TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dla linii lotniczych nadchodzą coraz gorsze czasy

Według prognoz OECD kraje strefy euro będą w przyszłym roku się rozwijały w tempie ledwie 0,2 procent, co może zniechęcać pasażerów do podróżowania samolotami. Od kilku miesięcy można zaobserwować spadek zainteresowania lotami w klasie biznes, która generuje największy zysk dla przewoźników. Firmy w obawie o swoją przyszłość starają się oszczędzać na podróżach, częściej wybierając dla swoich pracowników klasę ekonomiczną.


Ponadto wysokie ceny paliwa mają przełożenie na duże koszty eksploatacji samolotów, a według przewoźników ciężko jest doliczać ceny paliw do biletów ze względu na dużą konkurencję na rynku lotniczym. Ta tendencja uderza w linie lotnicze, dla których nadchodzą gorsze czasy.

Pomimo, że pasażerowie coraz częściej rezygnują z klasy biznes to wciąż są, co niewątpliwie stanowi plus. Nic dziwnego, że przewoźnicy szukają nisz, gdzie ciągle można się rozwijać. Według prezesa SAS Rickarda Gustafson'a Polska należy do takich miejsc, dlatego od przyszłego roku przewoźnik zacznie ekspansję naszego rynku, rozwijając swoją siatkę połączeń. Będzie woził pasażerów m.in. z Warszawy, Gdańska, Poznania, Wrocławia i Katowic do Skandynawii - Sztokholmu, Kopenhagi czy Oslo - zaoferuje o 20 proc. więcej miejsc w samolotach.

Zbliżających się problemów gospodarczych nie odczuwają aż tak bardzo producenci samolotów, gdyż trend przewozu pasażerów jest wciąż rosnący, a nowe samoloty spalają zdecydowanie mniej paliwa niż stare. co powoduje, iż opłaca się modernizować flotę. Z najnowszych prognoz Airbusa wynika, że w ciągu kolejnych 20 lat ruch lotniczy na świecie będzie rósł w średnim tempie 4,8 proc. rocznie. To oznacza coraz większe zapotrzebowanie na nowe samoloty. Według Airbusa w ciągu następnych 20 lat linie lotnicze będą potrzebowały niemal 27 tys. nowych samolotów wartych w sumie 3,3 bln dol.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linie lo9tnicze przewoźnicy strefa euro kryzys ciężkie czasy OECD pasażerowie podróże klasa biznes klasa ekonomiczna rynek lotniczy cios dla rynku lotniczego branża lotnicza koszty eksploatacji gorsze czasy SAS Rickard Gustafson Polska nisza pasażer problemy gospodarcze producenci samolotów Airbus ruch lotniczy wzrost tendencje na rynku lotniczym samolot wysokie ceny paliwa wysokie ceny biletów bilety lotnicze problemy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję