TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kiedy jest najlepsza sprzedaż piwa?

Przed długim weekendem majowym Polacy robią zapasy piwa na dni wolne od pracy. Tradycyjnie koniec kwietnia każdego roku to początek sezonu piwnego w Polsce.


Branża piwna, podobnie jak napojów bezalkoholowych, ściśle podlega zmianom sezonowym. Wypoczynek na świeżym powietrzu, imprezy plenerowe, wyższa temperatura, urlopy, dni wolne od pracy, a także chęć zaspokojenia pragnienia i orzeźwienia zwiększają zapotrzebowanie na chmielowy napój. Sezon piwny trwa od początku maja do września lub nawet października - w zależności od przychylności pogody.

"W tygodniu bezpośrednio poprzedzającym weekend majowy sprzedaż piw Grupy Żywiec jest zazwyczaj wyższa o ok. 4 000 000 l w porównaniu do uśrednionej tygodniowej sprzedaży w całym roku. Większość konsumentów robi większe zakupy na czas, w którym sklepy będą zamknięte, symbolicznie rozpoczynając sezon piwny - mówi Piotr Ozga, Dyrektor Sprzedaży ds. Detalu Tradycyjnego Grupy Żywiec.

Sezonowość piwa jest najbardziej widoczna w regionach związanych z letnim wypoczynkiem. Około 7-8 proc. wolumenu rocznego Grupa Żywiec sprzedaje w miesiącu pozasezonowym (np. listopad, grudzień, styczeń, luty) a około 12-13 proc. w miesiącu sezonowym (np. lipiec czy sierpień).

W branży piwnej powszechne jest powiedzenie, że słońce to najlepszy sprzedawcą piwa. Z doświadczeń Grupy Żywiec, wynika, że wzrost lub spadek średniej temperatury miesięcznej o 1 stop. Co oznacza ok. 8 000 000 -10 000 000 puszek więcej lub mniej piwa sprzedanego na polskim rynku (poza miesiącami sezonowymi).

"Dla Grupy Żywiec jak i całej branży piwowarskiej najważniejsze są dwa aspekty pogody - temperatura i opady. Biorąc pod uwagę konsumpcję oraz dystrybucję piwa, pogoda powinna być optymalna tzn. nie za zimno, ale także nie za ciepło. Dlatego najlepsze warunki do sprzedaży Żywca czy Warki to ok. 25 stopni C i brak opadów" - dodaje Piotr Ozga.

Wyniki sprzedaży piwa potwierdzają, że Polska jest błędnie postrzegana jako kraj mocnych alkoholi. W 2012 r. Polacy kupili 37,7 mln hl piwa (1 hl = 100 l), czyli o 4 proc. więcej niż w 2011 r. Każdy dorosły statystyczny Polak wypija rocznie 97 litrów piwa.

W sezonie piwnym szczególnie ważne jest, żeby piwo było sprzedawane odpowiedzialnie, czyli tylko osobom pełnoletnim. Wszystkim sprzedawcom piwa warto przypomnieć, że sprzedaż osobom nieletnim grozi karami finansowymi a także odebraniem koncesji na sprzedaż alkoholu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
długi weekend sprzedaż piwa sezon piwny Grupa Żywiec Piotr Ozga Dyrektor Sprzedaży ds. Detalu Tradycyjnego branża piwowarska kara finansowa koncesja na sprzedaż alkoholu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję