TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Trwa wojna cenowa

Rozgorzała prawdziwa wojna cenowa na rynku przewozów pasażerskich w Polsce. Modernizacja lotnisk, pojawienie się nowych nisko-kosztowych przewoźników spowodowało widoczną walkę o klienta. Nic, więc dziwnego, że kolej poczuła się zagrożona i sama wyraźnie obniżyła ceny.


Dotychczas przewoźnik mógł czuć się pewnie, po pierwsze sprzyjał niedostatek dróg szybkiego ruchu. Po drugie monopol na loty miał PLL LOT, u którego bilety do najtańszych nie należały. W związku z czym Polacy byli wręcz skazani na podróż koleją.

Widoczna tez jest konkurencja na rynku przewozów lotniczych. Przybywa nisko-kosztowych przewoźników, którzy gotowi przekrzykiwać się promocjami. Niespełna rok temu pojawił się Eurolot proponujący 50-proc. zniżki dla swoich najmłodszych pasażerów, którzy jeszcze nie skończyli 18 lat. Nowa polska linia lotnicza OLT Express weszła na polski rynek od razu proponując niskie ceny i to dla wszystkich.

Podróż samolotem należy do tych najbardziej komfortowych i najbezpieczniejszych. Po ostatnich "wpadkach" PKP, pasażerowie przestali ufać w jakość usług, które proponuje PKP. Teraz w ofercie przewoźnika znajdziemy bilety, aż z pięciu miast w Polsce: Wrocławia, Poznania, Gdańska, Krakowa i Szczecina do Warszawy w cenie 29 złotych - w promocji SuperBilet, o której pisaliśmy w aktualności Pociągi tańsze nawet o 80%! .

Dostosowując się do potrzeb rynku PKP idzie w ślady swoich lotniczych "kolegów" i ma zamiar wprowadzić tzw. dynamiczny system sprzedaży. Cena biletu będzie zależeć od dnia, godziny i zainteresowania podróżnych. Chodzi o to, by taka sprzedaż objęła wszystkie pociągi przewoźnika.

Linie lotnicze to jedyny konkurent PKP. Walka zaostrza się także na drogach. Polski Bus oferuje atrakcyjne ceny w sprzedaży first minute. Co prawda podróż nie jest tak komfortowa jak np. samolotem, ale za bilet kupiony z wyprzedzeniem możemy zapłacić nawet złotówkę.

Monopol na usługi nigdy nie służył rozwojowi gospodarki, a już na pewno nie interesom klientów. Cieszy zatem fakt, że na polskim rynku przewozów pasażerskich coś jednak zaczyna się dziać w tym względzie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Intercity konkurencja linie lotnicze przewoźnik OLT Express Eurolot kolej Polski Bus bilet za złotówkę klient monopol PLL Lot samolot samolotem podróżny SuperBilet




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję