Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Internetowi nie marzną na przystankach
W ostatnim roku Polacy znacząco zmienili swoje przyzwyczajenia związane z podróżowaniem na trasach międzynarodowych, co tylko wychodzi im na dobre - zauważa Mirosław Nikolin z portalu BiletyAutokarowe.pl.
- Jeszcze na początku ubiegłego roku bywało, że podróżnik dzwonił do nas aby poskarżyć się, że kierowca nie sprzedał mu biletu - mówi Nikolin. - A przecież sprawdził wcześniej w Internecie, że autokar jedzie. Dziś takie skargi to rzadkość, ponieważ Polacy zrozumieli, jak działają internetowe systemy rezerwacji. Samo sprawdzenie rozkładu nie daje gwarancji przejazdu, tak samo jak spojrzenie w repertuar nie zapewnia nam wstępu do kina.
Problem tkwił w mentalności pasażerów, którzy nie byli do końca świadomi, że portal rezerwacji internetowej nie jest tabliczką z rozkładem jazdy. Do autokaru na trasie międzynarodowej, w przeciwieństwie do zwykłego autobusu czy tramwaju, może wsiąść określona liczba pasażerów, a zatem liczba biletów jest ograniczona. Portale rezerwacji na bieżąco monitorują, czy są jeszcze dostępne wolne miejsca. To, że kurs w danej chwili znajduje się w bazie, nie oznacza, że kierowca sprzeda nam bilet.
Według właściciela BiletyAutokarowe.pl to przede wszystkim wygodnictwo zwycięża z niechęcią do zakupów przez Internet. Choć od osób niezaznajomionych z komputerami portale rezerwacji wymagają poświęcenia chwili na zapoznanie się z systemem, to znacznie przyjemniej jest to zrobić, siedząc przy kubku kawy, niż iść na przystanek przy silnych mrozach.
- Zrozumieliśmy, że internetowa rezerwacja istnieje po to, żeby nam ułatwiać życie, a nie utrudniać - wyjaśnia specjalista. - Klienci internetowi nie marzną na przystankach. Kupują bilety nie ruszając się z fotela i mają zapewniony przejazd o określonej godzinie i w określonej cenie. Pasażerów, którzy przychodzili na przystanek bez biletu, czekały rozmaite rozczarowania.
Zdarzało się, że autokar nie zatrzymywał się na przystanku, ponieważ kierowca nadrabiał spóźnienie, a na liście pasażerów nie było nikogo z danej miejscowości. Bywało też, że cena biletu w autokarze okazywała się nawet dwukrotnie wyższa od tej z Internetu. Przykładowo: linia Touring, jeden z najbardziej cenionych przewoźników, oferuje promocyjne przejazdy do Niemiec za 99 zł, za zwykły bilet zapłacimy jednak ponad 200 zł. Ceny zmieniają się dynamicznie, a jedyną gwarancją kupienia biletu za kwotę widoczną w portalu jest zakup w danym momencie.
Mirosław Nikolin podsumowuje: - Takie przypadki powoli przechodzą jednak do historii. Zaczynamy rozróżniać przewoźników i ich oferty, dzięki czemu możemy wybrać opcję, która jest dla nas najlepsza. Przed zakupem musimy przeczytać i zaakceptować regulamin, dzięki czemu znamy swoje prawa i unikamy przykrych niespodzianek. Polacy stają się świadomymi pasażerami.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Internetowy shopping
[2012-02-13 12:04 83.20.61.*]
Racja. Ja tez korzystam z portalu bilet-autokarowy.pl i jestem bardzo zadowolona. odpowiedz »
Internetowy shopping
[2012-02-13 16:36 46.171.64.*]
Tutaj chyba coś pomyliłeś/łaś w adresach stron nie daje się myślników bo to prowadzi do innej domeny z tego co wiem a w necie nie jestem zbyt biegły. Autor pisze o BiletyAutokarowe.pl i z tego co zauważyłem oni mają też BiletAutokarowy.pl dla pomyłkowiczów zapewnie. odpowiedz »
Internetowi nie marzną na przystankach
[2012-02-13 16:57 83.24.60.*]
ja z kolei korzystałam z portalu bilety-lotnicze-24.pl i tez nie moge narzekać :) sprawdźcie sobie!:) odpowiedz »
Internetowi nie marzną na przystankach
[2012-02-13 21:23 46.169.123.*]
A to się spamerzy doczepiają :)
Zaraz jakiś kretyn napisze "rozwalić kasyno", "zobacz moje fotki" banda kretynów.
To portal turystyczny dla fachowców a nie forum onet, po co się ośmieszać..... podając jakieś dziwne adresy. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Rośnie konkurencja dla Air France, KLM oraz British Airways
Kontrolerzy lotów niedoinwestowani?
Hamburger z hostią - profanacja czy atrakcja?
Ryanair opublikował wyniki badań obsługi klienta
W Beskidach powstały nowe kolejki linowe
Młody Kreator Sztuki Kulinarnej poszukiwany
Zmagania Barmanów z całego świata, czyli Independent Flair League
OSAT ostrzegał, Agenci nie słuchali?