Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
Maleją szanse na nowy terminal we Wrocławiu przed Euro 2012
Zmalały szanse na budowę nowego terminalu na wrocławskim porcie przed piłkarskim Euro 2012. W czerwcu powinny rozpocząć się prace, jednak lotnisku nie uda się do tego czasu zdążyć nawet z procedurą przetargową. Mało tego, od listopada pojawiły się też dodatkowe problemy, port musi na przykład uzyskać opinię ekologów, a to budowy z pewnością nie przyspieszy.
Nowy terminal, warty 240 milionów złotych, zgodnie z planem, ma powstać na 11 hektarach terenu znajdującego się wokół obecnego lotniska. Będzie mógł przyjąć 4,5 miliona pasażerów w ciągu roku (w chwili obecnej zaledwie 1,3 miliona). Port, z jego budową jest już teraz opóźniony o osiem miesięcy. Wojewoda dolnośląski Rafał Jurkowlaniec, wydał pozwolenie na budowę już w połowie kwietnia roku 2008, jednak władze lotniska dopiero pod koniec grudnia podały informacje, że chcą wybudować terminal w innym miejscu, to znaczy sto metrów od pierwotnej lokalizacji. Zwłokę, Leszek Karwowski, wiceprezes wrocławskiego portu lotniczego, tłumaczył koniecznością stworzenia nowego projektu lokalizacji.
Do wojewody, pod koniec grudnia, wpłynął więc wniosek o wydanie nowego pozwolenia na budowę, które uwzględniło zmianę miejsca. Ten jednak został odrzucony.
Jak powiedziała Dagmara Turek-Samól, rzeczniczka wojewody dolnośląskiego, sytuacja była wręcz absurdalna. Nie można było wydać pozwolenia, bowiem dotyczyłoby ono w dużej mierze terenów, które określone zostały w pozwoleniu obowiązującym od kwietnia.
Port lotniczy wycofał więc w sylwestra swój wniosek, jednak Karwowski zapowiedział już wysłanie nowego. Ale na razie nie wysłał, zatem obowiązuje ciągle to wydane w kwietniu.
Zaniepokojony tą sprawą jest Rafał Jurkowlaniec, wojewoda dolnośląski. Jak powiedział, jest już połowa stycznia, a w dalszym ciągu nie został złożony kompletny wniosek o pozwolenie na budowę.
Niestety, prócz totalnego zamieszania z nową lokalizacją, władze portu mają też inny kłopot. Od listopada obowiązuje nowa ustawa, która nakłada na inwestora obowiązek uzyskania tzw. decyzji środowiskowej. Należy ją wydać m.in. na podstawie pozytywnej opinii mieszkańców, a także organizacji ekologicznych. Oznacza to w rzeczywistości, że mogą one teraz w łatwiejszy sposób blokować inwestycje.
Jak powiedział Edward Biały, szef Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu, ustawa nadała takim organizacjom status strony w sprawie, wcześniej były one zmuszone o to zabiegać, a nie zawsze im się to udawało. Organizacje mają możliwość oprotestowywania decyzji i odwoływania się do sądu administracyjnego. Takie właśnie procesy mogą trwać nawet kilka miesięcy.
To oznacza, że budowa może opóźnić się o nawet kolejne kilka miesięcy.
Ale największym problemem może być rozstrzygnięcie przetargu. Doświadczony urzędnik z urzędu marszałkowskiego powiedział, że realizacja tych planów jest prawie niemożliwa. Aby się udało, nie tylko należy w bardzo szybkim tempie skompletować całą dokumentację, ale też żaden z potencjalnych wykonawców nie może zakwestionować wyników przetargu, a to jest naprawdę mało prawdopodobne.
Należy tutaj przypomnieć, że przetarg na budowę obwodnicy śródmiejskiej miał potrwać trzy miesiące. Jednak z powodu odwołań oraz protestów oferentów potrwał w rzeczywistości ponad rok.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wrocław nie zdąży z nowym terminalem na Euro 2012
[2009-01-20 15:25 83.26.157.*]
To się nazywa Rzeczpospolita Urzędnicza. odpowiedz »
Wrocław nie zdąży z nowym terminalem na Euro 2012
[2009-01-21 10:50 77.253.202.*]
polak potrafi wszystko zepsuć odpowiedz »
Wrocław nie zdąży z nowym terminalem na Euro 2012
[2009-01-25 04:31 87.105.13.*]
zostaniemy gorzej niz pcimiem a mielismy byc zapleczem inwestorskim europy kotrego zazdroscila na nam Polska a co robi prezydent ... odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wyniki Hekon Hotele Ekonomiczne S.A.
Zabrze: będzie można wybrać się na wycieczkę podziemnymi szlakami
Małopolskie promowało się na targach pielgrzymkowych w Rzymie
Podczas remontu Okęcia pociągi do Łodzi były opóźnione
Hotel 3 Trio - zaprasza po rozbudowie
W którym polskim mieście odbędzie się Światowy Kongres Esperanto?
Decyzja o zmianie lokalizacji lubelskiego lotniska jest zgodna z prawem
"Wiosenne porządki cenowe" w warszawskich hotelach
Kraków: easyFairs FOOD-to-GO - targi dla małej gastronomii
Lufthansa lata już zgodnie z rozkładem
PLL LOT zamówił ósmego Boeinga 787 Dreamlinera