TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Na co skarżą się turyści?

Każdy organizator turystyki w swojej działalności spotyka się z reklamacjami składanymi przez niezadowolonych klientów. Część z nich faktycznie ma uzasadnione podstawy, a część jest tak absurdalna, że aż śmieszna.


Korzystając z uprzejmości jednego z touroperatorów publikujemy kilka takich kwiatków z reklamacji. Turyści nierzadko potrafią zaskakiwać kreatywnością w wyszukiwaniu dziury w całym. Na szczęście dla biur liczba klientów zgłaszających reklamacje jest dość niewielkim procentem całkowitej liczby wyjeżdżających.


  • "Złamanie zęba na daniu serwowanym przez kuchnię hotelową". Jak podają przedstawiciele organizatora hotel od lat w ofercie biura, nie miał wcześniej żadnych reklamacji, był wybierany przez wielu klientów, standard 4 gwiazdki
  • "marokańska kuchnia w Maroku" - coś nie do pomyślenia. Równie skandaliczne jest serwowanie kuchni polskiej w Polsce. Touroperator informuje, że hotel serwował zarówno dania kuchni europejskiej, jak i marokańskiej.
  • "rafa koralowa w Egipcie za blisko hotelu"
  • "wielbłądy chodzą w Egipcie po plaży" - plaża ogólnodostępna
  • Arabki kąpały się w galabijach w basenie i klient brzydził się wejść do niego
  • "za dużo kotów w Grecji, wyłapać"
  • "Wyspy Zielonego Przylądka nie są zielone"
  • "padało na Majorce, generalnie nie taka pogoda"
  • "za dużo Niemców, Anglików, Rosjan w hotelu"
  • "pomidory były pokrojone w ćwiartki a nie plasterki i nie mogłem ich położyć na kanapce"


Na pierwszy ogień rozsierdzonych klientów wystawieni są piloci bądź rezydenci. Tutaj też nie brakuje absurdalnych sytuacji. Znajoma pilotka opowiadała nam o klientach, którzy byli niezadowoleni ponieważ podane do śniadania jajka na twardo nie były obrane. Z kolei innemu naszemu koledze przydarzyła się klientka dzwoniąca z pretensjami o to że autobus jeszcze nie przyjechał. Jak się okazało stała 30 metrów od niego, a ów autokar był jedynym o tej porze na całym dworcu. Słyszeliśmy także o pretensjach typu "bo tamta grupa ma ładniejszy autokar". Z kolei kolega pilotujący lokalną wycieczkę po masywie Olimpu usłyszał, że za dużo opowiada o mitologii i o greckich bogach.

Takich anegdot krążą setki, często piloci czy pracownicy biur podróży w prywatnych rozmowach wymieniają się różnymi kwiatkami z własnego doświadczenia. Niewątpliwie takie historyjki pomagają w odreagowaniu stresów, z jakimi wiąże się praca związana z obsługą klienta w branży turystycznej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
skargi reklamacje biuro podróży touroperator upierdliwy turysta pilot rezydent


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję