Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Pasażerowie skarżą się na tanie linie lotnicze
Tanie linie lotnicze są konieczną alternatywą cenową dla oferty regularnych przewoźników. Nierzadko jednak jakość oferowanych usług tanich przewoźników odbiega od oczywistych standardów, których oczekują pasażerowie. Czy pozornie niska cena zrekompensuje nam problematyczny wypoczynek?
Wielu pasażerów skarży się na ukryte oraz dodatkowe opłaty lotniskowe. Podczas zakupu biletu lotniczego online, zaledwie 34% klientów jest w stanie obliczyć ostateczną jego cenę. Jednocześnie 62% ankietowanych jest zadowolonych z alternatywy, jaką daję tanie linie lotnicze. Niestety niezadowolonych z jakości oferowanych usług jest około 70% klientów. Dla wielu pasażerów problematyczne są limity na bagaż podręczny. Wielu, 72% osób chciałaby aby został zwolniony z dodatkowych opłat lotniskowych.
Sondaż przeprowadzony przez portal Budget Airline Watch oraz Which Budget dał podstawy do opracowania rankingu niskokosztowych linii lotniczych. Pod względem jakości serwowanych posiłków (w klasie ekonomicznej i pozostałych) najlepiej ocenieni zostali British Airways oraz Easyjet, otrzymując odpowiednio 25% i 24% głosów. Miejsce trzecie zajęły linie Virgin z 15% głosów. Za "Najlepszą obsługę klienta" wyróżnieni zostali: Easyjet - 33% głosów, BA - 24% oraz Virgin - 14%. W kategorii "Najgorsza obsługa klienta" aż 77% ankietowanych wskazało irlandzkie linie lotnicze Ryanair.
Najwięcej problemów klientom tanich linii lotniczych dostarcza odprawa lotniskowa. Pasażerowie wskazali procedury, negatywnie wpływające ich zdaniem na jakość oferowanych usług. Dla większości problematyczne jest restrykcyjne przestrzeganie dopuszczalnej wagi bagażu, w przypadku przekroczenia limitu chociażby o znikomą wartość, obsługa lotniska pozostaje bezwzględna. Zakaz wejścia na pokład po odmowie odłożenia "zbędnych" żakietów lub kurtek jest zdaniem wielu ograniczaniem swobody pasażerskiej. Jedna z ankiet zawierała także opis osobliwego incydentu, który miał miejsce w sieci Easyjet, gdzie klientowi zaproponowano porzucenie bagażu na lotnisku, gdyż samolot został przeładowany. Wielokrotnie zdarzało się, że pasażer ważył tą samą walizkę na różnych punktach odprawy, różnica wagi wynosiła nawet do 5 kg.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pasażerowie oceniają tanie linie lotnicze
[2012-11-16 10:44 37.225.110.*]
No tak najlepiej za darmo i super poziom. jak sie wybiera tanie latanie to tzreba sie liczyc z niskim standartem odpowiedz »
Pasażerowie oceniają tanie linie lotnicze
[2012-11-16 11:49 83.238.170.*]
Ankieta najpewniej dotyczy rynku brytyjskiego. Tam jest wybór i szuka się tańszej oferty u low-cost lub jakości i komfortu u tradycyjnego. Po dodaniu opłat, dopłat, kosztów dojazdu na dalekie lotnisko ceny mogą być bardzo podobne. Problemem u nas jest absolutny brak alternatywy - linie low-cost mają prawie monopol na połączenia zagraniczne z portów regionalnych, a i z Warszawy nie jest prosto dolecieć w mniej biznesowe miejsce inną linią. Co do EasyJet - faktycznie jest tam o wiele lepsza obsługa i więcej miejsca niż w innych 'tanich' samolotach. odpowiedz »
Pasażerowie skarżą się na tanie linie lotnicze
[2012-11-16 16:50 31.187.12.*]
34 % potrafi obliczyć cenę biletu ? Przecież ta cena jest wybita jak wół - przed ostateczną płatnością. Bagaż 10 kg podręczny to też jest bardzo duży bagaż. Co ci ludzie chcą ? odpowiedz »
Pasażerowie skarżą się na tanie linie lotnicze
[2012-11-16 22:11 87.96.4.*]
No wlasnie.Chca za darmo i bizness klass.I miejsce na nogi...A gdzie miejsce na glowe???? odpowiedz »
Pasażerowie oceniają tanie linie lotnicze
[2012-11-19 12:56 83.31.187.*]
problemem są kłamliwe reklamy "zalet" "tanich linii" i późniejsze zderzenie z rzeczywistością. "Tanie lini" NIE są TANIE (po doliczeniu opłat, dopłat, dodatkowych dojazdów itp. zazwyczaj uzyskujemy porównywalną cenę przelotu), do tego należy doliczyć stres pasażerów, oszustwa i arogancję obsługi w "tanich liniach", a wszystko to przy akceprtacji urzędów, komisji UE itp .. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Samolot pasażerski wypadł z pasa
Innowacyjność czy sztywne procedury konsorcjum hotelowego?
easyJet odnotował w kwietniu br. wzrost pasażerów
Coffeeheaven wyróżnione przez Europa Property
Ułatwienia na lotniskach w czasie mistrzostw Europy
Singapore Airlines - utworzą nową niskobudżetową linię lotniczą
Strajk na kolei w wakacje - niewykluczone!
Krakowski Sheraton ma nową dyrektor generalną
EasyJet - kooperacja z American Express Global Business Travel
Mniejsze biura bardziej wiarygodne?
Citeam.pl: koniec ofert turystycznych
McDonalds - dobre wyniki sprzedaży
Kto został największym rosyjskim przewoźnikiem?