Ogłoszenia
Ogłoszenia
- ZŁOTA BRAMA ORIENTU-STAMBUŁ
- Pilot wycieczek/rezydent lotniskowy
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI - PRACA ZDALNA
- Praca 100 % zdalna, sprzedaż z ledów internetowych
- Sun & Fun Holidays zaprasza do teamu...
- Manager Działu Relacji z Klientem i Obsługi...
- Kierownik biura podróży
- Specjalista ds Turystyki
- Praca w Biurze Podróży w Rudzie Śląskiej
- praca 100% zdalna dla biura podróży, elastyczne...
Na co skarżą się turyści?
Każdy organizator turystyki w swojej działalności spotyka się z reklamacjami składanymi przez niezadowolonych klientów. Część z nich faktycznie ma uzasadnione podstawy, a część jest tak absurdalna, że aż śmieszna.
Korzystając z uprzejmości jednego z touroperatorów publikujemy kilka takich kwiatków z reklamacji. Turyści nierzadko potrafią zaskakiwać kreatywnością w wyszukiwaniu dziury w całym. Na szczęście dla biur liczba klientów zgłaszających reklamacje jest dość niewielkim procentem całkowitej liczby wyjeżdżających.
- "Złamanie zęba na daniu serwowanym przez kuchnię hotelową". Jak podają przedstawiciele organizatora hotel od lat w ofercie biura, nie miał wcześniej żadnych reklamacji, był wybierany przez wielu klientów, standard 4 gwiazdki
- "marokańska kuchnia w Maroku" - coś nie do pomyślenia. Równie skandaliczne jest serwowanie kuchni polskiej w Polsce. Touroperator informuje, że hotel serwował zarówno dania kuchni europejskiej, jak i marokańskiej.
- "rafa koralowa w Egipcie za blisko hotelu"
- "wielbłądy chodzą w Egipcie po plaży" - plaża ogólnodostępna
- Arabki kąpały się w galabijach w basenie i klient brzydził się wejść do niego
- "za dużo kotów w Grecji, wyłapać"
- "Wyspy Zielonego Przylądka nie są zielone"
- "padało na Majorce, generalnie nie taka pogoda"
- "za dużo Niemców, Anglików, Rosjan w hotelu"
- "pomidory były pokrojone w ćwiartki a nie plasterki i nie mogłem ich położyć na kanapce"
Na pierwszy ogień rozsierdzonych klientów wystawieni są piloci bądź rezydenci. Tutaj też nie brakuje absurdalnych sytuacji. Znajoma pilotka opowiadała nam o klientach, którzy byli niezadowoleni ponieważ podane do śniadania jajka na twardo nie były obrane. Z kolei innemu naszemu koledze przydarzyła się klientka dzwoniąca z pretensjami o to że autobus jeszcze nie przyjechał. Jak się okazało stała 30 metrów od niego, a ów autokar był jedynym o tej porze na całym dworcu. Słyszeliśmy także o pretensjach typu "bo tamta grupa ma ładniejszy autokar". Z kolei kolega pilotujący lokalną wycieczkę po masywie Olimpu usłyszał, że za dużo opowiada o mitologii i o greckich bogach.
Takich anegdot krążą setki, często piloci czy pracownicy biur podróży w prywatnych rozmowach wymieniają się różnymi kwiatkami z własnego doświadczenia. Niewątpliwie takie historyjki pomagają w odreagowaniu stresów, z jakimi wiąże się praca związana z obsługą klienta w branży turystycznej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Skargi klientów biur
[2014-02-04 14:38 77.253.205.*]
Skargi klientów biur
[2014-02-08 15:50 78.10.132.*]
a u mnie była pretensja o to że w hotelu na Węgrzech jajecznica miała za dużo tłuszczu odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Polacy chcą teraz więcej
Ile kosztuje wyjazd na Jarmark Bożonarodzeniowy w
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział przewodnicy i piloci:
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Pomorskie nagrodziło zasłużonych dla
Nowa atrakcja turystyczna w
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie dyrektywy
Starsze aktualności:
Jakie wyzwania dla hoteli w
Greckie lotniska obsłużyły więcej pasażerów, niż przez cały ubiegły
eSky rozbudowuje aplikację
Zakopane znów przeżyje
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Powstaje wielka grupa serwisów
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Emirates z nowa letnią promocją
"Wisła za połowę" - ten weekend będzie pełen słońca i promocji
Ryanair rozpoczyna sprzedaż biletów krajowych?
Modlin wzywa do zapłaty odszkodowań
PiS: szef lotniska do dymisji, kara dla Tuska
W Karkonoszach wypoczniesz taniej
Gdzie jest najlepszy hotel w Europie?
Relikwiarz świętego Maura na zamku Bečov
Sfałszowanie decyzji środowiskowej to nie przestępstwo?
Public relations w turystyce - teraz bezpłatnie
W tej restauracji musisz zapiąć pasy
Wieża Kościoła Mariackiego wciąż zamknięta dla turystów
