TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Nowa usługa pomoże pasażerom złożyć reklamację

W Polsce jest kilka milionów pasażerów, a z roku na rok przybywa kilkaset tysięcy podróżujących. Lecz mimo, że jest ich tak wielu nadal są w mniejszości.


Większość uczestników rynku lotniczego w Polsce należy do branżowych organizacji. Porty i przewoźnicy lotniczy, piloci, personel pokładowy czy kontrolerzy ruchu lotniczego są zawsze dobrze reprezentowani, pasażerowie - wciąż nie.

Pomysł na stworzenie platformy reklamacyjnej Nice Flight umożliwiającej internetowe rozwiązywanie sporów narodził się w Polsce w 2013 roku, a jego inicjatorami jest zespół ludzi zawodowo związanych z rynkiem lotniczym, prawem i marketingiem.

Tworząc platformę reklamacyjną Nice Flight do internetowego rozwiązywania sporów autorzy myśleli o prostym i intuicyjnym narzędziu wraz ze wsparciem ekspertów w dziedzinie reklamacji lotniczych (pomoc przy wypełnianiu i wysyłaniu reklamacji; monitoring przebiegu procesu reklamacji) zapewniającym pasażerom: mobilność procesu składania reklamacji (dostępność z urządzeń mobilnych), łatwość przebrnięcia przez procedury na standaryzowanym formularzu, oszczędność czasu przez automatyzację procesów, skuteczność (większe szanse na uznanie reklamacji i otrzymanie odszkodowania przez wsparcie wiedzą ekspercką), możliwość polubownego załatwienia sprawy przez internet (ODR).

Nice Flight jest usługą, która w automatyczny, tani, szybki i skuteczny sposób pomoże pasażerom złożyć e-reklamację w chwili, gdy wystąpi problem podczas podróży (np. zakłócenie połączenia lotniczego), a nie udało się im uzyskać satysfakcjonującej pomocy ze strony przedstawiciela linii lotniczej na miejscu zdarzenia.

Przy użyciu platformy internetowej lub aplikacji mobilnej pasażer może wybierać spośród ponad 20 rodzajów roszczeń. Nie musi też być specjalistą od praw pasażerów, system podpowie mu jak wypełnić formularz zgłoszeniowy, a ekspert zweryfikuje poprawność i kompletność reklamacji przed wysłaniem jej do linii lotniczej.

Pasażer nie musi już tracić czasu na pisanie długich listów i załatwianie żmudnych formalności, bo tak uprościliśmy proces składania reklamacji, żeby zajęło to tylko kilka minut. Reklamacja trafi bezpośrednio do linii lotniczej, a w przypadku uznania roszczenia pasażer otrzyma 100% rekompensaty.

W razie otrzymania ewentualnej odmowy uznania reklamacji, pasażer może za pomocą swojego konta ponownie zalogować się na platformie reklamacyjnej, by skorzystać z doradztwa naszych ekspertów i uzyskać dalsze instrukcje postępowania.

W tej chwili oferujemy możliwość złożenia reklamacji do następujących linii lotniczych: Air Baltic, Air Berlin, Aoroflot, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airlines, Czech Airlines, easyJet, El-Al Israel Ailines, Emirates, Enter Air, Eurolot, Finnair, KLM, LOT i Lot Charters, Lufthansa, Norwegian, Qatar Airways, Ryanair, SAS, Small Planet, Swiss, TAP, Turkish Airlines, Wizz Air, Travel Service Airlines.

Platforma reklamacyjna do internetowego rozwiązywania sporów Nice Flight nie ogranicza się tylko do kilku zdarzeń jak opóźniony czy odwołany rejs lub odmowa wpuszczenia na pokład. Umożliwiamy pasażerom złożenie e-Reklamacji w znacznie szerszym zakresie:

Zakłócenie operacji lotniczej:


  • informacja i opieka na lotnisku w przypadku nieregularności
  • opóźniony rejs
  • odwołany rejs
    <>odmowa przyjęcia na pokład
  • zmiana klasy rezerwacji na niższą tzw. downgrading
  • utrata połączenia w tranzycie


Bagaż podręczny i rejestrowany:

  • zniszczony bagaż
  • opóźniony bagaż
  • zaginiony bagaż
  • okradziony bagaż


Bilet / umowa przewozu:

  • proces rezerwacji, w tym w internecie
  • przejrzystość cen, w tym opłat dodatkowych
  • zwrotu biletu
  • zwrot podatków
  • obsługa posprzedażna


Obsługa pasażera:

  • odprawa
  • wejście na pokład samolotu
  • usługi na pokładzie
  • jakość posiłków
  • jakakolwiek forma dyskryminacji np. związana z ograniczeniem ruchowym
  • podróż z dzieckiem
  • podróż ze zwierzęciem domowym


Przez 3 miesiące w okresie pilotażowym usługi na platformie są darmowe. Nice Flight nie jest firmą odszkodowawczą, dlatego nie pobiera jakichkolwiek prowizji ani podatków. Pasażer płaci tylko jednorazową opłatę aktywacyjną za korzystanie z usług i narzędzi platformy reklamacyjnej do rozwiązywania sporów oraz za doradztwo eksperta i monitoring procesu Twojej reklamacji (Uwaga! Przez 3 miesiące w okresie pilotażowym usługi na platformie są darmowe). Natomiast docelowo twórcy platformy planują wprowadzić opłatę dla klientów/pasażerów w wysokości 29,90zł (brutto) za zgłoszenie reklamacyjne. Nie wykluczają też możliwości ewentualnego przedłużenia promocji na kolejny okres.

W przypadku uznania reklamacji pasażera i wypłaty odszkodowania przez linię lotniczą, jest ono przekazywane bezpośrednio do pasażera i nie zostanie przez nas w żaden sposób pomniejszone o jakiekolwiek prowizje czy opłaty.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
usługa platforma reklamacja złożenie sprawa transport




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję