Innowacyjność czy sztywne procedury konsorcjum hotelowego?
W ciągu ostatnich dwóch lat między grudniem 2008 roku i grudniem 2010 roku, największe sieci hotelowe odnotowały niemal 3 procentowy spadek liczby obiektów, zaś liczby pokoi 13 procentowy. Wprawdzie z rotacją w konsorcjach, czy też grupach hotelowych mamy do czynienia zawsze to jednak niewielki trend spadkowy wśród największych grup jest wyraźny.
Zmniejszenie ilości hoteli należących do konsorcjów spowodowane jest w dużej mierze kryzysem z lat 2008 - 2010 oraz pogłębieniem się segmentacji rynku. Zwiększone zapotrzebowanie na zindywidualizowaną ofertę skutkuje spadkiem zainteresowania uczestnictwa w największych sieciach i porozumieniach marketingowych hoteli. Ponadto rozwój internetu i własne strony www z możliwością tzw. rezerwacji online sprzyjają hotelom niezrzeszonym w dużych grupach hotelowych, co również przekłada się na spadek sprzedaży usług noclegowych wśród sieciowych gigantów.
Hotelarze coraz częściej decydują się na stuprocentową niezależność. Uważają bowiem, że uczestnictwo w tak dużych organizacjach nie pozwala na podkreślenie indywidualności i innowacyjności oferty, a wkład finansowy nie równoważy korzyści z uczestnictwa. Przeważnie na taki krok decydują się właściciele obiektów, które na rynku istnieją od kilku lat i zdobyły już grupy swoich wiernych klientów.
Pomimo "sztywnych procedur" będących niewątpliwie minusem, przynależność do konsorcjum posiada swoje plusy. Wspólna znana marka, wspólny system rezerwacyjny dający dostęp do gości biznesowych, dostęp do GDS-ów, szkolenia pracowników i możliwość wymiany doświadczeń. Dlatego w ostatnim czasie przed rozpoczęciem nowej działalności gospodarczej początkujący hotelarze coraz częściej stają przed dylematem, jaką opcję wybrać: wejść na rynek z unikatową ofertą własną, co wiąże się z wypracowaniem nowej marki, czy też skorzystać z pomocy znanego konsorcjum, które narzuca wymogi niepozostawiające wiele miejsca na kreatywność.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
EasyJet - kooperacja z American Express Global Business Travel
Mniejsze biura bardziej wiarygodne?
Citeam.pl: koniec ofert turystycznych
McDonalds - dobre wyniki sprzedaży
Kto został największym rosyjskim przewoźnikiem?
Gdańsk będzie miał nowe centrum konferencyjno-wystawiennicze
Koniec ukrytych opłat przewoźników?
United Chicken otwiera nowy lokal
Wycieczki szkolne nie chcą korzystać z przewodników górskich
Warszawa - Sioux otwiera nową restaurację
Tatry: wysokogórskie przejścia graniczne zamknięte do 15 czerwca
easyJet odnotował w kwietniu br. wzrost pasażerów
Coffeeheaven wyróżnione przez Europa Property
Ułatwienia na lotniskach w czasie mistrzostw Europy
Singapore Airlines - utworzą nową niskobudżetową linię lotniczą
Mniej wypadków lotniczych w 2013 roku
Kto w tym roku zajmie pierwsze miejsce wśród europejskich destynacji?