TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turyści zagraniczni wydali więcej niż się tego spodziewaliśmy

Zgodnie z oficjalnymi danymi opublikowanymi na koniec lipca przez Instytut Turystyki, wydatki turystów zagranicznych podczas Euro 2012 w Polsce, okazały się znacznie wyższe od prognoz zawartych w raporcie Impact, dotyczącym wpływu Euro 2012 na gospodarkę Polski oraz wstępnych szacunków, sporządzonych tuż po zakończeniu Turnieju. Zamiast zakładanych ok. 800 mln zł, obcokrajowcy w trakcie

3 tygodni Mistrzostw wydali w Polsce blisko 1 mld zł.

Z opublikowanych przez Instytut Turystyki danych wynika, że obcokrajowiec w trakcie całego pobytu na Euro 2012 w Polsce wydał średnio 1541 zł, a jego średnie dzienne wydatki wyniosły 243 zł. Biorąc pod uwagę wydatki związane z Euro 2012, poniesione jeszcze przed przyjazdem do Polski, takie jak na przykład rezerwacja miejsca noclegowego, transport, czy ubezpieczenie, turysta zagraniczny wydał średnio 2654 zł. Łączne wydatki turystów zagranicznych, którzy odwiedzili Polskę w trakcie Euro 2012, wyniosły 980 mln zł.

Zyski finansowe osiągnięte podczas trzech tygodni Turnieju to jednak nie jedyna i przede wszystkim nie najważniejsza korzyść dla Polski, związana z organizacją Euro 2012 - mówi Mikołaj Piotrowski, Dyrektor ds. Komunikacji w spółce PL.2012. - Niezwykle ważne jest wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, osiągnięte przede wszystkim dzięki dobrej organizacji trzeciej co do wielkości imprezy sportowej na świecie. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PBS, 85 proc. obcokrajowców bawiących się w trakcie Mistrzostw w Polsce bardzo dobrze ocenia organizację Turnieju, co jest wynikiem znacznie lepszym od rezultatu podobnego badania przeprowadzonego w trakcie Euro 2008 w Austrii, gdzie dobrze organizację Mistrzostw oceniło 68 proc. obcokrajowców. Dobra organizacja i wysokie oceny obcokrajowców w tym zakresie z pewnością przełożą się w przyszłości na wzrost zagranicznego ruchu turystycznego w Polsce. Zgodnie z badaniami PBS, prawie 80 proc. turystów zagranicznych obecnych w Polsce w trakcie Euro 2012 deklaruje, że ponownie odwiedzi nasz kraj, a niemal wszyscy, bo aż 92 proc. poleci Polskę swoim znajomym, jako kraj atrakcyjny turystycznie.

Według przygotowanego przez polskich naukowców raportu Impact, dotyczącego wpływu Euro 2012 na gospodarkę Polski, dzięki poprawie wizerunku po Mistrzostwach, Polskę będzie rocznie odwiedzać 500 tys. turystów zagranicznych więcej. W efekcie, przychody z turystyki zagranicznej do roku 2020, wzrosną łącznie o 4,2 mld zł. Dane te są zbieżne z odczuciami Polaków - zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PBS, aż 93 proc. spośród nich uznało, że organizacja Euro 2012 przyczyniła się do wzmocnienia wizerunku Polski za granicą.

W latach 2013 - 2020 polskie PKB, dzięki poprawie wizerunku kraju na arenie międzynarodowej oraz znaczącej modernizacji infrastruktury transportowej, czyli czynnikom osiągniętym w wyniku przygotowań i organizacji Euro 2012, wzrośnie łącznie o 20 mld zł.

Z niespotykanej dotychczas skali inwestycji i modernizacji kraju, zrealizowanej dzięki przygotowaniom i organizacji Euro 2012, Polacy będą korzystali przez wiele następnych lat. Co ważne, żadna z inwestycji nie została zrealizowana wyłącznie ze względu na Mistrzostwa. Przygotowania do Turnieju wpłynęły natomiast na przyśpieszenie ich realizacji o 3 - 5 lat. Pozytywne zmiany, jakie zaszły w naszym kraju doceniła większość Polaków. Podczas badań przeprowadzonych przez PBS, 71,4 proc. z nich uznało, że przygotowania do Turnieju przyczyniły się do rozwoju infrastruktury i poprawy jakości życia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Euro 2012 turystyka zagraniczna przyjazdowa do Polski Instytut Turystyki Impact badanie statystyki turyści zagraniczni wydatki turystów zagranicznych podczas Euro 2012 poprawa wizerunku Polski zagranicą Austria transport miejsca noclegowe rezerwacje ubezpieczenie atrakcje turystyczne Polskie przygotowania Polski do Euro 2012 poprawa infrastruktury w Polsce infrastruktura transportowa w Polsce PBS wizerunek Polski marka Polski branża turystyczna Polski




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję