów i ambasad Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, w ośrodkach dla cudzoziemców na terytorium Polski, a także za pomocą ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych.

Infolinia funkcjonować będzie na mocy porozumienia Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu ds. Cudzoziemców, Komendy Głównej Policji oraz Polskiej Organizacji Turystycznej obowiązującego na okres trzech lat.

W konferencji prasowej udział wezmą: Katarzyna Sobierajska - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Rogala - Szef Urzędu Do Spraw Cudzoziemców, Nadinsp. Marek Działoszyński - Komendant Główny Policji, Mirosław Nalazek - Dyrektor Departamentu Systemów Informacyjnych w Polskiej Organizacji Turystycznej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Ministerstwo Sportu i Turystyki Urząd ds Cudzoziemców Komenda Główna Policji Polska Organizacja Turystyczna Katarzyna Sobierajska Podsekretarz Stanu Rafał Szmytke Rafał Rogala Szef Urzędu Do Spraw Cudzoziemców Marek Działoszyński Komendant Główny Policji Mirosław Nalazek




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję