Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Okęcie: samodzielna odprawa staje się coraz popularniejsza wśród pasażerów
Samoobsługowe formy odprawy zyskują coraz większą popularność. W styczniu 2010 r. na warszawskim lotnisku ponad 90 proc. osób skorzystało z tradycyjnej formy odprawy, ale już w grudniu było to już 74 proc. W 2010 r. pasażerowie skorzystali blisko 150 tys. razy z samoobsługowych kiosków na lotnisku. Ponad 35 tys. razy odprawiali się za pośrednictwem Internetu.
Pierwszą linią lotniczą, która zaoferowała swoim klientom możliwość samodzielnej odprawy była na Okęciu Lufthansa. W 2008 r. powstały tutaj pierwsze kioski self check-in. Obecnie na warszawskim lotnisku mogą skorzystać z tej formy odprawy pasażerowie Air France/KLM, Austrian Airlines, Finnaira i Polskich Linii Lotniczych LOT.
Dzięki samoobsługowym kioskom, klienci linii lotniczych zyskują możliwość odprawy przy ominięciu tradycyjnych stanowisk odpraw (check-in). Karta pokładowa drukowana jest automatycznie, na podstawie danych z biletu. Z nią pasażer udaje się do kontroli bezpieczeństwa, a potem na pokład samolotu. Jeśli podróżujemy z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym możemy nadać go w dedykowanym stanowisku drop-off.
Pasażerowie LOT, od marca 2011 r. mają do swojej dyspozycji kioski web check-in, które umożliwiające odprawę przez Internet (na lotnisku istnieje obecnie sześć tego typu stanowisk). W tym przypadku postępujemy podobnie jak podczas odprawy na stanowisku self check-in. Pasażer identyfikuje się w systemie, wybiera lot i miejsce w samolocie, a na końcu drukuje kartę pokładową.
W 2008 r. pasażerowie zyskali możliwość odprawienia się przez telefon komórkowy. Obecnie mogą skorzystać z niej klienci Lufthansy, Austrian Airlines, PLL LOT, British Airways i El Al. Kartę pokładową pasażer otrzymuje w formie MMS lub linku do strony z plikiem.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Jaką rolę w naszym życiu odgrywa łóżko?
Spotkanie przedstawicieli sieci agencyjnej
Exim Tours zmienia politykę wobec agentów
4You Airlines będzie miał kłopoty?
Europie grozi paraliż lotniczy
Zamiast wycieczki jednodniowe doświadczenia?
Na Mazowszu zderzył się tuzin aut
Podkarpacie: wybrano najciekawsze produkty turystyczne
Stary Browar w Poznaniu kusi nowymi audioprzewodnikami