TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Jak klienci będą szukać ofert?

Nowy raport branżowy, zatytułowany "Empowering inspiration: the future of travel search" ("Wspieranie inspiracji - przyszłość wyszukiwania w branży turystycznej") wskazuje trendy w zachowaniach podróżnych oraz motywacje, kierujące ich decyzjami podczas zakupów dokonywanych przez Internet, a także ich doświadczenia związane z procesem wyboru miejsca docelowego, konkretnej oferty i dokonywania rezerwacji. Raport przedstawia również główne trendy i prognozy, dotyczące przyszłych preferencji w zakresie możliwości wyszukiwania ofert podróży.


Publikacja jest efektem badań przeprowadzonych przez PhoCusWright Inc. na zlecenie firmy Amadeus, obejmujących 4638 podróżnych z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Indii, Rosji i Brazylii. Oprócz badań konsumentów, analitycy PhoCusWright przeprowadzili 18 wywiadów z branżowymi ekspertami z całego świata, pytając ich o perspektywy i dalsze kierunki rozwoju turystyki.

Choć grupa objęta badaniem nie stanowi reprezentatywnej próby typowych podróżnych, są to jednak osoby mające najbardziej wyrafinowane potrzeby zakupowe i reprezentujące postępowe środowisko klientów, których obecne zachowania i preferencje wskazują kierunek ewolucji zachowań podróżnych, jakiego można się spodziewać w przyszłości.

Najważniejsze wnioski z raportu to między innymi:

Problemy podróżnych pojawiające się podczas planowania i rezerwacji podróży
Problemy związane z procesem wyboru miejsca docelowego i konkretnej oferty oraz dokonywaniem rezerwacji dotyczą wszystkich konsumentów, jednak dla klientów z krajów rozwijających się są one znacznie bardziej frustrujące niż dla podróżnych z krajów rozwiniętych. Na przykład podczas wyboru oferty przez Internet frustrację odczuwa 47% podróżnych z USA i aż 78% podróżnych z Rosji. Powodem jest nadmiar otrzymywanych informacji i brak przekonania o wyborze dobrej oferty.

Oczekiwania podróżnych w zakresie nowych sposobów wyszukiwania ofert
Niemal 50% podróżnych z krajów rozwiniętych rozpoczyna poszukiwania oferty, mając na myśli konkretne miejsce docelowe, podczas gdy w krajach rozwijających się działa w ten sposób zaledwie jedna trzecia podróżnych. Warto więc o nich zadbać, ponieważ wcześniejsze zainteresowanie klientów pozwala lepiej skupić na sobie ich uwagę i ograniczyć korzystanie z wyszukiwarek, a zatem i zainteresowanie innymi ofertami. Co więcej, ponad czterech na dziesięciu podróżnych na różnych rynkach wykazuje elastyczność pod względem terminów podróży, co sprzyja popularności narzędzi do wyszukiwania miejsc i terminów wyjazdów o najniższych cenach. Nadszedł czas, aby odejść od tradycyjnego schematu, w którym wyszukiwanie rozpoczyna się od wyboru miejsca i daty.

W jaki sposób podróżni chcą wykorzystywać urządzenia mobilne i sieci społecznościowe podczas planowania podróży i dzielenia się opiniami
Obecnie trzech na dziesięciu podróżnych z Europy nie zamierza wykorzystywać swoich telefonów komórkowych w celach związanych z podróżowaniem, za to konsumenci z USA wykazują zainteresowanie funkcjami mobilnymi, takimi jak automatyczne powiadomienia czy mobilna odprawa, które jest porównywalne z zainteresowaniem występującym na rynkach rozwijających się. Wykorzystanie urządzeń mobilnych w związku z podróżami jest na rynkach wschodzących ponad dwukrotnie większe niż w przypadku krajów rozwiniętych - dotyczy to zwłaszcza Indii, gdzie niemal 24% podróżnych szuka ofert za pomocą swoich telefonów komórkowych.

Patrząc w przyszłość, autorzy raportu pokazują także, w jaki sposób nowe technologie mogą zmienić sposób planowania podróży. Dotyczy to m.in. takich zagadnień jak:

Spersonalizowane oferty specjalne: Rynki na całym świecie zalewane są promocjami i ofertami specjalnymi, a propozycje sprzedaży błyskawicznej zupełnie nie uwzględniają tego, czy ich adresat mógłby być w jakikolwiek sposób zainteresowany produktem. W miarę postępującej segmentacji konsumentów i behawioralnego ukierunkowania ofert, sprzedawcy zyskają możliwość stosowania precyzyjnie ukierunkowanych promocji, konstruowanych dla konkretnych klientów i oferujących produkty, które rzeczywiście odpowiadają na indywidualne potrzeby nabywcy.

Zbiorcza "inteligencja": Setki dostępnych opcji powodują przeładowanie konsumentów nadmiarem informacji. Z czasem programy zyskają możliwość "uczenia się" poprzez obserwowanie zachowań klientów i analizę powtarzających się wzorców. Mikrosegmentacja pomoże firmom analizować zachowania konsumentów i zapewniać im coraz bardziej inteligentną obsługę.

Inteligentne systemy i wirtualni asystenci: Urządzenia będą coraz bardziej inteligentne dzięki możliwości wymieniania się informacjami o zachowaniach klientów i wykorzystywania tych danych w odpowiedni sposób. Programy będą pełniły funkcję asystenta, rozpoznając i przetwarzając informacje o witrynach odwiedzanych przez konsumentów i ich działaniach.

- Firma Amadeus zleciła przeprowadzenie badań, by poznać sposób, w jaki konsumenci będą w przyszłości poszukiwać ofert podróży. Aby skutecznie wspierać klientów, musimy wiedzieć, jakie mechanizmy będą kształtowały sposób wyszukiwania ofert, a zarazem wywierać wpływ na powodzenie biznesu przez dostawców usług turystycznych. Obecnie stoimy w obliczu ewolucji technologicznej w dziedzinie podróżowania, którą nazywamy ‘Online Travel 3.0’, która przenosi punkt ciężkości z dostawców usług turystycznych na ich sprzedawców i konsumentów - komentuje Stephane Durand, dyrektor działu Online & Leisure w firmie Amadeus. - Sprzedawcy usług turystycznych zyskują nowe możliwości inspirowania konsumentów, a jednocześnie łagodzenia ich frustracji. Na przykład kluczowe znaczenie dla konkurencyjności w nadchodzących latach będzie miało wykorzystanie zaawansowanych mechanizmów wyboru miejsca docelowego i dostosowania oferty, pozwalających przyciągnąć i zainspirować klientów na wcześniejszym etapie planowania podróży - dodaje.

Carroll Rheem, dyrektor ds. badań w PhoCusWright, mówi: - Największe marki wkładają wiele wysiłku i kreatywności w rozwiązywanie problemów klientów. Dla sprzedawców usług turystycznych najważniejsze jest zrozumienie i dostosowanie się do sposobu, w jaki konsumenci chcą dokonywać wyboru, a nie tylko do tego, jak robią to obecnie. Niniejszy raport wskazuje na najważniejsze elementy, których w tej chwili brakuje na witrynach internetowych firm.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
raport branżowy branża turystyczna turystyka Wielka Brytania Niemcy Indie Rosja Brazylia podróżni rezerwacja oferta termin urządzenia mobilne konsumenci rynek wybór wycieczki wycieczka klient mikrosegmentacja witryna internetowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję