TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sprzedaż w biurach potwierdza znaną prawdę

Ostatni tydzień znów był pomyślny dla branży turystycznej - wzrosła liczba klientów o 56,8% i liczba rezerwacji o 62,9%. Natomiast sprzedaż najpopularniejszych pakietów czarterowych przyniosła wzrost liczby klientów o 75,7% - mówią dane z systemu MerlinX, zebrane przez PZOT.


Poniższy wykres pokazuje jak sie przedstawiała liczba klientów w ciągu ostatnich czterech tygodni. Można zauważyć, że sprzedaż znacząco spadła w 18 tygodniu. Był to okres długiego weekendu. Większość osób rozkoszowała się wtedy pierwszomajowym słońcem. Jednak kolejne tygodnie przyniosły wzrosty. W biurach podróży znów pojawiło się ponad 50% więcej kupujących.





A jak zmieniały się ceny w ciągu tych czterech tygodni?




Nieznaczny spadek średniej ceny za osobę potwierdza znaną prawdę, że niełatwo jest sprzedać imprezy z terminami wyjazdu przed końcem roku szkolnego.

Pełny raport można pobrać ze strony: www.pzot.pl




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
PZOT raport biura podroży sprzedaż podsumowanie wyniki sprzedaży imprezy turystyczne MerlinX liczba klientów statystyki liczba rezerwacji ceny weekend majowy 2012 maj pakiety czarterowe długi weekend


Komentarze:

    • Sprzedaż w biurach potwierdza znaną prawdę 

      [2012-05-26 19:28 77.237.8.*]

      Drodzy Koledzy i Koleżanki

      Pan Krzysztof ma rację. Kombinujcie co zrobić aby zachęcić klientów do Was, a nie obrażajcie się na rynek. Wszyscy wiemy, że nie jest lekko. Ale taką postawą nic nie zyskacie tylko będzie się frustrować dalej.

      Trzeba działać, a nie narezkać.

      Pana Krzysztofa trochę też chyba poniosłow ripoście, ale jak się czyta o sobie niestworzone rzeczy to i emocje się odzywają.

      Więcej optymizmu i i krytyki wobec siebie, a dopiero później do innych   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-27 10:58 84.20.88.*]

      DROGI PANIE PREZESIE PZOT. Każde dane można zmanipulować żeby osiągnąć swój cel ( można na szybko kilka wymyślić dla Marlin X-sam Pan jedną podstawową wymienił " żyje z rezerwacji które stanowią jego dochód" i dla PZOT), zwłaszcza gdy za nie, nie ponosi się żadnej odpowiedzialności. Jako człowiek inteligentny został Pan wmanipulowany w przekazywanie tycz danych dalej a co najlepsze musi bronić Pan zaciekle swojej teorii. Jeśli Pan wykona zamiast jednej wizyty w call center (pewnie na zaproszenie) kilkudziesiąt lub kilkuset wizyt u agentów i TO to wtedy wiadomości i statystyki przekazywane przez Pana będę analizował poważnie. To że klienci omijają z dala nasze biura to nie dlatego że jesteśmy frustratami (ludzie o tym nie wiedzą), tylko dlatego że rzeczywistość jest inna o której Pan nie ma pojęcia (lub ma ale jest o niej Panu niedyplomatycznie pisać, bo wtedy Pana Prezesa uznają za frustrata). Kto ma rację, czy Pan inteligentny Prezes czy my sfrustrowani agenci dowiemy się dokładnie za pół roku. Sfrustrowany agent.   odpowiedz »

      • Z archiwum MerlinaX 

        [2012-05-29 00:26 83.238.246.*]

        Z IP maskowanym na Albanię? Ale poszedłeś po bandzie...   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-23 12:50 83.30.134.*]

      jasne, a u mnie w biurze totalna padaka :(   odpowiedz »

      • Z archiwum MerlinaX 

        [2012-05-23 13:05 83.20.144.*]

        Może nie potrafisz po prosty ludzi przekonać?   odpowiedz »

        • Z archiwum MerlinaX 

          [2012-05-23 14:51 83.30.134.*]

          ludzie do biura nie przychodzą, dzisiaj była jedna babka po bilet...   odpowiedz »

        • Z archiwum MerlinaX 

          [2012-05-23 16:31 89.67.140.*]

          A jak ma ich przkonać skoro nawet nie przychodzą?   odpowiedz »

          • Z archiwum MerlinaX 

            [2012-05-24 11:16 83.4.130.*]

            Jasne nikogo nie ma od 2 tygodni totalna kleska   odpowiedz »

          • Z archiwum MerlinaX 

            [2012-05-29 17:57 83.11.38.*]

            Więc przekonaj klientów, żeby właśnie przyszli do Twojego biura, a nie biura konkurencji. Rzetelność, miła obsługa, dokładne informacje o hotelach i kierunkach, bycie nienachalnym..itd..a klient przyjdzie i zarezerwuje.   odpowiedz »

      • Z archiwum MerlinaX 

        [2012-05-24 11:19 83.20.143.*]

        A u nas w biurze wzrost około 20 % w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku. Więc nie jest źle.   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-23 13:10 91.194.107.*]

      co za brednie, kto ma kontakt z agentami, albo pojedzie na study toura to słyszy że jest pusto, nie ma klientów, ogólnie lipa. a wy przedstawiacie że są wzrosty rezerwacji o 63% ??
      Organizatorzy zmniejszyli ilość hoteli w ofercie (kontyngenty miejsc), mają mniej czarterów a Wam rośnie w statystykach ? Ktoś ewidentnie manipuluje tymi liczbami. ludziska nie kłamcie !!!   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-23 15:09 164.126.89.*]

      JAKIE BREDNIE ! jest totalna porażka na maxa nie ma klientow a MERLIN pisze blebleble   odpowiedz »

    • Sprzedaż w biurach potwierdza znaną prawdę 

      [2012-05-28 08:31 31.178.126.*]

      Panie Prezesie Piątek,
      proszę podawać w statystykach konkretne liczby, a nie procenty nie wiadomo od czego, liczbę sprzedanych miejść, wartość całej sprzedaży, liczbę miejsc na poszczególne kierunki, średnią cenę na kierunek, średnię wartość rezerwacji na kierunek. Gdyby Pan podawał liczby bezwzględne, byłby Pan wiarygodny.
      Proszę napisać u jakiego to agenta internetowego widział Pan taki ruch? - będziemy mogli go podziwiać wtedy razem z Panem.
      Porównanie do "Ziemi Obiecanej" jest nie na miejscu. Gdyby ją Pan przeczytał, to pewnie nie uszłoby Pana uwadze, że pracujący na hali byli wyzyskiwani do granic człowieczeństwa, zwłaszcza kobiety.   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-23 13:50 91.94.120.*]

      tak jest! brednie i tyle!!! ten rok jest katastrofą i zaznaczę że nie prowadzę agencji tylko jestem touroperatorem!! I niech ten mądry nie wypisuje bredni bo chyba o 58% to wzrosła jego głupota   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-23 16:38 87.105.234.*]

      zgadzam się z przedmówcami - u nas też jest totalna porażka. Czasami w ciągu dnia nawet jednego klienta nie ma, nawet zapytania. Po prostu porażka. Propagandy ciąg dalszy! I jak tu szlag ma mnie nie trafiać jak słyszę, że jest super i 50% lepsza sprzedaż ? Ciekawe gdzie i u kogo.   odpowiedz »

      • Z archiwum MerlinaX 

        [2012-05-23 17:16 109.243.112.*]

        zgadzam sie z wypowiedziami. jak zaczelam czytac o wynikach Merlina to chwyciło mnie ogromne zaskoczenie. czy jest biuro, które sprzedaje kilkanascie ofert dziennie ? no poza portalami i firmowkami   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-24 10:58 77.65.2.*]

      Merlin porównuje wyniki rok do roku, zapomniał jednak napisać, że połowę ubiegłorocznej sprzedaży pokasował, żeby wyglądało SUPER:) Brednie jakich mało. Propaganda sukcesu w czasach totalnej padaczki. Żenująco nieprawdziwe dane, bez informacji szczegółowych oraz braku odniesienia do wyników ogólnobranżowych. Komentarz do tego artykułu powinien być następujący: Merlinowi przybyło użytkowników systemu czterokrotnie, co przełożyło się na wzrost liczby rezerwacji o 50%. To mniej więcej odda teraźniejszą sytuację sprzedaży w branży.   odpowiedz »

      • Z archiwum MerlinaX 

        [2012-05-24 23:13 213.17.155.*]

        Przynajmniej jedna rozsądna argumentacja w tej dyskusji. To do mnie trafia.   odpowiedz »

    • Sprzedaż w biurach potwierdza znaną prawdę 

      [2012-05-24 11:19 83.7.5.*]

      boze wielkie mi halo, wiadomo ze egipt teraz bedzie najcieplejszy i tam mozna sie usmazyc wiec mniej klientow na egipt.. a gercja zaraz wyleci z euro grupy i ciekawe co tam sie stanie z tymi urlopowiczami...   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-24 11:27 213.17.236.*]

      hmmm, chyba że to jak z trabantem. Wiecie jak podwoić wartość trabanta? zatankować do pełna. Jeżeli ktoś miał 10 sprzedaży a teraz ma 20 to podwoił ...   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-24 11:55 83.9.65.*]

      Ta dynamika jest tyle warta co.... (nie powiem, co)Mam wzrost o 200% !!!1 w ubiegłym roku 22 maja nie miałam ani jednej rezerwacji a w tym roku było 2. Ha, ha ha i tak jest prawie w każdym porównaniu. Macie racje te artykuły nadają się do kosza.   odpowiedz »

    • Z archiwum MerlinaX 

      [2012-05-25 00:43 91.231.104.*]

      DROGI PANIE PREZESIE PZOT. Jeśli Pan chce podlizać się swoim członkom i zdobyć nowych (chętnych do płacenia składek) to niech te brednie Wasz człowiek od PR pisze nie dla ludzi z branży (którzy wiedzą jaka jest rzeczywistość) tylko dla kupujących wczasy (proponuje TV, prasa, radio o zasięgu ogólnopolskim). Akceptując te statystyki ośmiesza się Pan przed branżą i zraża (słusznie) do wstępowania do organizacji turystycznych które tak naprawdę za podstawowy cel statutowy mają wyciągnąć składkę od członka nie dając nic konkretnego w zamian.   odpowiedz »

      • Z archiwum MerlinaX 

        [2012-05-26 17:08 89.78.84.*]

        Drogi Sfrustrowany Agencie,

        przykro mi, że klienci omijają Twoje biuro z daleka, podobnie jak biura innych frustratów na tym forum.
        Nie jest moim celem podlizywanie się komukolwiek ani manipulowanie statystykami z MarlinX - jak sugerujesz. Dane z Merlina to tylko część rzeczywistości - ok 50% rynku i ponad 3300 sprzedających agentów, ok 10% więcej niż było ich przed rokiem.
        Bardzo precyzyjnie podaję te dane aby ludzie inteligentni - touroperatorzy mogli właściwie interpretować trendy na rynku z perspektywy systemu rezerwacyjnego MerlinX, odnosząc je do swoich wyników, analizując i wyciągając wnioski. Pokazujemy nagą prawdę (z MerlinX) bez kolorowania.
        Mam wiele przykładów i sygnałów z rynku, że nie wszyscy odbiorcy tych statystyk potrafią je właściwie interpretować - z Tobą jest podobny problem. Zwróć bowiem uwagę, że sprzedaż w tym roku turystycznym rośnie póki co o 12,5% ale na przykład dojazd własny traci od miesięcy ponad 30% rok do roku. Cieszysz się, że coś też spada?
        Nie ma co podniecać się trendem tygodnia powyżej 50% gdyż to tylko porównanie 7-iu dni sprzedaży tego roku do tych samych 7 dni przed rokiem czyli tydzień do tygodnia - rozumiesz?
        Takie wyniki pokazuje MerlinX i nie ma w tym nic niedorzecznego.

        Do kuriozalnych wniosków dochodzi kolejny sfrustrowany mundrol na tym forum - twierdząc, że MerlinX pokasował połowę zeszłorocznych rezerwacji żeby wyglądało super. Co ciekawe znajdują się kolejni fachowcy wśród agentów, którzy to kupują.
        Czy nie rozumiecie, że MerlinX żyje z rezerwacji, które stanowią jego dochód - każda z pojedynczych rezerwacji. Jak można byłoby wyrżnąć z systemu transakcje stanowiące przychód firmy? Czy Wy agenci wywalacie zeszłoroczne rezerwacje ze swoich baz danych, żeby wszelki ślad po nich zaginął?

        Na koniec, ogólna refleksja - rynek się zmienia. Byłem ostatnio u jednego agenta internetowego.
        Hala jak w fabryce, kilkadziesiąt osób w call center, wszyscy ze słuchawkami na głowach i wszyscy w trakcie rozmowy telefonicznej. Scena jak z fabryki włókienniczej z "Ziemi Obiecanej" - gwar i hurgot a co kilka minut na rozstawionych wszędzie tablicach (flipcharts) lądują numery kolejnych założonych rezerwacji - aż miło patrzeć :-)
        Pozdrawiam,
        Krzysztof Piątek   odpowiedz »

        • Z archiwum MerlinaX 

          [2012-05-27 09:18 77.237.21.*]

          moja rada panie prezesie, aby pan po piwie swoich przemyslen na forum nie wypisywal. jak pan kiedys za swoje pieniadze otworzy biuro podrozy i kierujac sie swoimi madrosciami, ktorymi karmi pan od dluzszego czasu "Sfrustrowanych Agentow" odniesie sukces - czapka z glow. poki co bawi sie pan za skladki innych w naczelnego interpretatora statystyk merlina - co tylko pokazuje jak bardzo jest pan oderwany od praktyki i rzeczywistosci w tej branzy. podsumowujac - najpierw trzeba odniesc sukces na swoim, pozniej zabierac sie za pouczanie innych; nie odwrotnie.   odpowiedz »

        • Z archiwum MerlinaX 

          [2012-05-28 17:05 31.178.126.*]

          Fabryczny fragment "Ziemi Obiecanej". Polecam szczególnie od 1 min 20 do 4 minut. http://www. youtube. com/watch?v=mYhWvRaGwYU
          Z dedykacją dla Pana Prezesa Piątka   odpowiedz »

        • Z archiwum MerlinaX 

          [2012-05-29 08:55 178.73.16.*]

          w internetowym się dzieje bo wcześniej się nie działo więc najwyższa była pora albo zadziałać albo zbierać 'zabawki' - udało się dzięki Panu P., pytanie tylko czy sposób na osiągnięcie obrotu jest uczciwy wobec innych cóż tu mówić Pan również oddał im swoją stronę do obsługi więc wspierać się teraz trzeba. Na szczęście nie u wszystkich jest frustracja i nie wszyscy w desperacji muszą oddawać własne prowizje żeby wygenerować obrót, a to co robią internetowi proszę wierzyć psuje rynek i nie ma naprawdę powodów do chwalenia się fabryczną "Ziemią Obiecaną". Sprzedając najtańsze imprezy bo tak działają internetowi trzeba nieźle nastukać rezerwacji żeby wynik wygenerować- taki wynik Pan pewnie też z Merlina może wyciągnąć, pytanie ilu stacjonarnych sprzedaje najtańsze oferty w swoich biurach, aby nie psuć do reszty rynku bo to do niczego dobrego na dłuższą metę nie prowadzi. Sam Pan przez lata prowadził politykę stabilnych ceni i nikomu to na złe nie wyszło, więc może warto pozostać przykładem jak można bez rabatów działać uczciwie w branży. Z pozdrowieniami   odpowiedz »

        • Z archiwum MerlinaX 

          [2012-05-28 22:21 87.207.21.*]

          furczy u internetowego- bo rabaty dają.....kuszą prezencikami. Zwykły agent nie ma takiej moznośći, bo albo kara albo zerwanie umowy. Ot cała prawda! z brakiem uczciwości kupieckiej :))))   odpowiedz »

          • Z archiwum MerlinaX 

            [2012-05-28 22:29 87.207.21.*]

            Regulamin na promocje.holidaycheck.pl

            250 zł za rezerwację! rabatu czy to fair????   odpowiedz »

      • Z archiwum MerlinaX 

        [2012-05-25 10:22 79.184.57.*]

        Akurat PZOT powstał dlatego, ponieważ Pan prezes chce coś robić dobrego dla branży i branża turystyczna naprawdę go interesuje, a nie tak jak panów z PIT, którzy bardziej biurom podróży szkodzą niż pomagają.   odpowiedz »

        • Z archiwum MerlinaX 

          [2012-05-29 20:59 95.18.208.*]

          pzot wart pit   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję