TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Raport o polskich hotelach: Rosjanie chwalą, Polacy wymagają, Grecy krytykują

Postrzeganie jakości usług świadczonych przez hotele w Polsce ma ścisły związek z narodowością gości korzystających z tych usług. Taki wniosek wypływa z przygotowanego przez serwis rezerwacyjny StayPoland.com raportu, który powstał na bazie opinii ponad 12 000 klientów serwisu, oceniających rezerwowane przez siebie obiekty.


Obiektywnie najbardziej zadowolonymi gośćmi są Rosjanie, Ukraińcy oraz Łotysze, tuż za nimi plasują się Kanadyjczycy, Brytyjczycy, Węgrzy i Amerykanie. Poziom satysfakcji dla każdej z tych nacji wynosi ponad 85%. Z kolei na drugim biegunie, czyli wśród najbardziej krytycznych klientów znajdują się Belgowie, Holendrzy i Niemcy oraz goście z południa Europy - Rumuni, Hiszpanie, Portugalczycy i Grecy. Poziom satysfakcji dla tej grupy oscyluje wokół 75%.

Lokalizację, stosunek jakości do ceny i przestronność pokoi w największym stopniu doceniają Rosjanie, a w najmniejszym Holendrzy, Portugalczycy oraz Grecy. Poziom obsługi i ciszę chwalą Łotysze, a krytykują Turcy i Niemcy. Czystość, wygodne łóżko i wyposażenie pokoju należą do najmocniejszych stron polskich hoteli w oczach Ukraińców. Hiszpanie, Grecy i Turcy są natomiast bardziej surowi w ocenie tych usług. Śniadania w Polsce wyjątkowo smakują Kanadyjczykom, nie znajdują za to uznania wśród Hiszpanów.

Polaków, podróżujących głównie w celach biznesowych uznać można na tle pozostałych państw za wymagających klientów. Wśród 30 uwzględnionych w raporcie krajów Polska znajduje się na 19 pozycji, pomiędzy Finlandią a Danią. Nasze zadowolenie z usług polskich obiektów hotelowych wynosi 80% i jest o 1 punkt procentowy niższe od średniej dla wszystkich krajów. Najwyżej cenimy łóżka, a najniżej wyposażenie pokoi.

Anna Latos, autorka raportu podsumowuje, że w ogólnej perspektywie nasze hotele najcieplej przyjmowane są przez klientów z Europy Wschodniej oraz z krajów anglosaskich. Zastrzeżenia zgłaszają najczęściej goście z Europy Zachodniej, Południowej oraz krajów śródziemnomorskich. W środku stawki znajdują się turyści ze Skandynawii i Europy Środkowej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
raport o polskich hotelach StayPoland.com StayPoland polskie hotele w Polsce opinia opinie Anna Latos


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję