TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Groupon Travel wytnie agentów?

Już w momencie uruchomienia w Polsce sekcji Travel na Grouponie wiadomo było, że zmieni to sytuację na rynku sprzedaży imprez. Wcześniej problemem były działania agentów, którzy sami zmniejszając swoją prowizję oferowali bony zniżkowe na imprezy u nich kupowane. Jednak procentowo zniżki te nie były wielkie. Teraz zaś mamy do czynienia z sytuacją, w której organizatorzy wystawiają duże zniżki na własne imprezy.


Obecnie bez problemu jest widoczne sześć ofert, każda od innego organizatora:

  • Biuro Podróży PAI
  • Filiz sp. z o.o.
  • Funclub
  • Rego Bis
  • Super Travel Group
  • Varsavolo Sp.z o.o.

Rabat dla tych ofert zwykle wynosi przynajmniej 50% (jedna oferta ma "tylko" 38%). Wszystkie te oferty wymagają rejestracji bezpośrednio u organizatora (tak wynika z warunków zakupu opisanych przy każdej z nich).

Ofert obecnie nie jest dużo, nie cieszą się też one jakąś dużą popularnością - łącznie sprzedano 162 kupony (84+1+44+7+15+11). Jednak można domniemywać to dopiero początek działań i sondowanie rynku. Najwięksi gracze na rynku są tu nieobecni, a większość wystawiających kupony to małe biura.

Co będzie dalej można się domyślać. W dobie presji na wyniki i konkurencji ten kanał sprzedaży będzie bardzo kusić organizatorów. Teraz tylko pozostaje otwarte pytanie, czy agenci pozwolą zabrać sobie tych klientów. I w jednym szeregu mamy tutaj zarówno agencje tradycyjne, które były poszkodowane przy poprzednio opisywanych "bonach za ok. 300zł" np. Bony na wycieczki po 400zł!, jak i agentów internetowych (także tych największych!), bowiem to w dużej mierze ich potencjalnych klientów może złowić Groupon.

Na szczęście dla agentów Groupon dla samych klientów to nie tylko plus w postaci niższej ceny, ale także i minusy. Minusem Groupona dla klienta są dodatkowe koszty opisane z reguły w ofercie w sposób nie rzucający się w oczy. Mogą to być koszty wejść do zabytków, posiłków, przejazdów itp - często całkiem spore i zmniejszające rabat. Podobnie wadą są określone terminy - zarówno realizacji kuponu, jak i wyjazdu oraz warunki dodatkowe które temu towarzyszą (konieczności odpowiednich rejestracji, zakupu przez określony kanał itd.). Jednak te wady wydają się drugorzędne dla klienta wrażliwego na cenę i wiele osób w ogóle nie przemyśli sprawy nim złoży zamówienie.

Lista ofert dostępnych na Grouponie:
6-dniowa wycieczka do Włoch - 699 zł, zamiast 1399 zł - organizator www.funclub.pl
12-dniowe wakacje w Hiszpanii, w hotelu ***, ze zwiedzaniem Monako i Wenecji, 699 zł, zamiast 1599 zł - organizator www.supertravelgroup.pl
6-dniowa wycieczka do Paryża, ze zwiedzaniem Disneylandu, 679 zł, zamiast 1399 zł - organizator www.sobolewscy.pl
7- dniowa impreza w hotelu Słoneczny Brzeg w Bułgarii, 679 zł, zamiast 1298 zł - organizator www.rego-bis.pl
8-dniwe wakacje all inclusive nad Morzem Egejskim w Turcji, wraz z przelotem, 1459 zł, zamiast 2399 zł - organizator www.filiztour.com
10-dniowe wczasy koło Rimini we Włoszech, wraz ze zwiedzaniem m.in.: Wenecji i Florencji, 799 zł, zamiast 1599 zł - organizator www.varsavolo.pl




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Groupon Travel organizator agent turystyczny organizatorzy agenci zniżki promocje


Komentarze:

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 08:49 78.28.8.*]

      są to jednak niszowi, nic nie znaczący touroperatorzy.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:02 87.205.7.*]

