Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Polska kolej ruszy z kopyta? Pociągi osiągną prędkość 200 km/h
W chwili obecnej, pociągi mogą osiągać na polskich torach maksymalną prędkość 160 km/h. Do końca tygodnia zakończą się testy systemu kierowania ruchem na Centralnej Magistrali Kolejowej, który umożliwi składom jazdę z prędkością 200 km/h.
Aby pociągi mogły jeździć szybko, potrzebne są do tego trzy elementy: przystosowana odpowiednio linia kolejowa, wyposażony tabor oraz zainstalowany na linii system zarządzania ruchem. O ile pierwsze dwa punkty są w Polsce częściowo spełnione, o tyle z trzecim jest już problem. Brakuje systemów zarządzania ruchem.
Dzięki wprowadzeniu Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (European Train Control System - ETCS) maszynista odczytuje sygnalizację świetlną czy też ograniczenia prędkości na pulpicie w swojej kabinie. Jeśli popełni fatalny błąd i nie zatrzyma się przed znakiem "Stop", system sam zatrzyma pociąg. Zgodnie z polskim prawem składy, które poruszają się po torach z prędkością większą niż 160 km/h wymaga sygnalizacji kabinowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w sierpniu 2009 r. umowę na zaprojektowanie oraz zabudowę systemu ETCS na odcinku E65 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie. Testy odbywają się nocą, do 5.00 rano. Zakończą się pod koniec tego tygodnia.
Na odcinku Olszamowice - Zawiercie, prędkość rozkładowa może w 2012 r. wynosić 200 km/godz. Będzie to dotyczyło pociągów z lokomotywami wyposażonymi w system ETCS. Składy zespolone (np. Pendolino) będą mogły jeździć z prędkością 220 km/h.
Prawdopodobnie od 2015 r. po całej Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi będą mogły jechać 200-220 km/h. Wcześniej tory, obiekty inżynieryjne i sieć trakcyjna muszą przejść modernizację. Po zakończeniu niezbędnych remontów, przejazd z prędkością 200-220 km/h będzie możliwe z Warszawy do Gdańska (na odcinku linii E65).
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Dział transport:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Wiza do Rosji nie będzie potrzebna?
Pierwsza w Polsce interaktywna mapa linii wąskotorowych
Tajwan: hotel z pokojem Batmana
Wiosenne wyprzedaże już teraz?
Polska kolej będzie szybsza i bezpieczniejsza
Wielka mobilizacja Polaków. Turyści posprzątają Tatry
WZA Rainbow Tours: zarząd kupi akcje własne za 15 mln zł
Dokąd turyści wyjeżdżali w lipcu?
Katowice City Port - to już przeszłość
POT zaprasza na workshop branży turystycznej
Ceny lastów zbawieniem dla biur