Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
PKP Intercity: pasażerów czeka zupełnie nowa jakość podróżowania?
Zakończył się proces pozyskiwania finansowania na zakup składów zespołowych przez PKP Intercity. 17 sierpnia została podpisana umowa z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej, na mocy której przelano pierwszą transzę kwoty przeznaczonej na zakup nowoczesnych pociągów. Wszystkie etapy pozyskiwania finansowania przebiegały zgodnie z założonym harmonogramem.
Kontrakt na dostawę 20 pociągów dużych prędkości oraz budowę nowego zaplecza technicznego o łącznej wartości 430 milionów euro został podpisany z konsorcjum Alstom 30 maja. Od tego momentu Spółka miała 3 miesiące na potwierdzenie finansowania inwestycji.
18 lipca 2011r. podpisano umowę o finansowanie projektu pomiędzy spółką "PKP Intercity" S.A. a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Dzień później, 19 lipca podczas posiedzenia Rady Ministrów, Rząd podjął uchwałę w sprawie udzielenia gwarancji na zaciągnięcie zobowiązania wynikającego z umowy o finansowanie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na rzecz PKP Intercity. Podpisanie umowy z CUPT zakończyło proces pozyskiwania funduszy na zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych.
- Zakończył się proces finansowania, w którym beneficjentem jest PKP Intercity. Jednak prawdziwym beneficjentem są nasi obecni i przyszli pasażerowie, którzy będą mogli korzystać z oferty nowoczesnych składów zespołowych. Będzie to zupełnie nowa jakość dla podróżujących polskimi kolejami. - mówi Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
PKP Intercity przez pierwsze dziesięć lat eksploatacji będzie wykorzystywać składy zespołowe na trasach: Warszawa - Gdańsk - Gdynia, Warszawa - Kraków, Warszawa - Katowice. Czas przejazdu zostanie znacznie skrócony. Odcinek pomiędzy Warszawą a Gdańskiem składy zespołowe będą pokonywały w 2,5 godziny, a odcinek Warszawa-Kraków, Warszawa-Katowice w nieco ponad 2 godziny. Pociągi do Trójmiasta, Krakowa i Katowic kursować będą co godzinę.
Umowa zawarta pomiędzy PKP Intercity a CUPT o dofinansowanie z projektu pt. "Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych - Etap I" opiewa na 1 956 mln PLN zaś kwota dofinansowania wynosi 794 mln PLN. Realizowana jest ona w ramach działania 7.1: Rozwój transportu kolejowego priorytetu VII: Transport przyjazny środowisku Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013.
O składach zespołowych
Podstawą 7-wagonowych zespołów trakcyjnych jest standardowa platforma New Pendolino. Zgodnie ze specyfikacją klienta zespoły nie będą wyposażone w system wychylnego pudła. Rozwijając maksymalną prędkość 250 km/h (220 km/h dla systemu zasilania trakcji prądem stałym 3 kV, 250 km/h dla systemu prądu zmiennego) będą one mogły przewozić maksymalnie 402 pasażerów. Zestawy zostaną wyprodukowane w fabryce Alstomu w Savigliano (Włochy), która od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji pociągów New Pendolino.
W celu sprostania nowym normom europejskim, szczególną uwagę poświęcono ograniczeniu poziomu hałasu. Konstrukcję pociągu zoptymalizowano tak, by zmniejszyć hałas docierający do wnętrza przez dach, którego projekt zoptymalizowano w zakresie aerodynamiki. Udoskonalona jest również izolacja dźwiękową podwozia. Na kołach — między obręczą a środkiem — montowane są amortyzatory wstrząsów, co pomaga ograniczyć hałas generowany przez jadący pociąg.
Szerokie korytarze i przejścia między wagonami zapewniają pasażerom łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie wpływając na komfort podróży. Monitory wideo i system kamer gwarantują maksymalny poziom bezpieczeństwa. Poza spełnieniem wymogów najnowszych europejskich norm zgodności eksploatacyjnej (ERTMS), zestawy trakcyjne dla PKP Intercity spełniać będą wszystkie wymogi niezbędne do rozpoczęcia eksploatacji nie tylko w Polsce, ale i w m. in. Austrii, Czechach, czy Niemczech.
Zaplecze eksploatacyjne
Poza taborem Alstom ma zapewnić również pełen zakres usług konserwacyjnych dla pociągów, realizowanych w nowej elektrowozowni o powierzchni 12 000 m2, która zostanie wybudowana na Grochowie w Warszawie. W hali warsztatowej zatrudnionych będzie około 100 osób, odpowiedzialnych za utrzymanie i przygotowanie pociągów do eksploatacji, napraw gwarancyjnych i pełną konserwację pociągów. Dodatkowo firma Alstom wyszkoli 40 osób z personelu PKP Intercity, w tym 20 pracowników drużyn trakcyjnych i 20 pracowników drużyny konduktorskiej. Pracownicy obu grup posiadający uprawnienia instruktorskie będą szkolić pozostałych pracowników spółki dedykowanych do obsługi składów zespołowych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Składy zespołowe dla PKP Intercity
[2011-08-23 11:20 83.238.170.*]
Czas podróży zależy oczywiście od taboru, ale przede wszystkim od stanu torów i infrastruktury (sygnalizacja, systemy bezpieczeństwa itp.). Jeśli PLK nie zrobią co planują, to będziemy nadal jechać 7 godzin do Gdyni, ale luksusowo. Pewnie mało kto pamięta, ale zwykłe ekspresy do Katowic jeździły już poniżej 3 godzin, a do Gdańska 4 z kawałkiem. odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Tureckie linie lotnicze pobiły swój rekord
Białoruś mało atrakcyjna turystycznie
Ecco Holiday - Bułgaria dla seniorów
Zaproszenie do udziału w Ogólnopolskiej Giełdzie Wydawnictw i Prasy Turystycznej
Targi Turystyczne w Dolinie Karpia
Będzie nowa tania linia lotnicza
easyJet testuje ekologiczny system kołowania
Co Polska zyskała dzięki organizacji Euro 2012?
Łódzki port odnotował prawie 25% wzrost