      Proponuję takich niszowych "touroperatorów" olewać wśród branży, bo to oni nam ją niszczą w tym momencie.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:07 79.189.48.*]

      Proponuje sie skrzyknac ze strony agentow i zaprzestac sprzedazy w/wym organizatorow. Szybciutko odechce im sie wystawiac na gruponie   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:15 83.11.220.*]

      nie sprzedawać ich w biurach i zobaczymy jak daleko zajadą z dokładaniem 50 %   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:17 95.48.244.*]

      popieram pomysł!!
      zaprzestanie sprzedaży ofert tych touroperatorów przez agentów..!
      OD DZIŚ WPROWADZAMY W ZYCIE W NASZYM BIURZE!   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:21 82.210.167.*]

      6-dniowa wycieczka do Paryża, ze zwiedzaniem Disneylandu, 679 zł, zamiast 1399 zł - tak cena piękna, ale dodatkowo, żeby zwiedzić Paryż trzeba dopłacić ponad 850 zł . Cena 679 zł to jest tylko cena za przejazd autokarem do/z Paryża i 3 noclegi pod Paryżem (bez śniadań) - za resztę się dopłaca - za wyjazd do miasta, za zwiedzanie z przewodnikiem, za bilety wstępów, za posiłki, za ubezpieczenie itp. "Strasznie ciekawa i tania ta oferta" !   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:35 83.26.244.*]

      Filiza i tak sie nie sprzedaje bo to syf, ale z FC w zeszłym roku miałem obrót ok 200 tyś w tym roku 30 tyś, w przyszłym mam nadzieje że będzie 10 tyś. Dla mnie to koniec współpracy z tym biurem- a i klienci wracają niezadowoleni   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2011-09-19 19:49 85.222.86.*]

        Zgadzam się, że nie warto jechać na wycieczkę do Turcji z biurem Filiz Tour, fatalna organizacja oraz wprowadzanie klientów w błąd itd. Złożyliśmy reklamację.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:40 217.97.199.*]

      Grupon jest dobrą platformą do wypromowania małych firm, bo w gruponie chodzi raczej o wypromowanie marki a nie o jakikolwiek zarobek na zaoferowanej usłudze (którą wystawia się zazwyczaj po kosztach lub poniżej kosztów). Duży organizator nie pozwoli sobie na spalenie sieci agencyjnej tworzonej przez lata ogromnym nakładem finansowym.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:41 87.120.54.*]

      Popieram w 100 %. Nie sprzedawać touroperatorów CWANIAKÓW co sprzedają przez grupony.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:41 83.30.134.*]

      WYPOWIADANIE UMOW AGENCYJNYCH przez agencje tym touroperatorom ktorzy oferuja takie promocje to najlepszy pomysl ! Zobaczymy jak dlugo przetrwa touroperator, ktorego sprzedaz bedzie opierala sie tylko na takich znizkach i sprzedazy po kosztach lub z doplatami! Sami touroperatorzy sie powykanczaja wiec niech sie lepiej zastanowia czy to taki dobry interes! Pozdrawiam ze Slaska :)   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2011-09-01 11:46 89.174.54.*]

        Również popieram w 100% takie działania. Jedyna możliwośc, aby wykończyc Grupon Travel czy Grupera to odcinanie się od touroperatorów którzy chcą się działac w ten sposób. Koniec z cwaniactwem! Inna sprawa, że nie rozumiem tylko dlaczego takie, wydaje sie, stabilne biuro jak FC szuka klientów w ten sposób. Dla niektórych może to wyglądac jak firma za wszelką cenę probująca sie ratowac, bez sensu w tym kontekście są ich działania marketingowe.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 10:56 217.67.194.*]

      To bardzo dobra rzecz jest. pozwala na osłabienie monopolistów, a na mocnej konkurencji na rynku zyskujemy najwięcej my jako szarzy konsumenci. Dzięki Gruperowi wypromowało się super travel group i Atena, postawili na jedną kartę i teraz mają dużą możliwość rozwoju - mogą w znaczący sposób nadgryźć ten turystyczny tort, nawet bez pomocy zakupów grupowych. Wyrobili sobie renomę.   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2011-09-01 11:07 83.5.117.*]

        cha, cha, cha....   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 11:06 83.5.117.*]

      GRUPON...? cóż jest czy tego chcemy czy nie.
      Zastanowić się raczej trzeba co zrobić w takim przypadku i co może grupon zmienić na rynku?
      WG mnie
      a) zmniejszy ceny.
      b) po segmentuje klientów - stając się pewnego rodzaju "fo pa" i znakiem statusu klienta oraz obiektu.
      c) zaszkodzi turystyce w Polsce ponieważ teraz z niego korzystają Polskie hotele (niby reklamując się) ale w celach promocyjnych czasami wydaje mi się nawet 'lekko' dopłacając -wg mnie to zła strategia. Bo jak wejdą w to zagraniczne sieci hotelowe to polskie "sokoły" nie wytrzymają tego szczególnie że koszt działania cały czas rośnie.
      d) Małe biuro które się tym zajmuje też stąpa po cienkim lodzie ponieważ przy "pozwach zbiorowych" może pójść z dymem przy lada okazji.. (dla tego także duże biura - czytaj szanujące swoją opinię i mające długofalowy zakres działania w to nie wchodzą)

      sory.. muszę kończyć i wracać do pracy :)
      temat jednak dość ciekawy.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 11:34 79.187.82.*]

      Pozostałych biur nie znam ale miałam "przyjemność" skorzystać z usług biura Filiz Tour , powiem jedno - to był wyjazd , który będę pamiętać do końca życia. Z rozkoszą czekam na procesy, które będą po tych wyjazdach! Dla zainteresowanych - jak będzie wpadka nie liczcie na odbieranie telefonów,Waszych oczywiście!!!! " polecam" z całego serca Ich wyjazdy, gwarantowane atrakcje!!!   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 11:51 83.5.47.*]

      Wczytując się w ofertę od razu widać, że to nie jest pod klienta tylko jego naciaganie. Gdyby porównać pełną ofertę od innych touroperatorów to wychodzi oferta taniej niż ta ze zniżką, ponieważ za wszystko trzeba dopłacać. Kręcą na siebie bicz bo nie będziemy ich sprzedawać.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 12:06 46.134.65.*]

      Właśnie przeczytałam te intratną propozycję Rego- bisu. Bułgaria 7 dniowa impreza w hotelu Słoneczny Brzeg w Bułgarii. Kłamstwo na całej lini. Po pierwsze hotel nazywa się Kokiche a mieści się w Słonecznym Brzegu. Po drugie 7 dniowa impreza z 5 noclegami hi hi. Po trzecie cena 679 zł ale trzeba koniecznie dopłacić 55 zł za ubezpieczenie oraz 120 zł opłaty lotniskowe i dowóz do hotelu a to juz daje cenę 854 zł. Po czrwate samolot jest tylko w 1 strone. Takie oferty sa w godne zaufania. Tylko potem dziwne dopłaty dodatkowe wychodza i robi sie cena prawie jak normalna. Ale ważne obowiązuja warunki uczestnictwa te ogólne. Ot i całe oferty na Gruponie. Innych juz nawet nie sprawdzam. Powodzienia naiwni.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 12:18 77.253.200.*]

      FUN CLUB potestujcie przeciwko takiej eliminacji agentów
      piszcie maile z pytaniami dlaczego, po co Fun Club robi coś takiego   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-01 12:52 83.3.119.*]

      hehe, niezli desperaci... wiadomo kto sie wystawia, ten komu ksay zaczyna brakowac.
      tylko cuekawe jak na tym wyjda...
      pracuje w turystyce od 21 lat, ostatnio w hiszpanii bylem rok temu, we wloszech w tym roku.
      i wiem ze biorac hotele *-** bez klimy i slabym wyzywieniem + dojazd nic nie zarobia, nie biorac pod uwage w ogole faktu ze moze i trzeba bedzie doplacac.
      znam ceny na grupy w kazdym z tych panstw w wielu miejscach i nie znam hotelarza ktory grupe przysponsoruje...:)))
      ci ktorzy to kupia, maja, jednym slowem, przechlapane...:)   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2011-09-01 21:10 89.228.139.*]

        poco takie glupoty pisac pracujesz pewnie w turystyce jako sprzedawca w biurze agencyjnym.
        co komus da jak niema kasy sprzedac wczasy albo wycieczke za 50% ceny. wedlug mnie jest to bardzo prosta forma reklamy i pozwala wypromowac marke a nie napedzanie pieniedzy   odpowiedz »

    • Groupon Travel wytnie agentów? 

      [2011-09-01 16:57 178.73.50.*]

      Grupon i podobne mu serwisy internetowe uporządkują rynek turystyczny. Wyeliminują agencje turystyczne, które od pewnego czasu nie są klientowi potrzebne (patrz na raporty, jaka część oferty sprzedawana była przez agentów 5 lat temu, a jaka w ub. roku). Wycieczkę można kupić z dowolnego miejsca przez internet bezpośrednio na stronie touroperatora. Najwięksi organizatorzy mają rozbudowane własne sieci sprzedaży, do itaki, triady, rainbowa i tui jest teraz bliżej niż do biedronki. Nie rozbudowywaliby ich , gdyby mogli liczyć na agentów.
      Wezwania do niesprzedawania ofert tych, co chcą korzystać z nowych narzędzi są śmieszne. Gdyby agenci sprzedawali te wycieczki wcześniej, to nie byłoby na nie zniżek 50%. Na naszych oczach kończy się pewna epoka...   odpowiedz »

      • Groupon Travel wytnie agentów? 

        [2011-09-01 21:26 78.9.150.*]

        Czy ktos slyszal o najblizszej imprezie w Silesi w Katowicach?Podobno w Burger Kingu bedzie mozna wygrac duzo jedzenia!!   odpowiedz »

      • Groupon Travel wytnie agentów? 

        [2011-09-02 21:37 83.22.157.*]

        Ale bzdurne uwagi ! Sprzedaz ofert touroperatorow przez internet jest znikoma, najwieksza sprzedaz jest przez agencje, bez agencji touroperatorzy nie sa w stanie wygenerowac obrotu ktory pozwolilbym im przetrwac,nie mowiac juz o zyskach...Wiec zadna epoka sie nie konczy a to,ze prosciej znalezc oferty na internecie to juz zupelnie inna kwestia, to jest kwestia wygodnosci szukania i dostepnosci...   odpowiedz »

        • Groupon Travel wytnie agentów? 

          [2011-09-03 01:21 178.73.50.*]

          Nie ma to, jak zagłuszać głos prawdy. Biura własne największych tour-operatorów sprzedają od 1500 do przeszło 5000 miejsc rocznie (zapytajcie na najblizszych prezentacjach) i będą sprzedawać więcej, bo przecież wysyłają reklamy do klientów zaakwirowanych przez agencje przy każdej okazji, czasami nawet obdzwaniają, wysyłaliby też e-maile, gdyby agenci wpisywali je w umowy. Sprzedaż przez Internet (na dziś około 12%) będzie rosła, bo rośnie wszędzie na świecie. Spójrzmy na ostatnie upadki biur, zwijają się te, które "zaniedbały" budowę własnej sieci, bo tak ufały w umiejętności sprzedażowe agencji, a tu coraz mniej klientów zagląda, (pewnie im niewygodnie). Niektórzy nawet podnoszą prowizję sądząc chyba, że jak dadzą agentowi więcej kasy, to więcej miejsc sprzeda. Grupon w ciągu jednego dnia potrafi sprzedać ponad 1000 voucherów i kilka czarterów poleci.   odpowiedz »

          • Groupon Travel wytnie agentów? 

            [2011-09-03 12:01 178.37.36.*]

            wieksze bzdury wyglasza chyba tylko Jarek K. :)) akurat na zachodzie jest powolny odwrot od sprzedazy wczasow przez net.grupon na cala polske piszesz sprzedal 1000 vocherow, zapewniam cie ze sam sprzedalbym kilkadziesiat paxow w 1 dzien gdyby od cen w merlinie bylby rabat 50%.
            ja na pewno nie bede sprzedawal juz oferty TO ktorzy dzialaja przez grupona i namawiam na to innych   odpowiedz »

            • Groupon Travel wytnie agentów? 

              [2011-09-03 17:54 178.73.50.*]

              Nie znam Jarka K i żałuję, zwłaszcza jeśli jest przystojny :) i bogaty.
              Najtragiczniejsze jest to, że na dłuższą metę takie wezwanie do sprzedawania czy niesprzedawania tego czy innego touroperatora nie mają znaczenia. Wszyscy np. chcą sprzedawać Itakę czy Rainbow i gotowi są na duże poświęcenia byle podpisać umowę agencyjną, tyle, że obaj touroperatorzy dbają o swoje interesy i nie z każdym umowę podpiszą. Gdyby Ci touroperatorzy zdecydowali się na Groupona, to bunt nic nie da. Skoro tego nie robią, to znaczy, że nie muszą, bo o sentyment do agentów nie posądzałabym ich. Wiele razy widziałam w Merlinie przyzwoite oferty poniżej 1000 zł mniejszych touroperatorów, których nie można było sprzedać mimo dodatkowych zachęt dla agentów. Dlaczego? patrz poprzednie posty. Napisz koniecznie za jaką cenę sprzedaż kilkadziesiąt miejsc dziennie na taką Majorkę***, HB, we wrześniu.   odpowiedz »

              • Groupon Travel wytnie agentów? 

                [2011-09-06 11:31 178.37.41.*]

                witam :) nie sprzedasz 50 paxow dzisiaj na majorke jezeli w hb bedzie kosztowala 750 zl? to jest polowa ceny w merlinie.a ci mali malo znaczacy TO niech sprzedaja przez grupona, ja takich nie polecam w biurze. jakis czas temu byl u mnie przedstawiciel Adriatyku i pol godz mnie przekonywal zebym z nich nie rezygnowal, gdy uslyszal zeby sobie sprzedawal przez grupona. zaden szanujacy sie TO nie wystawi swojej oferty w gruponie a ja sprzedaje tylko TO szanujacych siebie i mnie :))pozdrawiam   odpowiedz »

        • Groupon Travel wytnie agentów? 

          [2011-09-07 14:21 109.243.97.*]

          Tu sie nie zgadzam , ja sprzedaję swoje oferty przez internet i jest dobrze AGENCI nigdy nie potrafili dobrze sprzedać oferty zimowej .   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-02 10:01 83.11.209.*]

      oczywiście będą dawać 50 % zniżki , he, he , he zobaczymy jak długo i czego one dotyczą ?jeśli zobaczę całą ofertę obniżoną o 50 % do ceny rynkowej bez haczyków to uwierzę - to proste niech porozwiązują umowy , jeśli agenci nie są potrzebni to po co zapraszać do współpracy - to samo dotyczy innych branż - ubezpieczeniowej , bankowej , komunikacyjnej itd - po co wogóle grupon ,obniżyć ceny o połowę i sprzedawać - więc nie pisz bzdur , bo czuć tu niezły smrodek   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2011-09-02 17:30 178.73.50.*]

        Bardzo dobre przykłady. Zwłaszcza branża bankowa. Expander, Open Finance, Xelion niby niezależni pośrednicy, a należą odpowiednio do grup GE, Getin Bank, Pekao.
        A może ktoś zaciąga jeszcze większe kredyty, albo inwestuje w agencji bankowej "Beztroskie Finanse" Tereska Wesoła? Jeśli tak to pardon za to zepsucie atmosfery.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-06 10:33 83.15.134.*]

      W mojej ocenie już sam tytuł artykułu powoduje, że kierujemy tok naszego myślenia w niewłaściwą stronę.

      Rozważając przedstawienie propozycji noclegu, wycieczki czy też oferty restauracyjnej w serwisie zakupów grupowych, musimy mieć na uwadze fakt, iż nie jest to nowatorski kanał dystrybucji, a właściwie atrakcyjna dla odbiorców forma promocji firmy.

