TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Austriacy i Niemcy pokazali nam jak przygotować się na EURO

18 listopada odbyła się konferencja szkoleniowa pod hasłem "Duże wydarzenia sportowe, jako produkt turystyczny kraju/regionu/miasta - wymagania i organizacja w kontekście przygotowań do UEFA EURO 2012 w Polsce. Doświadczenia rynku austriackiego i niemieckiego". Na tej konferencji goście z Niemiec i Austrii podzielili z Polakami się swoimi spostrzeżeniami w zakresie działań marketingowych. Gościem specjalnym była Pani Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.


"Wszystkie duże wydarzenia, które są pretekstem do przyjazdu do Polski, a imprezy sportowe w szczególności, mają ogromny potencjał promocyjny, który w naszej pracy wykorzystujemy do promocji turystyki w naszym kraju" - powiedział Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wykorzystujemy do promocji Polski, jako celu podróży oraz do działań promocyjnych o charakterze wizerunkowym. W czerwcu br. rozpoczęliśmy największą multimedialną kampanię "Feel invited" na ważnych turystycznie dla nas rynkach: niemieckim, francuskim i brytyjskim, w której jednym z motywów jest fakt bycia przez Polskę gospodarzem UEFA EURO 2012. Ważne są dla nas doświadczenia innych krajów w tym względzie, żeby uniknąć ewentualnych błędów i uzyskać jak największe turystyczne profity - dodał Szmytke.

Austriacki specjalista do spraw biznesu sportowego, Martin Schnitzer podkreślił, że podczas międzynarodowych wydarzeń, do jakich należy Euro 2012 ważne jest, aby działać dla dobra ogółu. Podczas Mistrzostw w 2008, Insbruck celowo promował się wspólnie z regionem, którego jest stolicą, Tyrolem. W ten sposób zaprezentowano walory turystyczne nie tylko miasta-gospodarza ale i całej okolicznej przyrody. Skorzystały na tym również mniejsze turystyczne miejscowości. Schnizter wskazał na co powinniśmy kłaść nacisk, aby działania marketingowe odniosły oczekiwany sukces.

Jacek Olszewski, Koordynator Projektu Promujmy Polskę Razem realizowanego przez POT przyznaje, że Euro 2012 to wspaniała okazja, aby zachęcić do przyjazdu do Polski nie tylko kibiców, ale również osoby, które nie mają jeszcze biletów na mecze. Pokazać, że przyjazd na Mistrzostwa można połączyć również z wypoczynkiem w naszym kraju. - Przykłady krajów, w których odbyły się wcześniej rozgrywki w piłce nożnej pokazują, że nie tylko zwiększył się w następnych latach ruch turystyczny, ale także rozpoznawalność na światowym rynku turystycznym - dodaje.

Gerhard Buchholz, specjalista do spraw public relations (PR) z Berlina opowiedział, jak wykorzystano Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA 2006, jako nośnik wizerunku. Promocja Berlina ukierunkowana była na kształtowanie decyzji potencjalnych turystów o podróży w przeddzień i po zakończeniu imprezy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
przygotowania do UEFA EURO 2012 EURO 2012 UEFA Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej działania marketingowe Ministerstwo Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska Rafał Szmytke Prezes POT Polska Organizacja Turystyczna promocja turystyki turystyka multimedialna kampania Feel invited Austraicki specjalista do spraw biznesu sportowego biznes Martin Schnitzer Austria Niemcy Tyrol Insburck ruch turystyczny Gerhard Buchholz specjalista do spraw public relations PR Berlin Jacek Olszewski Koordynator Projektu Promujmy Polskę Razem Promujmy Polskę Razem światowy rynek turystyczny wydarzenia sportowe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję