TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






A1 już jesienią 2007 roku?

Są szanse, że pierwszym odcinkiem autostrady A1 będziemy mogli jeździć już jesienią 2007 roku! Mimo wszystko nadal nie wiemy jak zakończy się konflikt w sprawie budowy odcinka: Grudziądz - Toruń.


Front Północny, Sekcja 2 - tak brzmi po budowlanemu oznaczenie 7- kilometrowego odcinka Stanisławie - Swarożyn (okolice Tczewa). Ten fragment jest najbradziej zaawansowany w budowie, bo to tu od połowy września zaczęto wylewać asfalt.

W Swarożnie na pełnych obrotach pracuje wytwórnia masy bitumicznej (powstaje tam 3 tys. asfaltu na dobę). Co chwilę podjeżdżają ciężarówki i zabierają świeży asfalt. Później masa jest przeładowywana na rozściełacze, czyli specjalne maszyny, które z wielką precyzją układają nawierzchnię. Wczoraj Gdańsk Transport Company (firma zaangażowana w budowę autostrady) zaprezentowała jak przebiegają prace nad autostradą.

- Bardzo prawdopodobne, że 25-kilometrowy odcinek z Rusocina do Swarożyna będzie oddany do ruchu już jesienią 2007 r. - powiedział Aleksander Kozłowski, członek rady nadzorczej GTC.

Oczywiście jest to wspaniała wiadomość dla kierowców, tym bardziej, że wcześniej mówiło się raczej o jesieni 2008. Wtedy to miała być gotowa cała 90 kilometrowa autostrada, od Rusocina do Nowych Marz.

Kierowcy i przewoźnicy już teraz pytają, ile będzie kosztował przejazd? Kozłowski odpowiada: - Nie wiemy, ustalenie stawek za przejazd to kompetencja ministra transportu. Nieoficjalnie ustaliliśmy jednak, że dopóki budowa całego pomorskiego odcinka A1 się nie skończy, pobieranie opłat będzie prawdopodobnie zawieszone.

Nadal nie wiadomo nic w sprawie 62-kilometrowego odcinka z Nowych Marz do Torunia. W 1997 roku wydana została koncesja na budowę autostrady od Gdańska po Toruń i kontrakt w sprawie tego przedsiewzięcia został zawarty z GTC. Tymczasem minister transportu Jerzy Polaczek (PiS) zdecydował, iż lepiej będzie gdy autostrada zostanie wybodowana przez rząd. "Tak będzie lepiej i taniej" - twierdzi Polaczek. Ale ponieważ żadna decyzja nie została podjęta doszło do kuriozalnej sytuacji - jednocześnie przygotowywane są dwa projekty!

- Trzeba jak najszybciej usiąść do stołu i rozpocząć rozmowy. Zgadzam się z niektórymi zastrzeżeniami ministra Polaczka, jednak uważam, że zamiast szukać nowego sposobu, lepiej wynegocjować korzystniejsze warunki z GTC - mówi Maciej Płażyński, wicemarszałek Senatu. Podobnie uważa Tadeusz Jarmuziewicz.

Mówi się, że więcej kosztuje każdy rok bez autostrady... więc moze dyskusja o mniejszych kosztach drogi w przypadku budowania jej przez rząd jest złudna?




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
autostrada A1 budowa autostrady GTC Jarmuziewicz Polaczek Płażyński A1 A1 Grudziądz - Toruń A1 Stanisławie - Swarożyn budowa autostrady masy bitumicznej 2007 budowy autostrad Aleksander Kozłowski


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję