TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Chiny liderem turystyki językowej

Turystyka językowa jest dziś jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi turystyki. Według najnowszego raportu The Association of Language Travel Organisations (ALTO) w I kwartale aż 50 proc. placówek i agencji zanotowało wzrost sprzedaży kursów w porównaniu z podobnym okresem w 2011 roku. 66 proc. patrzy z optymizmem w II kwartał 2012 spodziewając się jeszcze większych obrotów.


Największe nadzieje mają szkoły w Wielkiej Brytanii, które z powodu Olimpiady już w lutym zamykały rezerwacje na lato, podnosząc jednocześnie opłaty sezonowe nawet o 100 proc. Jeszcze lepiej wyglądają nastroje w agencjach edukacyjnych, aż 73 proc. jest zdania, ze II kwartał będzie lepszy od początku roku, na co wpływ będzie miała zarówno Olimpiada w Wielkiej Brytanii, jak i nowe kierunki. - Najlepiej rynek rozwija się wciąż w Wielkiej Brytanii, dokąd dziś wyjeżdża aż 90 proc. turystów językowych z Polski. Zyskuje Malta, która w tym roku stała się alternatywą dla tych, którzy nie załapali się na kursy na Wyspach - mówi Halina Juszczyk, dyrektor agencji edukacyjnej Language Abroad.

Chiny stają się liderem na rynku turystyki językowej. Tylko w I kwartale 2012 tamtejsze agencje edukacyjne zanotowały aż 75 proc. wzrost liczby osób wysyłanych do szkól językowych na całym świecie. Ponad połowa agentów z Turcji, Wielkiej Brytanii i Kolumbii również odnotowała na początku roku wzrost liczby turystów językowych wykupujących kursy - podaje raport ALTO. Skoki notują także agencje z Hiszpanii, Włoch i Pakistanu. Te ostatnie na poziomie 33 proc. Na tym tle Polska ma jeszcze sporo do nadrobienia. Jak szacuje agencja Language Abroad, w porównaniu z początkiem 2011 roku w I kwartale 2012 liczba rezerwacji kursów wzrosła średnio o 20-30 proc. Jest to wynik porównywalny z agencjami w Południowej Korei, Australii czy Kanadzie.

- Agencje w Polsce odnotowują systematyczny wzrost. Pod tym względem plasujemy się w gronie rynków wschodzących, na których turystyka językowa dopiero się rozwija. Już dziś w Polsce w agencjach znajdziemy oferty z ponad 100 szkół od Wielkiej Brytanii, po Argentynę, Australię, Belize i Rosję. A będzie ich więcej, bo tamtejsze placówki coraz częściej poszukują w Polsce agentów gotowych pośredniczyć w organizacji kursów. Szacuje się, ze z Polski, co roku wyjeżdża na zagraniczne kursy około 40 tys. Polaków - tłumaczy Halina Juszczyk.

Według raportu The Association of Language Travel Organisations w I kwartale najpopularniejszymi kierunkami turystyki językowej na świecie były: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Kanada. USA były najpopularniejsze wśród Chińczyków, Japończyków i Koreańczyków. Wielką Brytanię natomiast chętnie wybierali Rosjanie, Pakistańczycy i Włosi. Spadek popularności odnotowały natomiast takie kierunki jak Francja, Niemcy, Hong-Kong i Nowa Zelandia.

- Kraje anglosaskie od ponad 5 lat znajdują się w czołówce wybieranych krajów, przede wszystkim z powodu bardzo dobrych szkół. W Wielkiej Brytanii działa ich dziś blisko 1 tys., począwszy od zwykłych szkół językowych, po ośrodki uczące języka specjalistycznego, boarding schools, a nawet amerykańskie szkoły uczące według amerykańskiego systemu, ale w Wielkiej Brytanii. Ten kraj wybierają najczęściej mieszkańcy Europy - Polacy, Rosjanie, Czesi czy Hiszpanie - mówi Juszczyk.

Pozytywnie także rynek oceniają same szkoły. Największy wzrost kursantów w I kwartale zanotowały szkoły na Malcie, aż 75 proc. Podobnie placówki w Irlandii - 71 proc. Z krajów takich jak Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone turystów odstraszył przede wszystkim kurs funta i dolara. Malta zyskała także dodatkowo z powodu niskich cen kursów i oferty brytyjskich szkół działających na wyspie.

- Malta dziś jest jednym z najtańszych kierunków turystyki językowej. W porównaniu z Wielką Brytanią są to ceny niższe nawet o 40 proc. za 2-tygodniowy pobyt. Dodatkowo podziałała Olimpiada. Rezerwacje, które ruszyły już w październiku 2011 zmniejszyły liczbę kursów i miejsc w hotelach. Alternatywą stały się szkoły na Malcie uczące języka angielskiego. Z tego skorzystali Rosjanie, Turcy i Włosi - tłumaczy przedstawicielka Language Abroad.

Według ALTO to właśnie Malta zaliczana jest dziś do grona 3 najszybciej rozwijających się rynków, który coraz częściej staje się konkurencyjny dla dość drogiej Wielkiej Brytanii. Dziś odsetek Polaków w gronie kursantów szacuje się na poziomie 3-4 proc.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turystyka językowa turystyka Chiny raport ALTO kursy językowe Wielka Brytania agencja edukacyjna edukacja język obcy Halina Juszczyk Language Abroad szkoły językowe kraje anglosaskie Polacy nauka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję