TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jakie wymagania ma Pendolino?

W Europie Zachodniej pociągi nierzadko osiągają prędkości zbliżone do 300 km/h. W Polsce namiastkę dużych prędkości mają dać pociągi Pendolino. W tym tygodniu PKP ma zaprezentować na zdjęciach prawie gotowy, pomalowany w barwy przewoźnika pociąg powstający we włoskiej fabryce.


Za 20 składów, budowę centrum serwisowego i 17-letnie utrzymanie nowego nabytku spółka zapłaci 665 mln euro. Te ogromne pieniądze to i tak niewielka część wydatków, jakie trzeba będzie ponieść aby pociąg pokazał choć część ze swoich możliwości.

Z Warszawy do Grodziska będzie jechał z prędkością 120 km/h, pomiędzy Grodziskiem a Włoszczową przyspieszy do 200 km/h. Na protezie koniecpolskiej znów pojedzie z prędkością 120 km/h, a odcinek pomiędzy Opolem a Wrocławiem będzie pokonywał z prędkością 160 km/h.

W Polsce pod koniec 2011 roku, tylko 6,66 proc. linii kolejowych nadawało się do jazdy z prędkością ponad 160 km/h. Linie przystosowane do jazdy z dużą prędkością muszą mieć rozstaw pomiędzy dwiema nitkami torów wynoszący co najmniej 4,5 m (4 m na liniach o prędkości poniżej 160 km/h), nie mogą mieć zbyt ostrych łuków i nie mogą mieć przejazdów na poziomie szyn, kładek nad torami. Szerokość pasa bezpieczeństwa na peronie musi wynosić 2m.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Pendolino Europa Zachodnia PKP Intercity centrum serwisowe ostre łuki nitki torów przejazd na poziomie szyn pas bezpieczeństwa Warszawa Włoszczowa Grodzisk Opole Wrocław




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję