TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kto ma chrapkę na PKP Intercity?

Wiadomo już kto jest zainteresowany ewentualnym kupnem PKP Intercity. Szef Deutsche Bahn potwierdził chęć prywatyzacji przeznaczonych na sprzedaż spółek kolejowych.


Jak wynika z wstępnych szacunków działania te są zbyt pochopne. Jak utrzymuje Ministerstwo Transportu, Intercity musi najpierw zacząć znów przynosić realne dochody i wtedy dopiero można mówić o sprzedaży. Po drugie rozpoczęto zakup nowego taboru, modernizację starego, te działania muszą zostać doprowadzone do skutku w pierwszej kolejności.

Kwestia ma wymiar polityczny. Opozycja jest zdania, że oddawanie państwowej spółki w paszczę wolnego rynku to czysty absurd. Rozmowy w sprawie prywatyzacji IC trwają już niespełna dwa lata.

Państwowa Spółka broni się zapowiadając kolejne remonty i zakup nowoczesnego taboru. Do 2016 na trasę Gdynia-Warszawa-Katowice ma wyjechać 20 pociągów Pendolino.

Najbliższe lata dla Polskiej Kolei to konieczność dalszych przemian i działania mające na celu odzyskiwanie utraconych klientów. Mocno nadszarpnięte zaufanie pasażerów to wynik braku szacunku dla klientów i krótkowzroczności zarządzających infrastrukturą.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Intercity Pendolino pociąg tabor tory kolejowe kolej Ministerstwo Transportu spółka Gdynia Warszawa Katowice brawura rozrzutność klient IC pasażer modernizacja remont




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję