TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co szkodzi PLL LOT?

Polskie lotnictwo przeżywa prawdziwy renesans. Regionalne lotniska wyrastają jak grzyby po deszczu, nasz flagowy przewoźnik wkrótce będzie dysponował najmłodszą flotą na kontynencie, i co ważne chętnych na latanie po kraju nie brakuje. Tymczasem nasze narodowe linie lotnicze wcale nie mają powodów do radości.


LOT co roku podaje "ogólne" informacje o swoich wynikach finansowych, które są dość optymistyczne. Koncern co roku chwali się rekordowym wynikiem, podczas gdy rzeczywisty bilans bardzo szybko weryfikuje owe mrzonki. Według nieoficjalnych informacji PLL LOT zakończy bieżący rok z gorszym wynikiem niż rok ubiegły.

Co więcej dotychczasowy partner biznesowy przewoźnika Lufthansa, powoli staje się jego największym konkurentem. O czym świadczy chociażby ekspansja LOT-u w kierunku azjatyckim. A tym samym zakup kosztownych Boeingów 787 Dreamliner, które mają być ratunkiem dla coraz słabiej rentownych rejsów długodystansowych.

Odmienna strategię prezentuje dawna spółka córka PLL LOT. Eurolot opublikował właśnie wyniki operacyjne za rok 2011. Z informacji wynika, że ubiegły rok przewoźnik zakończył ze stratą netto na poziomie 19,5 mln PLN, a przychody spółki wyniosły tylko 173 mln PLN. Jednocześnie przewoźnik nie podaje wyników za rok bieżący.

Zdaniem ekspertów gwoździem do trumny dla Eurolotu może okazać się niefortunny wybór samolotów pasażerskich. Wysłużone ATR-y zastąpiono większymi Q400, które mogą nie sprawdzić się na krótkich krajowych trasach. Wyjątkiem mogłoby być połączenie na trasie Kraków-Gdańsk.

Wróćmy do Dreamlinera i największych oczekiwań w historii polskiego lotnictwa. PLL LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która powitała w swojej flocie B787. Tymczasem już podczas lotów szkoleniowych, które wykonuje maszyna po całej Polsce, pojawiły się problemy z podwoziem. Jak dementował jednak Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy spółki usterka nie zakłóciła przebiegu lotów szkoleniowych. Do tej pory Boeinga 787 otrzymały linie lotnicze w Azji, Afryce oraz Ameryce Północnej. Oszczędności na paliwie w porównaniu z 767 mają sięgnąć nawet 20 procent.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Boeing 787 dreamliner lotnictwo polskie lotnictwo Eurolot B787 loty szkoleniowe maszyna PLN rok bieżący Q400 flota Leszek Chorzewski Azja Afryka Ameryka Północna




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję