Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
easyJet testuje ekologiczny system kołowania
Brytyjska linia lotnicza oraz firmy Honeywell i Safran, poinformowały, że rozpoczynają współpracę dotyczącą prac nad innowacyjnym, ekologicznym elektrycznym systemem kołowania (ang. EGTS, electric green taxiing system). Przewoźnik jako pierwsza linia lotnicza rozpocznie testy systemu EGTS.
W 2016 roku, firmy Honeywell i Safran, zamierzają wprowadzić na rynek ekologiczny, elektryczny system kołowania. Będzie on seryjnie montowany w nowych samolotach. W ramach modernizacji floty, w system EGTS zostaną także wyposażone maszyny będące aktualnie w użyciu.
Ze względu na dużą częstotliwość lotów i krótki zasięg, samoloty należące do linii easyJet zużywają rocznie około 4% paliwa podczas kołowania. Średni czas kołowania samolotów easyJet wynosi 20 minut, co w skali roku odpowiada 3,5 mln mil. Rozwój i testy systemu pozwolą stwierdzić, czy uda się osiągnąć oszczędności na tym polu. easyJet weźmie również udział w opracowywaniu standardów procedur operacyjnych dla samolotów wyposażonych w system EGTS. Rozpoczęcie pierwszych prób operacyjnych planowane jest na rok 2013.
System EGTS umożliwia kołowanie bez konieczności używania głównych silników samolotu. Do zasilania napędu głównych kół używany jest generator APU (ang. Auxiliary Power Unit). Każdy z zestawów kołowych samolotu wyposażony jest w elektromechaniczny siłownik. Unikatowe elektroniczne moduły zasilania oraz sterowniki systemowe umożliwiają pilotom pełną kontrolę prędkości samolotu, kierunku ruchu i siły hamowania podczas kołowania. System pozwoli zatem ograniczyć - a być może całkiem wyeliminować - konieczność holowania samolotu ze stanowiska i na stanowisko.
Ian Davies, dyrektor ds. technicznych, easyJet: "Zawsze poszukujemy innowacyjnych metod zmniejszenia obciążenia środowiska, a także obniżenia kosztów operacyjnych, dlatego nowy system budzi nasze ogromne zainteresowanie. Współpraca z firmami Honeywell i Safran pozwali wykorzystać bogate doświadczenie wszystkich trzech firm, dzięki czemu możemy być pewni, że projektowane rozwiązanie spełni nasze wymagania".
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Rainbow Tours: sprzedaż oferty Lato 2013 ze wzrostem
Branża turystyczna w zachodniopomorskim może liczyć na wsparcie
J.W. Construction - hotelowa inwestycja
dlaczego nauczyciele mogą sami organizować wycieczki
Białoruś mało atrakcyjna turystycznie
Ecco Holiday - Bułgaria dla seniorów
Zaproszenie do udziału w Ogólnopolskiej Giełdzie Wydawnictw i Prasy Turystycznej
Targi Turystyczne w Dolinie Karpia
Emirates rozważają zakup innych przewoźników
Polska zmieni dyrektywę UE w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek?