Ogłoszenia
Ogłoszenia
- wyciag narciarski
- Specjalista ds turystyki- umowa na czas...
- Praca w biurze podróży z pasją. KIRIBATI CLUB.
- Specjalista ds.turystyki pielgrzymkowej
- TUI Gdańsk Przywidzka - specjalista ds turystyki
- Biuro Podróży Kleopatra Piaseczno specjalista ds....
- Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju
- Fostertravel.pl salon Warszawa - Specjalista ds...
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych


Zobacz także
Decyzja UOKiK w sprawie condohotelu Czarna Perła
Katastrofa chińskiego samolotu
Interferie dołączyły do strony rezerwacyjnej Polskiego Holdingu Hotelowego
Costa Firenze w pierwszym rejsie po Zatoce Arabskiej
Sternik z Costa Concordii pomylił strony
Sternik Costa Concordii pomylił stronę prawą z lewą - do takich wniosków doszli eksperci, którzy przeanalizowali zapis czarnej skrzynki statku. Według nich, do katastrofy wycieczkowca doszło z powodu licznych błędów kapitana i załogi.
Potwierdziły się tym samym wcześniejsze ustalenia śledztwa, według których za wypadek odpowiada między innymi kapitan wycieczkowca Francesco Schettino. W chwilę przed katastrofą podjął on wiele błędnych decyzji. Trudną już sytuację pogorszył chaos panujący wśród załogi. Kapitan wydawał niezrozumiałe polecenia dotyczące zmiany kursu. Dodatkowo okazało się, że część zatrudnionych na statku osób nie władała biegle językiem włoskim, co stanowiło dużą barierę.
Czarna skrzynka zapisała dyskusję, która toczyła się na mostku. Można z niej wywnioskować, że sternik nie wiedział jaki ma dokładnie wykonać rozkaz. W końcu popełnił błąd i skręcił w prawo, zamiast w lewo, co doprowadziło do tragedii.
W chwilę po zderzeniu statku ze skałami kapitan otrzymał stosowne informacje od podwładnych. Przez szczelinę wdzierała się woda, co stanowiło realne zagrożenie. Jednak kapitan ogłosił alarm dopiero po 50 minutach. Zgodnie z zasadami, powinien natychmiast zastosować procedurę awaryjną, która została przygotowana na wypadek kolizji. Cała załoga powinna była wiedzieć co się stało. Schettino postąpił jednak inaczej. Według biegłych zlekceważył powagę sytuacji. Ekspertyza wykazała, że rozmiar katastrofy mógł być mniejszy, gdyby zachowano wszystkie obowiązujące procedury.
W styczniowej katastrofie wycieczkowca u wybrzeży włoskiej wyspy Giglio zginęły 32 osoby.
Francesco Schettino opuścił 6-miesięczny areszt domowy. Grozi mu 15 lat pozbawienia wolności za między innymi nieumyślne spowodowanie śmierci, doprowadzenie do katastrofy morskiej oraz ucieczkę z pokładu w trakcie ewakuacji.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Prezydent podpisał nowelizację ustawy o Polskiej Organizacji
UFG: sprawdzajmy organizatorów
Problem ze ściekami Hotelu
UMWM kieruje sprawę pielgrzymki do Medjugorje do organów
Dział dla turystów:
Nowe trasy kolejowe na Dolnym
Cypr hitem sprzedażowym w Ecco
Travelist: sierpniowy długi weekend mniej popularny niż
Starsze aktualności:
Wspólne stanowisko UNWTO i WHO w sprawie ograniczeń
TUgether: sytuacja branży spotkań przypomina pełzający
Turcja uruchamia platformę szkoleniową dla branży
Premier zapowiedział zniesienie części
Pięć rzeczy, których stowarzyszenia nauczyły się w 2021
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z
Nowe zalecenie Rady UE w sprawie
PIT apeluje o zniesienie testów dla zaszczepionych, przylatujących spoza
Wyjazdy do Portugalii i na Maltę droższe niż przed
Izrael złagodzi restrykcje
Klienci Revolut dostaną zwrot w
Związek zawodowy ostrzega przed paraliżem ruchu
Styczeń nie był łaskawy dla
Komisja Europejska uruchomiła konsultacje społeczne dotyczące funkcjonowania dyrektywy
Wyrok w sprawie wypadku autokaru w Jeżewie
EccoHoliday: Jubileuszowe przegięcie cenowe
Ceny w egipskich kurortach spadły
W Bieszczadach nowa atrakcja turystyczna
Dziwaczne życzenia hotelowych gości
Polska branża lotnicza będzie zatrudniać
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
Kulinarne szaleństwo w Lizbonie
EasyJet planuje ekspansję w sezonie letnim
Atelier Amaro utrzymał gwiazdkę Michelin
Upadnie czy nie upadnie? Oto jest pytanie
Pasażerowie walczą o tańszy pociąg
