Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Azja dynamicznym partnerem lotniczym
Obecnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w zakresie przewozów lotniczych jest Azja. Na dziesięć tras międzymiastowych o największej intensywności ruchu siedem przypada właśnie na tą część świata. Analiza popytu pasażerskiego przeprowadzona przez firmę Amadeus wykazuje, że oprócz krajów BRIC (czyli Brazylii, Indii, Rosji i Chin) imponującym wzrostem usług lotniczych mogą pochwalić się również: Indonezja, Filipiny oraz Chile.
Badania obejmują światowe trendy związane z popytem pasażerów dla poszczególnych regionów, krajów i portów lotniczych, porównując ruch pasażerski w roku 2011 do tego w roku 2010. Wszystkie liczby odnoszą się do przelotów pomiędzy dwoma określonymi lotniskami, bez względu na liczbę ewentualnych przesiadek.
Ruch lotniczy między Azją, a Europą oraz Ameryką Północną wzrósł o 9 proc., zaś między Azją i krajami Bliskiego Wschodu o 6 proc., sięgając 38 milionów osób w ciągu roku. Z kolei w roku 2011, o 2 proc. zmniejszyła się liczba pasażerów podróżujących między Afryką i Europą. Była to jedyna para regionów, dla której w omawianym okresie ruch zmniejszył się w istotnym stopniu.
W dalszym ciągu liderami w zakresie pasażerskiego ruchu lotniczego pozostają Ameryka Północna i Europa. W 2011 roku z połączeń na trasach między tymi kontynentami skorzystało ponad 60 milionów osób. Z kolei między Azją i Europą podróże odbyło ponad 53 miliony pasażerów, a między Ameryką Łacińską i Ameryką Północną - 47 milionów pasażerów.
Ciekawe są porównania dotyczące przesiadek. Ponad 50 proc. wszystkich osób podróżujących w trójkącie między Azją, Europą i Ameryką Północną co najmniej raz zmienia samolot. Z drugiej strony, z przesiadką leci tylko 7 proc. wszystkich pasażerów w obrębie Azji - w Europie ten wskaźnik wynosi już 10 proc., a w Ameryce Północnej aż 31 proc. Największe lotniska azjatyckie obsługują mniej połączeń z przesiadkami niż porty w Ameryce Północnej i Europie. Średni współczynnik przesiadek dla dziesięciu największych lotnisk Azji wynosi 19 proc., Europy - 32 proc., a Ameryki Północnej - 45 proc.
Statystyki za rok 2011 (uwzględniono jedynie kraje o liczbie pasażerów przylatujących i odlatujących większej od 5 milionów) potwierdzają, że liderami bezwzględnego wzrostu całkowitej liczby pasażerów są kraje BRIC. W Chinach liczba przewiezionych pasażerów wzrosła w roku 2011 o 19 milionów, w Brazylii o 12 milionów, w Indiach o 8 milionów i w Rosji o 6 milionów. Piątym rynkiem o najwyższym wzroście była Indonezja, gdzie w roku 2011 przewieziono o 5 milionów pasażerów więcej, niż w roku 2010.
Brazylia (17 proc.), Indie (13 proc.) i Rosja (15 proc.) znalazły się też w pierwszej dziesiątce krajów o największym względnym wzroście liczby przewozów. Wśród najszybciej rozwijających się rynków znalazły się także Chile (21 proc.), Filipiny (15 proc.) i Indonezja (11 proc.). Największe spadki dotknęły zaś Egipt i Japonię, prawdopodobnie ze względu na Arabską Wiosnę i efekty tsunami.
Warto zauważyć, że największy ruch międzymiastowy występuje w obrębie tego samego kraju. Siedem spośród dziesięciu tras międzymiastowych o największej intensywności ruchu to trasy wewnętrzne w poszczególnych państwach azjatyckich (z tego trzy w Japonii). Najważniejszymi pod względem liczby pasażerów były połączenia między Jeju i Seulem (niemal 10 milionów pasażerów) oraz Rio de Janeiro i Sao Paulo (ok. 8 milionów pasażerów).
Dane zostały zebrane i przeanalizowane przez firmę Amadeus Total Demand, która zajmuje się dostarczaniem szczegółowych danych o popycie pasażerskim dla dowolnej pary portów lotniczych na świecie. Dane pobierane są z dużej liczby źródeł, w tym komercyjnych i państwowych statystyk dotyczących linii i portów lotniczych, a także najważniejszych systemów dystrybucyjnych GDS, a następnie przetwarzane za pomocą skomplikowanych algorytmów obliczeniowych i weryfikowane dla zapewnienia najwyższej precyzji i wiarygodności wyników.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Radykalne zmiany na lotniskach UE
Konsumenci wybiorą najlepszy lokal
Ile samolotów kupią przewoźnicy?
Ecco Holiday - nowe bezpieczne reguły
Kieleckiemu PKS grozi bankructwo
Rolls-Royce naprawi Dreamlinery
LOT umożliwia wynajęcie samochodu
Wrocław i Kraków dziwnie się promują...
Inspekcja Handlowa skontrolowała bary typu fast food
Wpadnij na darmowe szkolenia językowe dla branży
Łódź: otwarto nowy terminal pasażerski
Klub Podróżnika w Krakowie przeniósł się do Magazynu Kultury
PKP potwierdziło sprzedaż biletów na Pendolino
2 mln rocznie dostanie Babimost
Grecja jacht 2połowa IX'2012 - szukam niekonfliktowej dziewczyny 50+
jakie sa Wasze opinie po spotkaniu z Orex Travel