TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Czego potrzebują podróżujący służbowo?

Podróże służbowe są coraz powszechniejsze. W trakcie wyjazdów podróżni najczęściej zatrzymują się w hotelach. Czego zatem potrzebują goście hotelowi?


Jak wynika z raportu opublikowanego przez Grupę Hotelową Orbis "Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi", podstawowe potrzeby jakie wskazują podróżujący podczas pobytu w hotelu to dostęp do bezprzewodowego internetu oraz dobre jedzenie.

Grupa Hotelowa Orbis przeprowadziła ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Wzięło w nim udział 300 respondentów (N=300), z czego 60% stanowiły osoby podróżujące, 40% osoby organizujące podróże.

Wśród szeregu zagadnień związanych z podróżowaniem, badano również potrzeby związane z oferowanymi przez hotel usługami. W hierarchii potrzeb gości najwięcej, bo aż 61% respondentów wskazało lokalizację i otoczenie hotelu. Na drugim miejscu znalazło się smaczne jedzenie, "domowe śniadania", które zadeklarowała połowa respondentów. Hotele marek należących do grupy Accor poświęcają dużo uwagi przygotowaniu oferty śniadań. Na przykład marka Mercure postawiła na wolność w wyborze, podczas komponowania śniadań przez gości.

"Formą tego śniadania jest bufet. Gość może wybrać i skomponować śniadanie według własnego uznania przechodząc pomiędzy stacjami. Mercure wyznaczył dla tego celu 5 sekcji specjalnych i każda z nich ma dostęp do regionalnych specjałów: pieczywo, napoje zimne, sekcja nabiału połączona z regionalnymi przysmakami typu wędzone sery, wędliny z różnymi dodatkami oraz specjały na gorąco. Wchodząc do każdej sekcji klient musi mieć w swoim pobliżu wszystko czego będzie potrzebował, dlatego przy pieczywie znajdziemy masło i różne smarowidła, a przy wędlinach inne smaczne dodatki"- powiedział Paweł Anders, Dyrektor Projektu WineStone.

W hotelach marki Novotel w menu restauracji znalazły się posiłki przyrządzone z ekologicznych i lokalnych produktów. W karcie menu znajdują się oznaczenia "ECO" (ekologiczne) oraz "In Balance by Novotel" (zbilansowane), informujące o rodzaju potrawy. Wszystkie produkty serwowane podczas śniadań, mają odpowiednie oznaczenia dotyczące kaloryczności. Przygotowano również nowe menu przerw kawowych. Serwowane są one w 5 odsłonach: Przerwa Bio, Oczyszczająca, Owocowa, Energetyzująca i Regionalna.

Jak pokazują wyniki badania przedstawione w raporcie "Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi", w czasie delegacji goście oczekują w hotelu domowej atmosfery i dobrego jedzenia. Na pozytywne skojarzenia z daną marką wpływa najbardziej smaczne i świeże jedzenie, co zadeklarowało 69% respondentów.

"Gość musi poczuć się u nas jak w domu. Dlatego podczas śniadań chociażby sekcja z pieczywem odgrywa ogromną rolę. Dobre, świeże, pachnące pieczywo kojarzy się nam najczęściej z porankiem. Dlatego w hotelach Mercure znajduje się ogromny jego wybór począwszy od różnego rodzaju wypieków własnych poprzez pieczywo tradycyjne, francuskie jak bagietka, croissanty, polskie specjały np. chleb żytni pieczony na zakwasie z dodatkiem ziaren, które jeszcze poprawiają wartość odżywczą pieczywa - podsumował Paweł Anders.

W opublikowanym raporcie 49% badanych wskazało, że podczas pobytu w hotelu najważniejszy jest dla nich dostęp do Internetu WiFi. W hotelach należących do Grupy Orbis, goście mogą korzystać z bezprzewodowego internetu w pokojach.

"Istnieją dwa poziomy dostępu do Internetu w naszych hotelach: podstawowy i premium. W hotelach ekonomicznych prędkość podstawowa wynosi 1 Mb/s, a premium - 2Mb/s. W hotelach wyższej kategorii podstawowa prędkość wynosi również 1 Mb/s, natomiast dostęp premium to 6 lub 8 Mb/s. Z łącza kablowego goście mogą korzystać w salach konferencyjnych. Oferujemy dodatkowe usługi jak np. sieć WiFi dedykowaną dla danej imprezy, z gwarantowaną wyższą prędkością, szerszym pasmem i z publicznym adresem IP. Planujemy jeszcze w tym roku uruchomić pilotażowo w kilku hotelach łącza 100Mb/s i 200 Mb/s, przez co będziemy mogli oferować naszym gościom zdecydowanie większe możliwości transferu danych. A od przyszłego roku te prędkości będą oferowały wszystkie nasze hotele" - powiedział Grzegorz Kotowicz odpowiedzialny za sieci i bezpieczeństwo IT w Orbis SA.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
podróż służbowa grupa hotelowa Orbis grupa Accor Mercure Paweł Anders bezprzewodowy internet Grzegorz Kotowicz




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję