Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
- ZAKOPANE Specjalista ds. Turystyki
Łódź: prawie 4,5 mln turystów
Opracowane przez zespół badaczy Instytutu Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego z inicjatywy Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego (finansowane ze środków budżetu Łódzkiego Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Miasta Łodzi) szczegółowe badania ruchu turystycznego w Łodzi i regionie potwierdziły prognozy z roku ubiegłego. Wykazano wzrost wielkości ruchu turystycznego oraz wydatków ponoszonych przez odwiedzających region.
W 2011 roku ruch turystyczny oszacowano na prawie 4,5 mln odwiedzających z czego do Łodzi przyjechało 780,5 tys. osób (17,6%) a do regionu 3 655,2 tys. osób (82,4% - całego zjawiska). W 2011 roku zanotowano spadek liczby osób odwiedzających Łódź, tak w liczbach bezwzględnych (mniej o ponad 211 tysięcy), jak i w udziale w całym województwie (spadek o 5,6%). Od wielu lat maleje także średnia długość pobytu z 2,75 do 1,97 dnia w całym regionie co jest zgodne z ogólna tendencją obserwowaną w Polsce.
Zwiększył się odsetek gości z zagranicy, który wyniósł dla całego regionu 6,1%. Wzrost ten nastąpił zarówno w Łodzi osiągając - 15,6% jak i w regionie - gdzie cudzoziemcy stanowili 4,0% ogółu odwiedzających. Wzrost udziału turystów zagranicznych należy uznać za zjawisko pozytywne, jednak należało by zastanowić się jakie podjąć kroki aby więcej gości z zagranicy odwiedzało nasz region. Należy podkreślić, że w strukturze wydatków to właśnie goście zagraniczni zostawiają najwięcej pieniędzy - w 2011r. była to ¼ przychodów (268 mln z 1,1 mld zł.). Łódź z działalności turystycznej uzyskała ponad 332 mln zł (30%) a województwo ponad 775 mln zł (70%).
Od kilku lat obserwuje się wyraźną różnicę sezonowości ruchu turystycznego. Dla Łodzi można wyróżnić dwie kulminacje (kwiecień-czerwiec i wrzesień-październik), a co za tym idzie dwa okresy niżowe, natomiast w przypadku regionu powtarza się tylko jeden sezon maj-październik. Jest to spowodowane faktem, że Łódź wydaje się być miastem, w którym dominują tylko przyjazdy zawodowe (konferencje, targi, interesy), a województwo staje się wyraźnym obszarem wypoczynkowo-krajoznawczym. Należało by zatem podjąć merytoryczną dyskusję jak uatrakcyjnić ofertę Łodzi by zniwelować to niekorzystne zjawisko i wydłużyć sezon na okres wakacyjny. Powinno się wykorzystać szanse i możliwości turystyki rodzinnej.
Do Łodzi przyjeżdżają głównie mieszkańcy regionu oraz dużych miast województw ościennych (zwłaszcza mazowieckiego). Tym samym zauważalna staje się jej marginalizacja i spadająca ranga z krajowej do regionalnej.
Wśród celów przyjazdów wymieniono także edukację, spotkania ze znajomymi i rodziną a także uczestnictwo w imprezach kulturalnych. Najczęściej odwiedzanymi miejscami Łodzi były Manufaktura i ulica Piotrkowska, a wśród cudzoziemców ponadto Cmentarz Żydowski, Stare Miasto i Księży Młyn. Miejscami odwiedzanymi w regionie były doliny rzek Pilicy i Warty oraz obszary obejmujące Centralny Łuk Turystyczny, a także najważniejsze pojedyncze atrakcje regionu łódzkiego.
Z badań przeprowadzonych w certyfikowanych punktach IT wynika, że podstawowym mankamentem przestrzeni turystycznej regionu łódzkiego jest niewystarczające oznakowanie turystyczne. Pod tym względem ocena jest niekorzystna w porównaniu z innymi regionami w Polsce i za granicą. Wskazują na to wyraźnie słabe oceny odwiedzających z kraju i z zagranicy tego elementu przestrzeni turystycznej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wakacje latających
Hotel Stars Award: kto reprezentował Polskę
AmRest chce rozwijać kawiarnie
Korzystając z awaryjnego lądowania ukradł busa
Konferencja Future Leaders Forum Warsaw
Wizz Air wznawia połączenia do Bułgarii
Czy Ktoś był z Triadą w Maroku
Złe wiadomości dla narciarzy i snowboardzistów
Kto zagospodaruje przestrzeń nad Bałtykiem?
Przewoźnik otwiera swoje bazy w Polsce
Rezerwacja online noclegu w UFO
Jak wygodnie dotrzeć na nurkowanie - poradnik
Neckermann - silna pozycja na polskim rynku