Austriacy i Niemcy pokazali nam jak przygotować się na EURO
18 listopada odbyła się konferencja szkoleniowa pod hasłem "Duże wydarzenia sportowe, jako produkt turystyczny kraju/regionu/miasta - wymagania i organizacja w kontekście przygotowań do UEFA EURO 2012 w Polsce. Doświadczenia rynku austriackiego i niemieckiego". Na tej konferencji goście z Niemiec i Austrii podzielili z Polakami się swoimi spostrzeżeniami w zakresie działań marketingowych. Gościem specjalnym była Pani Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
"Wszystkie duże wydarzenia, które są pretekstem do przyjazdu do Polski, a imprezy sportowe w szczególności, mają ogromny potencjał promocyjny, który w naszej pracy wykorzystujemy do promocji turystyki w naszym kraju" - powiedział Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wykorzystujemy do promocji Polski, jako celu podróży oraz do działań promocyjnych o charakterze wizerunkowym. W czerwcu br. rozpoczęliśmy największą multimedialną kampanię "Feel invited" na ważnych turystycznie dla nas rynkach: niemieckim, francuskim i brytyjskim, w której jednym z motywów jest fakt bycia przez Polskę gospodarzem UEFA EURO 2012. Ważne są dla nas doświadczenia innych krajów w tym względzie, żeby uniknąć ewentualnych błędów i uzyskać jak największe turystyczne profity - dodał Szmytke.
Austriacki specjalista do spraw biznesu sportowego, Martin Schnitzer podkreślił, że podczas międzynarodowych wydarzeń, do jakich należy Euro 2012 ważne jest, aby działać dla dobra ogółu. Podczas Mistrzostw w 2008, Insbruck celowo promował się wspólnie z regionem, którego jest stolicą, Tyrolem. W ten sposób zaprezentowano walory turystyczne nie tylko miasta-gospodarza ale i całej okolicznej przyrody. Skorzystały na tym również mniejsze turystyczne miejscowości. Schnizter wskazał na co powinniśmy kłaść nacisk, aby działania marketingowe odniosły oczekiwany sukces.
Jacek Olszewski, Koordynator Projektu Promujmy Polskę Razem realizowanego przez POT przyznaje, że Euro 2012 to wspaniała okazja, aby zachęcić do przyjazdu do Polski nie tylko kibiców, ale również osoby, które nie mają jeszcze biletów na mecze. Pokazać, że przyjazd na Mistrzostwa można połączyć również z wypoczynkiem w naszym kraju. - Przykłady krajów, w których odbyły się wcześniej rozgrywki w piłce nożnej pokazują, że nie tylko zwiększył się w następnych latach ruch turystyczny, ale także rozpoznawalność na światowym rynku turystycznym - dodaje.
Gerhard Buchholz, specjalista do spraw public relations (PR) z Berlina opowiedział, jak wykorzystano Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA 2006, jako nośnik wizerunku. Promocja Berlina ukierunkowana była na kształtowanie decyzji potencjalnych turystów o podróży w przeddzień i po zakończeniu imprezy.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
Dział targi, konferencje, workshop:
Nowe Trendy w Turystyce już za
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
Przyjazd do Polski grozi utratą zdrowia
Hotelarz działał na szkodę gości?
Wideroe oferuje nielimitowane loty po Norwegii
Firmy mają swoich wrogów w internecie
GCB ściąga 2 spotkania ICCA do Gdańska
Biura podróży spotkają się na workshopie turystyki przyjazdowej
Za nieudany urlop zapłaci biuro podróży
Kompleks pałacowy zyska salę konferencyjną
Państwa azjatyckie mają chrapkę na LOT?
Wzgórze wawelskie: nowa trasa plenerowa
Polska promuje się na Vakantiebeurs
Nawet podczas remontu Wawel przyciąga turystów
Najdłuższa kolej w Chinach - otwarcie wkrótce
Biura narzekają na brak turystów
GoPlanet.pl - sprawdzone podróże - nowy serwis rekomendacyjny