TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czasochłonny rozkład PKP

W ramach obchodów Ogólnoświatowego Dnia Użyteczności, a także w związku ze zbliżającymi się zmianami w rozkładzie jazdy specjaliści z firmy Fortune Cookie Poland (międzynarodowa agencja interaktywna typu full service) zbadali internetowy rozkład Polskich Kolei Państwowych.


Przeprowadzona przez ekspertów analiza wskazuje, że niewielkie modyfikacje wprowadzone na podstawie badań preferencji i zachowania użytkowników - tzw. user experience - mogą w znacznym stopniu wpłynąć na poprawę użyteczności witryn internetowych, a tym samym przełożyć się na wzrost przychodów firm i instytucji. Przeprowadzone przez specjalistów z firmy Fortune Cookie Poland badania rozkładu wskazały, że wprowadzenie odpowiednich modyfikacji pod względem funkcjonalności w serwisie PKP, może niemal o połowę zmniejszyć czas wyszukiwania połączeń kolejowych.

Efekty te można osiągnąć, dzięki uproszczeniu procesu wyszukiwania, w tym m.in. odpowiedniemu układowi formularza połączeń, który swoją funkcjonalnością powinien odpowiadać oczekiwaniom użytkowników i najczęściej prowadzonym przez nich działaniom w jego obrębie.

Siermiężny rozkład PKP wpisuje się w niechlubne statystyki, bo jak pokazują badania TNS OBOP wskazują jednak, że aż 45 proc. polskich firm nie jest świadomych korzyści, jakie płyną z posiadania strony internetowej, a ponad 30 proc. nie ma czasu by nad nimi sumiennie pracować. W znacznym stopniu ogranicza to funkcjonalność stron firmy oraz ich użyteczność, co ma bezpośredni wpływ na późniejsze wyniki sprzedaży.

Zastosowana na rozkładzie PKP analiza "User Experience" to analiza odczuć, jakie towarzyszą użytkownikowi w trakcie korzystania ze strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Na te odczucia internautów wpływa szereg czynników takich jak użyteczność, funkcjonalność, intuicyjność czy wydajność strony www. To na ich podstawie podejmują decyzje o zakupie produktu lub rezygnacji z usług firmy na rzecz konkurencji - mówi Sebastian Daum, konsultant ds. User Experience, Fortune Cookie Poland.

Przy projektowaniu produktów internetowych specjaliści radzą kierować się ideą "User-Centered Design", która w centrum zainteresowania stawia użytkownika i zakłada tworzenie produktów dostosowanych do jego potrzeb. Zwracają również uwagę, że badania "user experience" uwzględniają, także emocje internautów, przez co wymagają indywidualnego podejścia do każdego z projektów.

Jak widać PKP nie ma realnej konkurencji, gdyż gdyby miało, to taki nieprzyjazny użytkownikowi rozkład byłby poważnym problemem dla firmy. Niestety teraz wiele osób jest skazane na PKP i przewoźnik może po prostu ignorować wygodę pasażerów w tym zakresie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Polskie Koleje Państwowe internetowy serwis badania Fortune Cookie Poland agencja interaktywna analiza wirtualny serwis PKP wyszukiwanie połączeń kolejowych internauci witryna internetowa strona internetowa Badania TNS OBOP Sebastian Daum aplikacje mobilne smarfon Szczepan Wacław




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję