Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Czym przyciągnąć majętnych klientów?
47 tysięcy złotych to duża suma pieniędzy. Można za nią kupić np. niewielki samochód. Albo bilet lotniczy w pierwszej klasie z Warszawy do Tokio przez Paryż liniami Air France.
Nie bacząc na kryzys, coraz więcej Polaków wybiera luksusowe przeloty w klasie biznes lub pierwszej. Nie da się ukryć, że dla przewoźników taki pasażer jest znacznie cenniejszy niż ten z klasy ekonomicznej.
"Notujemy w ostatnich latach nawet 50-80 proc. wzrostu liczby polskich pasażerów latających w klasie pierwszej i 30-40 proc. w klasie biznes"- mówi przedstawiciel handlowy Air France/KLM w Polsce Marcin Gielnik. Jego zdaniem w klasie pierwszej podróżują głównie biznesmeni w wieku 40-60 lat.
Latanie pierwszą klasą jest niewątpliwie kosztownie Air France oferuje połączenia w klasie pierwszej do Nowego Jorku od 23,5 tys. zł w obie strony, do Los Angeles od 28,5 tys. zł, a do Tokio od 46,8 tys. zł. Wszystkie z przesiadką w Paryżu, do którego pasażer dolatuje w klasie biznes.
Ceny są wysokie, ale w zamian oprócz przelotu w luksusowych warunkach, podróżujący klasą biznes mogą liczyć na limuzynę na lotnisko, a osoby spoza Warszawy w cenie biletu dostają wliczony nocleg w hotelu Courtyard by Marriott niedaleko lotniska. Po przylocie do Paryża pasażerowie klasy biznes mają do dyspozycji specjalny salonik, w którym mogą się posilić i skorzystać ze SPA.
Z kolei Lufthansa oferuje przeloty do swoich hubów prywatnymi odrzutowcami. Koszt przelotu w jedną stronę z Warszawy do Frankfurtu to około 6 tys. euro za samolot.
"Ubiegły rok był w Polsce rekordowy zarówno pod względem sprzedaży biletów w klasie pierwszej, jak i rezerwacji przelotów Lufthansa Private Jet. W 2012 r. Lufthansa odnotowała w Polsce wyższy wzrost rezerwacji biletów klasy pierwszej i biznes niż klasy ekonomicznej" - mówi dyrektor generalny Lufthansy w Polsce Bart Buyse. 70 procent rezerwacji w klasie biznes jest dokonywane przez firmy. Według słów dyrektora Lufthansy, najczęstszymi kierunkami podróży w klasie biznes w Polsce są: Nowy Jork, Tokio, Szanghaj, Chicago, Ałmaty, i Delhi.
Impulsem do walki o klienta biznesowego na rynku polskim było wejście dwóch bliskowschodnich przewoźników, Qatar Airways i Emirates. Linie Emirates od razu rozpoczęły obsługę połączeń między Warszawą a Dubajem wyposażonym w trzy klasy Airbusem A330-200, dużo większym i wygodniejszym niż maszyny, którym dowożą do swoich hubów Lufthansa czy Air France. Emirates oferuje także niższe ceny, przelot z Warszawy do Tokio przez Dubaj kosztuje około 23 tysiące złotych, a więc dwa razy mniej niż w Air France.
LOT chce przyciągnąć klientów luksusowym serwisem na pokładzie Dreamlinerów, które w czerwcu mają wrócić do lotów. Powstaje pytanie, czy pasażerowie nie będą bać się latać samolotem, który miał duże problemy techniczne. Niby zostały one zażegnane, ale jednak ciężko się będzie pozbyć złej opinii. Wadą naszego narodowego przewoźnika jest to, że na razie oferuje niewiele dalekich lotów - tylko do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu. Plusem jest to, że są to połączenia bezpośrednie.
"Na pierwsze rejsy dreamlinerem LOT przygotował bardzo atrakcyjną ofertę. Jest ona skierowana do pasażerów klasy ekonomicznej - w miarę dostępności miejsc na pokładzie pasażerowie podczas odprawy na lotnisku będą mogli wykupić miejsce w klasie Premium Club za bardzo atrakcyjną dopłatą: od 100 dol."- mówi rzecznik LOT-u Marek Kłuciński
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Airbus oddaje do eksploatacji setny samolot A380
Czas na festiwal kulinarny - Wianki ze smakiem
Ruszyła oferta Best Time Lato 2015
McDonald`s zabronił sprzedaży frytek
Ciekawy program do obsługi recepcji w obiektach noclegowych
Coraz częściej podróżujemy w odległe zakątki świata
Prezes Ryanaira z wizytą w Polsce
Jak przygotować się do targów?
II edycja Festiwalu Spowalniania Czasu - Tour de Fromage
Sprawdź najpopularniejsze kierunki na city break