TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Azjaci ukształtują rynek lotniczy?

Airbus opublikował wyniki badań poświęconych oczekiwaniom azjatyckich pasażerów klasy ekonomicznej w zakresie komfortu lotu. Raport ten został opracowany przez międzynarodową firmę konsultingową. Podsumowanie rzuca nowe światło na ewoluujące potrzeby coraz bardziej wpływowych azjatyckich podróżnych.


Badania ukazały różne typy azjatyckich pasażerów. Jedni z nich domagają się wyższego komfortu ponieważ wiedzą więcej o lataniu z mediów a globalne dzielenie się doświadczeniami w internecie dodatkowo wzbogaca te informacje. Nowi zamożni podróżni to osoby rozpoczynające karierę, w wieku od 18 do 34 lat, dysponujące szeroką wiedzą. Zwracają oni uwagę na obsługę i dodatkowe usługi.

Kolejnym typem pasażerów są osoby często podróżujące o wysokich dochodach. Mają oni większe doświadczenie w lataniu samolotem, znajdują się na środkowym etapie kariery i cenią osobisty czas oraz komfort. Warto dodać, że szerokość fotela odgrywa kluczową rolę w ich poczuciu komfortu.

Choć oczekiwania tych dwóch grup pasażerów w zakresie komfortu nieco się różnią, istnieją czynniki, do których przywiązują bardzo podobną wagę.

Sen, dobre samopoczucie i relaks prowadzą do większej produktywności. Czynniki te są szczególnie istotne w Azji, gdzie wschodzące rynki stwarzają nowe możliwości biznesowe, a 70 proc. podróżnych w klasie ekonomicznej lata służbowo. Jest to najwyższy odsetek na świecie. Azjatyccy pasażerowie uważają, że możliwość odpoczynku podczas lotu przekłada się na większą wydajność pracy, inaczej niż ludzie z Zachodu, którzy traktują podróż jako okazję do nadrobienia zaległości. W opinii Azjatów produktywny lot to taki, podczas którego można się zrelaksować (78 proc.), wyspać (58 proc.), a potem popracować (56 proc.) — w takiej kolejności.

Azjaci zapłaciliby więcej za szerszy fotel, ponieważ symbolizuje on większy komfort i zapewnia więcej relaksu. Większość azjatyckich konsumentów (58%) uważa, że sam fotel jest kluczowym czynnikiem wpływającym na ich poczucie komfortu podczas lotu. 60 proc. twierdzi, że szerszy fotel jest podstawą "podwyższonego standardu komfortu", a 42 proc. zapłaciłoby za niego więcej. Jeśli chodzi o wydajność na pokładzie samolotu, na pierwszym miejscu znajdują się właśnie szersze fotele (53 proc.), a dalej więcej miejsca na nogi (48 proc.), regulowane siedzenia (43 proc.), ciche strefy (42 proc.) i więcej miejsca na ręce (37 proc.).

Poziom usług motywuje azjatyckich pasażerów klasy ekonomicznej do latania samolotami określonych linii lotniczych. Wyższy komfort w kabinie jest kluczowym czynnikiem wpływającym na przyszłe decyzje o zarezerwowaniu lotu.

Raport zidentyfikował też przyszłe makrotrendy dotyczące komfortu na rynku azjatyckim. Kabiny z łącznością Wi-Fi oraz możliwością prowadzenia rozmów telefonicznych i konferencyjnych będą warunkiem wstępnym dla licznych azjatyckich pasażerów podróżujących służbowo po świecie, który wymaga całodobowego dostępu do informacji. Kolejnym trendem będzie technologia 3D, która zaznaczyła już swoją obecność w świecie rozrywki i handlu detalicznego.

Azjatyccy pasażerowie samolotów zgadzają się, że lepsze samopoczucie podczas lotu pozwala odprężyć się i wyciszyć, co jest uważane za klucz do większej wydajności. Jakość powietrza, cicha kabina, nastrojowe oświetlenie oraz szerokość fotela to obszary, które polepszają samopoczucie pasażerów.

Airbus przewiduje, że do 2032 r. region azjatycki będzie miał 45 procentowy udział w globalnej liczbie pasażerów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Azjaci pasażerowie rynek lotnictwo airbus samoloty transport


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję