Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Stanowisko PIT w sprawie legalności dopłat paliwowych
PIT zwrócił się do spółki Petrolot dostarczającej paliwa na polskich lotniskach o informacje na temat zmian cen w okresie od września 2005 roku do czerwca 2006 roku.
Udzielona PIT odpowiedź spółki Petrolot Sp. z o.o. zawierająca średnie ceny notowań paliwa lotniczego CIF NWE High, wykazała, że średni wzrost ceny paliwa lotniczego liczony jako stosunek średniej ceny od kwietnia do czerwca 2006r. do średniej ceny paliwa w okresie od października do grudnia 2005r. wyniósł 16,63%. Jednocześnie największy wzrost (o 29,24%) wystąpił, gdy porównać cenę paliwa lotniczego w okresie 16-30.04.2006r. w stosunku do 16-30.11.2005 r.
Biorąc to pod uwagę, zdaniem Polskiej Izby Turystyki, wprowadzenie dopłat paliwowych było uzasadnione i dopuszczalne, o ile umowa z Klientem wyraźnie przewidywała możliwość podwyższenia ceny z powodu wzrostu kosztów transportu i o ile podwyżka ta nastąpiła w terminie dłuższym niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
Niestety stanowisko PIT choć pomocne touroperatorom, w opinii niektórych nie wiele da jeśli turysta zażąda rzeczywistych dowodów wzrostu cen transportu, bowiem zamawiający usługi transportowe może się zabezpieczyć przed wzrostem cen zawierając np. kontrakt ze stałą ceną lub też zapewniając przewoźnikowi lub wspólnie z nim paliwo po korzystniejszej cenie.
Problemem także pozostanie sprawa waluty, bowiem cena paliwa liczona jest w dolarze, którego kurs jest dość zmienny. Zapewne ostatnim argumentem w rękach osoby nie chcącej dopłacać będzie kwestia jaki procent kosztu wycieczki stanowi koszt transportu, bowiem wiele biur zbytnio upraszcza sposób wyliczenia dopłaty i przekazuje klientom prośbę o dopłatę tłumacząc im, że ceny paliwa wzrosły, więc wystąpi dopłata stała lub podawana jako procent kosztu wycieczki. W takiej sytuacji nawet przeciętnie zdolny turysta jest w stanie sprawdzić o ile zmienił się rzeczywisty kurs paliwa lotniczego liczonego w PLN (a nie w USD), a jaką dopłatę się od niego żąda i dla niektórych imprez dopłata ta (szczególnie dla ustalonej stałej dopłaty takiej samej dla dużej liczby imprez bez uwzględnienia kiedy turysta zawarł umowę) może się okazać procentowo przewyższająca wzrost ceny paliwa w PLN. Niestety turyści nie zaakceptują zbiorowej odpowiedzialności za koszty transportu i jednoznacznie to ocenią jako próbę naciągnięcia ich.
Dla dobra swojej opinii organizatorzy powinni proces dopłat uczynić bardziej transparentnym i logicznym, bowiem każdy kto zrazi się do biur może się po prostu bez nich obejść i trochę znając angielski lub jakieś inne popularne języki jeździć na własną rękę (prywatnie znamy wiele takich osób, które powiedziały już "na razie/nigdy z biurem podróży" i choć być może są to indywidualiści, ale z roku na rok jest ich raczej więcej, niż mniej).
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Dopłaty paliwowe - nie to stanowisko
[2008-07-15 15:20 83.24.138.*]
Pytanie brzmi - dlaczego są różne stawki za dopłaty paliwowe u różnych touroperatorów, a nie - dlaczego są dopłaty...
turystka odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Kongres medyczny w Toruniu odwołany z powodu kryzysu
Kanada: awaria kolejki linowej w ośrodku narciarskim Whistler
Spływy kajakowe i rejsy statkiem na wodach Brdy przyciągną turystów do Bydgoszczy!
Rozpoczął się Ogólnopolski Rejs Żeglarsko-Motorowodny "Odra 2009"
Raport na temat polskiego ruchu lotniczego
Nowe obiekty Hotel System w Poznaniu i Wrocławiu
Transgraniczny kodeks drogowy pokaże różnice w przepisach drogowych w Polsce i na Litwie
ULC: o 12% mniej podróżnych na polskich lotniskach
W katastrofie Tu-154 zgineli zagraniczni turyści: Holender, Francuz, Fin i dwóch Niemców
Włochy: sezon narciarski rozpoczęty
Częstochowa: nowa pizzeria Da Grasso