Zobacz także
Polacy widzą wzrost cen podróży, ale będą podróżować
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii TAROM
O ile ceny spadają jesienią? I od kiedy jest taniej?
Dla linii lotniczych nadchodzą coraz gorsze czasy
Według prognoz OECD kraje strefy euro będą w przyszłym roku się rozwijały w tempie ledwie 0,2 procent, co może zniechęcać pasażerów do podróżowania samolotami. Od kilku miesięcy można zaobserwować spadek zainteresowania lotami w klasie biznes, która generuje największy zysk dla przewoźników. Firmy w obawie o swoją przyszłość starają się oszczędzać na podróżach, częściej wybierając dla swoich pracowników klasę ekonomiczną.
Ponadto wysokie ceny paliwa mają przełożenie na duże koszty eksploatacji samolotów, a według przewoźników ciężko jest doliczać ceny paliw do biletów ze względu na dużą konkurencję na rynku lotniczym. Ta tendencja uderza w linie lotnicze, dla których nadchodzą gorsze czasy.
Pomimo, że pasażerowie coraz częściej rezygnują z klasy biznes to wciąż są, co niewątpliwie stanowi plus. Nic dziwnego, że przewoźnicy szukają nisz, gdzie ciągle można się rozwijać. Według prezesa SAS Rickarda Gustafson'a Polska należy do takich miejsc, dlatego od przyszłego roku przewoźnik zacznie ekspansję naszego rynku, rozwijając swoją siatkę połączeń. Będzie woził pasażerów m.in. z Warszawy, Gdańska, Poznania, Wrocławia i Katowic do Skandynawii - Sztokholmu, Kopenhagi czy Oslo - zaoferuje o 20 proc. więcej miejsc w samolotach.
Zbliżających się problemów gospodarczych nie odczuwają aż tak bardzo producenci samolotów, gdyż trend przewozu pasażerów jest wciąż rosnący, a nowe samoloty spalają zdecydowanie mniej paliwa niż stare. co powoduje, iż opłaca się modernizować flotę. Z najnowszych prognoz Airbusa wynika, że w ciągu kolejnych 20 lat ruch lotniczy na świecie będzie rósł w średnim tempie 4,8 proc. rocznie. To oznacza coraz większe zapotrzebowanie na nowe samoloty. Według Airbusa w ciągu następnych 20 lat linie lotnicze będą potrzebowały niemal 27 tys. nowych samolotów wartych w sumie 3,3 bln dol.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Certyfikowane Centra Medycyny Podróży: zanim wyjedziesz w tropiki poznaj zagrożenia!
"Latem temperatura wzrasta, ale ceny spadają" - letnia oferta Grupy Hotelowej Orbis
Nowa usługa pomoże pasażerom złożyć reklamację
Jakie prawa ma pasażer tanich linii lotniczych?
Nowy produkt turystyczny na Śląsku
Otwarcie luksusowego hotelu w Mikołajkach
Końska Dolina-Izby/Krynicy Zdrój-jazda konna i pensjonat, wypoczynek w siodle
Rząd Francji apeluje do strajkujących pilotów
Sky Club wspiera Fundację Anny Dymnej
Ryanair: Z Liverpoolu do Lublina