TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Fuzja wielkich przewoźników Ameryki Południowej

Największy przewoźnik lotniczy Ameryki Łacińskiej - chilijski LAN Airlines i największa linia lotnicza Brazylii - TAM połączyły siły. Powstała w wyniku fuzji nowa firma LATAM Airlines ma kontrolować 15 procent rynku przewozów w regionie.


Według medialnych doniesień, po trzech latach negocjacji oraz kompletowania odpowiednich dokumentów, w tym pozwoleń urzędów antymonopolowych, 22 czerwca w Sao Paulo powstał nowy przewoźnik - LATAM Airlines Group. Scalanie przedsiębiorstw potrwa jeszcze trochę. Przez kolejne trzy lata linie będą latały pod własnymi szyldami. Mają one zachować również własne centra operacyjne w Santiago oraz Sao Paulo.

W trakcie 22 miesięcy LATAM ma podjąć decyzję w sprawie wyboru sojuszu lotniczego. Pod uwagę brany jest Oneworld (należą do niego między innymi Lan i Star Alliance).

Prezesem zarządu firmy powstałej na mocy porozumienia między brazylijskim klanem Amaro (właścicielem TAM) i chilijską rodziną Cueto, która kontroluje LAN zostanie Brazylijczyk Mauricio Amaro. Stanowiska prokurenta i wiceprezesa zajmie Chilijczyk Enrique Cueto.

Fuzja jest szczególnie ważna dla Chilijczyków szukających możliwości wejścia na rynek Brazylii. PKB tego kraju odpowiada połowie PKB całego kontynentu południowoamerykańskiego. Brazylijska gospodarka oraz transport lotniczy, mimo kryzysu, ma się całkiem dobrze. W 2011 roku rynek lotów krajowych zwiększył się o 7,4 procent w stosunku do roku 2010.

TAM zostało zatem przejęte przez LAN, której akcjonariusze będą posiadać 70 procent udziałów w holdingu. Dzięki fuzji, zakaz posiadania przez zagraniczne firmy udziałów większych niż 20 procent w przedsiębiorstwach, które zajmują się pasażerskim transportem lotniczym obowiązujący w brazylijskim prawie został ominięty.

LATAM Airlines daje zatrudnienie ponad 51 tysiącom pracowników. Flota grupy składa się z 310 samolotów. Linia oferuje 1400 połączeń dziennie ze 150 portów lotniczych w 22 państwach. Jej filie znajdują się między innymi w Argentynie, Peru, Ekwadorze oraz Paragwaju. Giełdowa wartość firmy wynosi około 9,9 mld dol.

Według ekspertów obie firmy mają skorzystać na fuzji. LAN wniesie swoje doświadczenie w sektorze cargo oraz przemysłowym, a TAM pozycję na rynku brazylijskim. Dzięki połączeniu sił, właściciele zakładają, że uda im się zaoszczędzić 400 mln dolarów rocznie. Fuzja umożliwi im zatem operowanie na wcześniej nierentownych trasach.W 2013 roku mają otworzyć 10 nowych tras międzynarodowych.

W 2009 roku do fuzji doszło między kolumbijską Avianca i Grupo TACA z Salwadoru, liderów przewozów w Ameryce Środkowej. Największy holding lotniczy na świecie powstał wskutek połączenia Continental Airlines i United Airlines w USA.

Ameryka Łacińska jest jednym z najprężniej rozwijających się rynków lotniczych. LATAM od razu wdarł się do pierwszej dziesiątki największych światowych przewoźników.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LAN Airlines TAM Brazylia Ameryka Łacińska Chile LATAM Airlines Sao Paulo fuzja LAN i TAM Amaro Cueto Enrique Cueto Mauricio Amaro linie lotnicze przewoźnik lotniczy transport lotniczy holding linii lotniczych Argentyna Ekwador Paragwaj Ameryka Środkowa Avianca Grupo TACA z Salwadoru Continental Airlines United Airlines USA rynek lotniczy światowi przewoźnicy sojusz lotniczy Oneworld Star Alliance




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję