Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
- Sprzedawca usług turystycznych
Co szkodzi PLL LOT?
Polskie lotnictwo przeżywa prawdziwy renesans. Regionalne lotniska wyrastają jak grzyby po deszczu, nasz flagowy przewoźnik wkrótce będzie dysponował najmłodszą flotą na kontynencie, i co ważne chętnych na latanie po kraju nie brakuje. Tymczasem nasze narodowe linie lotnicze wcale nie mają powodów do radości.
LOT co roku podaje "ogólne" informacje o swoich wynikach finansowych, które są dość optymistyczne. Koncern co roku chwali się rekordowym wynikiem, podczas gdy rzeczywisty bilans bardzo szybko weryfikuje owe mrzonki. Według nieoficjalnych informacji PLL LOT zakończy bieżący rok z gorszym wynikiem niż rok ubiegły.
Co więcej dotychczasowy partner biznesowy przewoźnika Lufthansa, powoli staje się jego największym konkurentem. O czym świadczy chociażby ekspansja LOT-u w kierunku azjatyckim. A tym samym zakup kosztownych Boeingów 787 Dreamliner, które mają być ratunkiem dla coraz słabiej rentownych rejsów długodystansowych.
Odmienna strategię prezentuje dawna spółka córka PLL LOT. Eurolot opublikował właśnie wyniki operacyjne za rok 2011. Z informacji wynika, że ubiegły rok przewoźnik zakończył ze stratą netto na poziomie 19,5 mln PLN, a przychody spółki wyniosły tylko 173 mln PLN. Jednocześnie przewoźnik nie podaje wyników za rok bieżący.
Zdaniem ekspertów gwoździem do trumny dla Eurolotu może okazać się niefortunny wybór samolotów pasażerskich. Wysłużone ATR-y zastąpiono większymi Q400, które mogą nie sprawdzić się na krótkich krajowych trasach. Wyjątkiem mogłoby być połączenie na trasie Kraków-Gdańsk.
Wróćmy do Dreamlinera i największych oczekiwań w historii polskiego lotnictwa. PLL LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która powitała w swojej flocie B787. Tymczasem już podczas lotów szkoleniowych, które wykonuje maszyna po całej Polsce, pojawiły się problemy z podwoziem. Jak dementował jednak Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy spółki usterka nie zakłóciła przebiegu lotów szkoleniowych. Do tej pory Boeinga 787 otrzymały linie lotnicze w Azji, Afryce oraz Ameryce Północnej. Oszczędności na paliwie w porównaniu z 767 mają sięgnąć nawet 20 procent.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
Dział transport:
Wrocław i Kraków dziwnie się promują...
Inspekcja Handlowa skontrolowała bary typu fast food
Turystyka dla łysiejących klientów
W budynku dworca powstanie hotel?
Ten kraj głównym celem podróży zagranicznych?
PKP potwierdziło sprzedaż biletów na Pendolino
2 mln rocznie dostanie Babimost
Erbud i Ekonova zbudują Radisson Blu Resort w Świnoujściu
Kiedy jest najlepsza sprzedaż piwa?
Azjaci ukształtują rynek lotniczy?