Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
Co ugotowali młodzi kucharze
11. lutego w Krakowie odbyła się II edycja Konkursu Kucharskiego zorganizowanego dla młodych kucharzy przez hotele Radisson Blu z Krakowa i Wrocławia oraz krakowski Park Inn by Radisson. W rywalizacji na kulinarny kunszt, umiejętność łączenia smaków i sposób prezentacji dania na talerzu wygrał Dawid Pobuta z Wrocławia.
W wewnętrznym procesie eliminacji wrocławski i krakowski hotel Radisson Blu oraz krakowski Park Inn by Radisson wytypowały do konkursu po dwóch młodych kucharzy. W finale każdy z kucharzy miał szansę zaprezentować swoje kulinarne umiejętności przed jury w którego składzie zasiedli: Olof Karlsson - District Director Poland z ramienia sieci Rezidor, Nino D. Rosenlund - Dyrektor Generalny Radisson Blu Hotel Kraków, Maciej Głownia - Dyrektor Generalny Park Inn by Radisson Krakow, a także Szefowie Kuchni - Stanisław Bobowski, Arkadiusz Ślusarenko, Piotr Lisiewski.
Organizatorzy przygotowali dla młodych kucharzy zadanie, w ramach którego każdy z nich ze z góry określonych produktów miał przyrządzić jedno danie główne. A w skład pakietów "black box" wchodziły między innymi: polędwiczka lub dorsz, dynia, pomidorki koktajlowe, świeży szpinak, bakłażan, szałwia, soczewica, papryczki chili zioła i przyprawy.
“Postaraliśmy się, by w black boxach znalazły się produkty sezonowe, stąd obecność artykułów takich jak biała kapusta, dynia czy soczewica. Nasi młodzi kucharze mogli wybrać do swojej propozycji zarówno mięso jak i rybę, a także cały szereg dodatków, które dały im ogromnie dużo możliwości" - tłumaczy Stanisław Bobowski, Szef Kuchni Radisson Blu Hotel Kraków.
"W ocenie gotowego dania kierowaliśmy się kilkoma kryteriami, ocenianymi w skali od 1 od 6. Były to kreatywność, prezentacja, metoda gotowania, czystość stanowiska, a także koszt przygotowanego dania. Dyrektorzy Generalni z punku widzenia wymagającego klienta oceniali potrawy bez wiedzy, kto jest ich autorem. Przyznawali oni punkty za smak, temperaturę, kreatywność i prezentację na talerzu - dodaje. Młodzi kucharze spełnili oczekiwania swoich mistrzów. "Sposób przygotowania potraw był naprawdę ciekawy, a co najważniejsze każdy z uczestników wykazał się bardzo kreatywnym podejściem do swojego zadania" - skomentował Stanisław Bobowski.
W wyniku decyzji jurorów 1. miejsce i nagrodę główną otrzymał Dawid Pobuta z wrocławskiego hotelu Radisson Blu. Zwycięstwo przyniósł mu dorsz na puree dyniowym z dodatkiem chili. Drugie miejsce ex aequo zajęli Maciej Korsan, także z Radisson Blu Wrocław i Marcin Nemś kucharz z Park Inn by Radisson Kraków. Pierwszy z nich postawił na roladę wieprzową ze szpinakiem i kolendrą na kapuście z puree z soczewicy, drugi zaś zdecydował sie przygotować dorsza z soczewicą. Trzecie miejsca przypadło pracownikowi Radisson Blu Kraków, Hubertowi Tabakowi z pomysłem na roladę ze szpinakiem i pastą z soczewicy. Wielkie uznanie należą się także innym uczestnikom konkursu - Adrianowi Wronie i Krzysztofowi Paosowi.
"Było czymś niezwykle wspaniałym być częścią tak ciekawego projektu. Bardzo podoba mi się inicjatywa polskich hoteli naszej sieci" - podsumowuje Olof Karlsson, District Director Poland. "Takie spotkanie to przede wszystkim fantastyczna forma integracji, współpracy i pozytywnej rywalizacji hoteli. To także pokazanie młodym ludziom, że praca kucharza nie jest tylko rutynowym zajęciem, ale wiąże się z tym wiele wyzwań, w których na co dzień potrzebna jest kreatywność, kulinarny kunszt i dobry smak" - dodaje Karlsson.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Starsze aktualności:
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Ecco Holiday zaprasza agentów do rozmowy
Kapsuły antyfutbolowe na czas Mistrzostw?
Polacy gotowi wydać więcej na urlop
Wrocław: restauracja na wodzie rusza już w czerwcu
Śląskie Smaki: walka o Złoty Durszlak
Modlin - pasażerowie skarżą się