      Jeżeli założymy, że oferujemy nasze usługi w cenie o ok. 50% niższej od standardowej, dodatkowo płacimy ok. 50% procent prowizji za każda sprzedaną ofertę, to trudno mówić o długofalowej strategii sprzedaży. Natomiast jeżeli oszacujemy liczbę osób, do których dotrzemy z naszą mocno ściętą cenowo ofertą, porównamy te koszty z budżetem działań reklamowych, następnie przeanalizujemy faktyczną możliwość zaistnienia w świadomości odbiorcy, czego efektem ma być skorzystanie z naszych naszych usług w standardowej cenie, może się okazać, iż faktycznie - w ściśle określonych przypadkach - jest to korzystna forma komunikacji z rynkiem. Dodatkowej analizy oczywiście wymaga jeszcze profil osoby dokonującej zakupów w serwisach zakupów grupowych, która powie nam na ile pokrywa się on z naszą rzeczywistą grupą docelową.

      W mojej opinii nie jest zatem rozsądne mówienie o prekursorskiej formie sprzedaży i "wycinaniu agentów", gdzie realny zwrot kosztów w stosunku do standardowej wartości oferty wynosi ok. 25 %.

      Agnieszka Kopecka
      PR Manager
      Crown Piast Hotel & Park
      www.hotelpiast.pl   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2011-09-06 15:29 31.175.180.*]

        człowieku czytaj wyrażnie tytuł artykułu !!!!
        nie grupa tylko grupon a to jest różnica !!!   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-06 16:01 83.30.219.*]

      Teraz już wiadomo kogo agenci NIE powinni SPRZEDAWAĆ. Nowy klub samobójców. Czekamy na nowych członków. Komentarz zbędny.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-06 16:24 83.25.179.*]

      Jestem malym jednoosobowym biurem turystycznym dzialajacym od 25 lat.Kiedyc bylem tez agentem wielu naszych biur turystycznych. Ale zrezygnowalem.Wiele z nich upadlo.Robie swoje wlasne imprezy.Nie mam problemow finansowych. Ale gdybym byl agentem, mialbym podpisane umowy agencyjne z tymi organizatorami,ktorzy teraz sprzedaja poprze groupon, ani minuty bym sie nie zastanawial i natychmiast umowe z nimiu wyrzucilbym bym do kosza.jakas zasada uczciwej wspolpracy tez powinna obowiazywac.
      A WIEC AGENCI; wszyscy natychmiast zrywacie umowy.Jak oni Was tak traktuja to wy ich tez tak potraktujcie.   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-06 16:47 80.53.222.*]

      to wszystko o czymś swiadczy!!!!!,ano o jednym że wyżej wymienione biura oraz inni tego typu nieuczciwi dokładają marzy ile się da skoro potrafią obniżać ceny imprez nawet o 50 procent i jeszcze mają z tego jakiś zysk a później sie dziwimy,że klienci nazywają nas delikatnie mówiąc nieuczciwymi o ile nie dobitniej i klienci gro imprez organizują sobie na własną rękę-szkoda słów komentarza w jaki oto sposób podcinamy sobie sami gałąź na której wszyscy siedzimy   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-07 09:59 80.53.222.*]

      Krótkowzroczność i pazerność co niektórych przytoczonych firm turystycznych nie zna granic-sami nie wiedzą co czynią-w taki oto sposób demaskują się/dotyczy stosowania tak olbrzymiej marży/a co zatem idzie dają do zrozumienia klientowi co sie składa na taką a nie inną cene usługi turystycznej   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-07 14:00 81.168.255.*]

      Ale dawanie tak dużych zniżek to typowa konkurencja i UOKiK będzie miał pole do popisu bo z umowami wyszedł już prawie na prosta i zgarnął odpowiednią kasę to teraz za całkiem zdrową konkurencję. Wszystkiego najlepszego organizatorom. A w minionych latach było już paru co zaniżali oferty i co są dalej na rynku?????   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2011-09-09 15:48 217.67.194.*]

        Boimy się o nasz monopol na rynku, co? Ja jako konsument bardzo się cieszę. Większe biura podróży mają strasznie dużą marżę na każdej wycieczce, a przy tym (co okazuje się się na miejscu), wydane pieniądze zazwyczaj nie są warte będących w cenie atrakcji. Byłem na wakacjach (polskie góry) z kuponem Gruper, jestem bardzo zadowolony. Wieszacie psy na nowych biurach podróży takich jak Atena tylko dlatego, że to Wasza konkurencja, która niespodziewanie dobrze weszła na rynek dzięki efektywnej reklamie Grupera. Wy za bardzo boicie się o swoje pieniążki żeby to zrobić. Prawda?   odpowiedz »

        • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

          [2011-09-09 19:58 195.69.80.*]

          Ludzie to nawet nie wiedzą jakie głupoty piszą. Masakra   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-07 14:28 95.49.55.*]

      JEŚLI KLIENT JEST MĄDRY I POTRAFI LICZYĆ TO NIE KUPI PRZEZ GRUPON.
      Biuro CREAR Travel zamieściło na GRUPONI ofrtę na narty do Pejo za jedyne 799. Ja mam te same apartamenty, które po doliczeniu transportu i prowizji agenta kosztują MNIEJ. Nigdy apartamenty NEVE z dojazdem autokarem nie kosztowały 1599 zł, chyba, że z karnetem w cenie przy 3 osobach w apartamencie i kursie euro 4,5 zł   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-08 12:19 80.53.222.*]

      Tu widać jak na dłoni "mądrość" co poniektórych biur a zarazem pokazanie własnego wizerunku a także pazerność za wszelką cenę,kosztem klienta, co później odzwierciedla sie w tym,że pokazują nas w takim a nie innym świetle-jedynie szkoda tego że wsadzają nas do jednej i tej samej szuflady biura które pracują rzetelnie na swój własny wizerunek i tych co szukają przygody w postaci jak najszybszego wzbogacenia się nie bacząc na to co będzie jutro,co na to powie klient, po trupach a do przodu   odpowiedz »

    • Groupon Travel wytnie agentów? 

      [2011-09-09 23:52 178.214.129.*]

      Mam nadzieje, że ich wytnie. Fun club wysłał do Hiszpani w jednym terminie i do jednej miejscowości ponad 300 osób i wszyscy wrócili zadowoleni.
      Własnie dzieki agentom ceny wycieczek sa takie drogie, coraz więcej osób jeździ z zagranicznych biur.
      Żal komuś d.. sciska, że mniej zarobił. Klienci sie cieszą i beda wybierac TO a nie posredników.
      P.S nie działam w branzy turystycznej jestem klientem tak jak miliony polaków   odpowiedz »

    • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

      [2011-09-10 09:33 83.5.233.*]

      Ściema kochani !!! Zajmuję się turystyką od lat- oferta Gruponu zwiera dużo ukrytych kosztów i np. 6 dniowe Włochy (z raptem 3 noclegami ) kosztują 1199zł a nie jak podane w ofercie 699!!! Sprawdzajcie dobrze co chcecie kupić bo popłyniecie!!! JEST TO ZWYKŁY CHWYT MARKETINGOWY A NIE REALNA CENA KTÓRĄ ZAPŁACI KLIENT!!! - Barbara   odpowiedz »

      • Serwis zakupów grupowych wycina agentów? 

        [2012-05-07 20:01 87.99.32.*]

        Zgadzam się- z gruoponem wcale nie było taniej.Byłam w Hiszpanii z biurem PAI Sobolewscy.tyle dopłat dodatkowych z których nic nie wynikało,że głowa mała np.85 euro od osoby za przejazd do Paryża.W Paryżu i Disneylandzie posiłki na koszt własny.Autokar wypożyczony u przewożnika chyba za bardzo małe pieniądze bo jeszcze przed granicą się popsuł a do tego stary, niewygodny i brudny.P.Sobolewski- właściciel biura-jadąc z nami nagabywał na zakup wycieczek bo na czymś musi zarobić -jak sam twierdził.Może inne wyjazdy są trafione ale wyjazd z biurem p.Jerzego Sobolewskiego to duże nieporozumienie.Na koniec gdy wyraziłam swoje zdanie co do organizacji tego wyjazdu to usłyszałam od właściciela biura PAI p.Jerzego Sobolewskiego -cytuję-"odpie..ol się pani.Czy w Polsce nie może być normalnie? A może to jest norma?Pozdrawiam Barbara Burduk   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję