TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czym kierują się turyści przy wyborze wycieczki?

Turyści na całym świecie najbardziej troszczą się o bezpieczeństwo w podróży i reputację miejsc, do których się wybierają. Portale turystyczne często są to dla nich podstawowym źródłem informacji o danym biurze podróży, obiekcie, czy miejscu, do którego się wybierają.


Globalne badanie na temat zachowań i trendów wśród turystów przeprowadzone na zlecenie CNN wykazało, że bezpieczeństwo w podróży zagranicznej stanowi najważniejszy czynnik decydujący o wyborze celu wyjazdu dla ponad 2/3 respondentów.


  • 67% pytanych wskazuje odpowiedź "bezpieczeństwo", jako najważniejszy czynnik decydujący o miejscu podróży
  • 60% badanych przyznaje, że najważniejsza podczas wyboru celu wyjazdu jest cena
  • 58% ankietowanych opowiada się za "reputacją" miejsca
  • Dla 55% z nich "wiedza i dostępność informacji" na temat destynacji liczą się najbardziej
  • 54% wybiera "różnorodność atrakcji/udogodnienia" na miejscu


Ankietę przeprowadzono wśród respondentów z ponad 70 krajów za pośrednictwem stron internetowych CNN. Celem badania była identyfikacja kluczowych czynników wpływające na proces podejmowania decyzji przez podróżnych, zarówno podczas wyjazdów rekreacyjnych, jak i biznesowych.

"Branding miejsc to dziś jeden z najbardziej konkurencyjnych elementów w branży turystycznej. Wnioski płynące z badania są z pewnością wyjątkowo przydatne dla krajów, które chcą się reklamować, jako atrakcyjne dla turystów" powiedział Didier Mormesse, Senior Vice President, Ad Sales Research, Development & Audience Insight CNN.

"Mimo wszechobecnego kryzysu finansowego, bezpieczeństwo jest dla respondentów dużo istotniejsze niż koszt wyjazdu. Oznacza to, że lokalne niepokoje na miejscu wstrzymują turystów przed wyborem danej lokalizacji, jako celu podróży. Reputacja to kolejny kluczowy czynnik decydujący o destynacji. Izby turystyczne mają do odegrania ważną rolę w kształtowaniu opinii na temat krajów, które reprezentują", dodał.

Cena zajmuje drugie miejsce pośród czynników wpływających na decyzję o podróży, co odzwierciedla znaczny wpływ kryzysu gospodarczego na konsumentów. Mimo tego, najnowsze dane UNWTO potwierdzają dobrą formę sektora światowej turystyki.*

Respondenci są nie tylko świadomi cen, ale również wymagający. Reputacja danego miejsca jest trzecim czynnikiem branym pod uwagę przez respondentów rozważających podróż.

Badanie pokazało również, jakie metody zbierania informacji przed podróżą są preferowane przez turystów:

• 50% ankietowanych korzysta z czterech lub więcej głównych źródeł informacji przy poszukiwaniu celu podróży
• Strony internetowe konkretnych miejsc cieszą się największą popularnością, jako źródła informacji o docelowym kierunku podróży (57%), serwisy zawierające informacje o podróżach zajmują drugie miejsce (55%).
• 55% ankietowanych woli polegać na rekomendacjach i informacjach uzyskanych od rodziny, przyjaciół i współpracowników.
• Natomiast dla 49% respondentów serwisy internetowe dla podróżnych, które zawierają ich oceny są najważniejszym źródłem informacji


* Według danych UNWTO, turystyka międzynarodowa była w szczytowej kondycji w 2012, kiedy to liczba przyjazdów na całym świecie pierwszy raz w historii osiągnęła miliard. Oznaczało to wzrost o  4% *. Dane UNWTO ze stycznia pokazały, że trend ten utrzyma się w 2013 r. Organizacja prognozuje, że wzrost osiągnie wynik pomiędzy 3% a 4%. Źródło: UNWTO World Tourism Barometer, styczeń 2013.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Didier Mormesse Senior Vice President Ad Sales Research Development & Audience Insight CNN UNWTO Światowa Organizacja Turystyczna CNN




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję