TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Fuzja LAN Airlines i TAM dojdzie do skutku

Chilijski sąd antytrustowy zdecydował, że przewoźnicy LAN Airlines i brazylijskiego TAM mogą dokonać fuzji. W ten sposób powstanie druga pod względem wartości linia lotnicza na świecie o wdzięcznej dla nas nazwie LATAM. Wcześniej rząd Chile poparł porozumienie o kupnie TAM jako korzystne dla państwa. Według oceny specjalistów z branży lotniczej, obecny werdykt wydany przez sąd otworzy drogę do fuzji innym chilijskim firmom.


Według optymistycznej wersji wydarzeń, proces połączenia obu przewoźników ma się zakończyć w I kwartale 2012 r. Sąd wytyczył w tej sprawie konkretne warunki. Obecnie kierownictwo zapoznaje się ze wszystkimi obostrzeniami administracyjnymi. Załatwienie niezbędnych formalności potrwa od 4 do 5 miesięcy.

Mimo ostatnich spadków akcji LAN o 7,32 proc. (22.09.) wskutek realizacji zysków inwestorów, i TAM o 9,05 proc. większość specjalistów przewiduje w dłuższej perspektywie czasu znaczny wzrost ich wartości.

Aby fuzja doszła do skutku linie muszą spełnić 11 warunków, m.in. odstąpią działki czasowych startów oraz lądowań (slots) na trasie Santiago-Sao Paulo oraz zrezygnują z udziału w jednym z dwóch sojuszy lotniczych (LAN należy do Star Alliance, zaś TAM do SkyTeam).

W chwili obecnej wartość rynkowa obu linii: LAN i TAM wynosi 12,38 mld dolarów. To oznacza, że nowy przewoźnik LATAM zajmie drugą pozycję na świecie wśród linii notowanych na giełdzie. Nowe linie będą zatrudniały łącznie 40 tys. osób i dysponowały flotą 240 samolotów. Będą oferowały loty do 115 miast w 23 państwach, a ich roczne obroty sięgną 10,4 mld dolarów.

Na pierwszym miejscu wśród linii lotniczych (pod względem wartości) znajduje się Air China (15,32 mld dolarów), na drugim - LATAM, a trzecim - Singapore Airlines (10,52 mld). Na kolejnych miejscach są: China Southern Airlines (9,43 mld), All Nippon Airlines (8,13 mld), Delta Air Lines (7,08 mld), United Continental Holdings (6,86 mld), Southwest Airlines (6,83 mld), Cathay Pacific Airways (6,62 mld) i Ryanair Holdings (6,01 mld).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LAN Airlines TAM fuzja LAN Airlines i TAM LATAM Chile Brazylia Conadecus Star Alliance SkyTeam Santiago-Lima Peru Singapore Airlines Air China branża lotnicza


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję