TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Rosną ceny wyjazdów do Egiptu

Jak jesień wpływa na ceny w biurach podróży? Którzy touroperatorzy najbardziej obniżyli ceny wyjazdów? Jak kształtuje się sprzedaż?


TravelData, spółka zajmująca się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej przesyła odbiorcom aktualną Analizę Cen Imprez Turystycznych dotyczącą wyjazdów w sezonie zimowym. Dotyczą one okresu wysokiego sezonu zimy definiowanego jako druga połowa stycznia, czyli okres ferii szkolnych m.in. dla województwa mazowieckiego.

Czołówka najtańszych organizatorów jest identyczna jak przed tygodniem i obejmuje biura Alfa Star, Rainbow Tours oraz Sun & Fun. Do tej grupy dołączyło biuro Ecco Holiday, które część swojej oferty bazuje na przelotach tanimi liniami. Ceny Itaki nadal pozostają na poziomach w granicach rynkowej średniej. Tradycyjnie najdroższymi spośród dużych touroperatorów w kraju są Neckermann i TUI, do których (zapewne przejściowo) dołączyły Best Reisen i Wezyr Holidays. Ten ostatni jest bardzo konkurencyjny na kierunkach tureckich (w tym głównie na Riwierze), których zimą w zasadzie nie ma i jest to zapewne przyczyną jego innej niż zwykle pozycji w tabeli cen.

Z zestawień wynika, że nadal najbardziej opłacalnymi kierunkami (na ferie) są destynacje egipskie. Dość wysoka atrakcyjność połączona z ciągle jeszcze umiarkowaną ceną daje im w zestawieniach opłacalności 8-9 punktów. Biura, których produkty wykazują na tym kierunku najwyższe Value for Money to Alfa Star, Wezyr oraz Rainbow Tours. Wysoką opłacalność wykazują też egipskie 5 gwiazdkowe produkty mniejszych organizatorów, jak Net Holiday i Ecco Holiday. W przypadku Alfy Star - przy konsekwentnie atrakcyjnym produkcie - warto jednak brać pod uwagę możliwe konsekwencje prowadzonego postępowania wobec linii lotniczej, którą założyli właściciele Alfy Star (mimo, że została ona już sprzedana).

Przez ostatnie 3 miesiące ceny na kierunkach egipskich wykazały odczuwalny wzrost. Wyniósł on na Synaju średnio 160 złotych, a na Hurghadzie 90 złotych. Wyjazdy w terminach świąteczno-noworocznych wzrosły w tym okresie nawet nieco więcej, bo odpowiednio o 120 i 180 złotych. Jedną z przyczyn powolnej ewolucji cen w górę jest wyższy kurs USD/PLN, który skutkuje i może nadal skutkować podwyżkami cen na kierunkach egipskich.





Ceny wycieczek (na zimowe ferie) na Wyspy Kanaryjskie w okresie ostatnich trzech miesięcy również drożały (średnio o prawie 300 złotych), ale z jednym wyjątkiem, a jest nim Teneryfa. Wynika to zapewne z faktu, że na ten kierunek 3 rejsy uruchomiły tanie linie (dwa Ryanair i jeden Norwegian), co dało w efekcie wzrost konkurencji i spadek średniej ceny.

Według stosowanej metodologii najmniej opłacalnymi kierunkami są nadal Cypr i Lanzarote, które w tym okresie (ferie zimowe) są nadal zbyt drogie w stosunku do tego co mogą oferować turystom. Ten pierwszy był jeszcze całkiem niedawno reklamowany jako idealny kierunek dla rodzinnych wakacji. Można się zastanawiać jak relatywnie bardzo droga destynacja (szczególnie w przypadku rodziny z dziećmi), z piaszczystymi plażami tylko w niektórych rejonach, z wysokimi cenami na zewnątrz hotelu i z tworzącym dla rozbawionych dzieci dodatkowe ryzyka ruchem lewostronnym, może być idealnym wyborem dla licznej rodziny. Jest to typowy przypadek całkowitej dowolności promocji w turystyce.

Tegoroczny sezon był bardzo udany dla agentów turystycznych. Niestety kolejny sezon raczej nie przyniesie aż tak wyraźnej poprawy, a to z powodu kolejnego osłabienia koniunktury, które dotyka strefę euro. Chociaż nie będzie one zapewne tak dotkliwe jak sugerują to obecnie analitycy, to może przełożyć się na spowolnienie wzrostu polskiej gospodarki oraz spadek dynamiki realnych płac i optymizmu konsumenckiego, a co za tym idzie, osłabi dynamikę wzrostów w turystyce wyjazdowej.

Polscy agenci coraz bardziej odbiegają strukturą swojej sprzedaży od biur agencyjnych w zachodniej Europie. W przypadku tych ostatnich coraz większą rolę odgrywa aranżowanie wyjazdów dla klientów w oparciu o przeloty tanimi liniami i coraz powszechniejsze hotelowe platformy rezerwacyjne. Stale rośnie liczba krajów w których udział aranżacji jest większy niż sprzedaż gotowych pakietów touroperatorskich. Do takich należą m.in. Włochy i Francja, a niedługo dołączy do nich również Wielka Brytania. W naszym kraju jest to nadal margines, który wynika zarówno z małej liczby "słonecznych" połączeń lotniczych, jak i z powodu wstrzemięźliwości agentów wobec takiej formy działalności.

Dużym sukcesem tanich linii okazało się uruchomienie zimowych połączeń na Wyspy Kanaryjskie. Pierwsze wyloty (pierwszy tydzień listopada, ewentualnie 28-31 października) są niemal całkowicie obłożone. Według stanu na 25.10.2014 średnie wypełnienie w Ryanair (cztery rejsy) przekroczyło już 96 procent (średnio 7 wolnych miejsc). Jednak najbardziej obleganym rejsem okazał się lot linii Norwegian w ostatnią środę października, w którym w wymienionej dacie pozostały jedynie trzy wolne miejsca. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że akurat ten rejs był tańszy od sprzedawanego przez konkurenta, a polscy klienci wykazują ciągle dużą determinację w wyszukiwaniu cenowych okazji. Lot linią Norwegian na Gran Canarię, który był przeważnie droższy, nie cieszył się już tak dużym powodzeniem.

Analiza Cen znajduje się poniżej:

Możesz także pobrać plik: turinfo_20141027_wczasopediapartner20141027agent_1_.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wczasopedia ceny wyjazd analiza Cen turystyka biura podróży




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję