TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

easyJet testuje ekologiczny system kołowania

Brytyjska linia lotnicza oraz firmy Honeywell i Safran, poinformowały, że rozpoczynają współpracę dotyczącą prac nad innowacyjnym, ekologicznym elektrycznym systemem kołowania (ang. EGTS, electric green taxiing system). Przewoźnik jako pierwsza linia lotnicza rozpocznie testy systemu EGTS.


W 2016 roku, firmy Honeywell i Safran, zamierzają wprowadzić na rynek ekologiczny, elektryczny system kołowania. Będzie on seryjnie montowany w nowych samolotach. W ramach modernizacji floty, w system EGTS zostaną także wyposażone maszyny będące aktualnie w użyciu.

Ze względu na dużą częstotliwość lotów i krótki zasięg, samoloty należące do linii easyJet zużywają rocznie około 4% paliwa podczas kołowania. Średni czas kołowania samolotów easyJet wynosi 20 minut, co w skali roku odpowiada 3,5 mln mil. Rozwój i testy systemu pozwolą stwierdzić, czy uda się osiągnąć oszczędności na tym polu. easyJet weźmie również udział w opracowywaniu standardów procedur operacyjnych dla samolotów wyposażonych w system EGTS. Rozpoczęcie pierwszych prób operacyjnych planowane jest na rok 2013.

System EGTS umożliwia kołowanie bez konieczności używania głównych silników samolotu. Do zasilania napędu głównych kół używany jest generator APU (ang. Auxiliary Power Unit). Każdy z zestawów kołowych samolotu wyposażony jest w elektromechaniczny siłownik. Unikatowe elektroniczne moduły zasilania oraz sterowniki systemowe umożliwiają pilotom pełną kontrolę prędkości samolotu, kierunku ruchu i siły hamowania podczas kołowania. System pozwoli zatem ograniczyć - a być może całkiem wyeliminować - konieczność holowania samolotu ze stanowiska i na stanowisko.

Ian Davies, dyrektor ds. technicznych, easyJet: "Zawsze poszukujemy innowacyjnych metod zmniejszenia obciążenia środowiska, a także obniżenia kosztów operacyjnych, dlatego nowy system budzi nasze ogromne zainteresowanie. Współpraca z firmami Honeywell i Safran pozwali wykorzystać bogate doświadczenie wszystkich trzech firm, dzięki czemu możemy być pewni, że projektowane rozwiązanie spełni nasze wymagania".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
easyJet test testuje ekologiczny system kołowania EGTS kołowanie samolotu bez silników silnika silnik Honeywell Safran elektryczny w samolotach Ian Davies




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję