TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Awarie czarterów pokrzyżowały plany turystom

Miniony weekend nie należał do najszczęśliwszych dla turystów. Wielu rozpoczęło wakacje od koczowania na lotnisku. Łącznie trzy biura podróży miały problem z wysłaniem swoich klientów do wakacyjnych kurortów.


Turyści lecący na wymarzone wakacje na jedną z greckich wysp - Kos utknęli na Lotnisku Chopina. Blisko dobę czekali na wylot ze stolicy, w między czasie ich rejs był przekładany kilka razy. A wszystko przez awarię samolotu czarterowego.

Zdezorientowani klienci biur podróży Exim Tours oraz Neckermann narzekali na utrudniony kontakt z przedstawicielami obu touroperatorów. Dopiero po 9 godzinach zainteresowano się losem turystów. Zmęczonych przewieziono do hotelu Airport.

Jak podało TVN24, informacja o godzinie wylotu była trzykrotnie przekładana. W nocy najpierw podano godzinę 2.00, potem godzinę 4.00 rano. Ostatecznie podróżni wylecieli z Warszawy ok. godziny 5.00. Jednak nie wszyscy - dla pięciu osób zabrakło miejsca w samolocie. Musieli przesiąść się do innego samolotu.

Według relacji poszkodowanych nie tylko oni mieli problem ze skontaktowaniem się z biurami podróży. Na utrudnioną komunikację narzekali też sami pracownicy lotniska.

Jak poinformował nas Zbigniew Pobudkiewicz, Dyrektor ds. Transportu Lotniczego w Exim Tours biuro posiada call center działające 7 dni w tygodniu od godz. 8 rano do 20 wieczorem. W niedzielę liczba pracowników jest ograniczona do dwóch. Z racji tego, że sytuacja była wyjątkowa dołączył do nich kierownik call center. - W związku z zaistniałą sytuacją czas oczekiwania na połączenie mógł być dłuższy niż standardowo, ale wszystkie połączenie były odbierane - dodaje.

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa biura podróży Neckermann - Przez cały czas oczekiwania, w strefie zastrzeżonej lotniska pasażerowie znajdowali się pod opieką agenta handlingowego przewoźnika realizującego dla nas przelot, który udzielał informacji o aktualnej sytuacji - przez pewien czas godzina prognozowanego odlotu nie była znana, więc pasażerowie, zgodnie z procedurą, byli informowani jedynie o godzinie następnego up date’u .

Problem z wylotem mieli też turyści, którzy przebywali w Grecji. Mieli wrócić do kraju tym samym samolotem, który miał wylecieć z Warszawy. Awaria maszyny spowodowała gigantyczne opóźnienia.

W Poniedziałek na Lotnisku Chopina utknęli też klienci biura podróży Itaka. Jak poinformowali przedstawiciele biura, powodem opóźnienia lotu, który został przełożony z godziny 6.05 na 17.10 jest awaria samolotu na poprzednim rejsie - informuje tvn24.pl. Przewoźnikiem, który obsługiwał to połączenie były linie Small Planet Airlines. Część klientów biura podróży otrzymali zakwaterowanie w hotelu wraz z wyżywieniem, do czasu naprawy usterki. Z kolei pozostali pojechali do domów.

Oficjalne oświadczenie Small Planet Airlines w tej sprawie jest w przygotowaniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Exim Tours Neckermann biuro podróży touroperator hotel obiekt hotelowy Warszawa komunikacja Zbigniew Pobudkiewicz Dyrektor ds. Transportu Lotniczego opóźnienie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję