Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
LOT dostanie zadośćuczynienie?
Polski przewoźnik zdaje się się być coraz bliższy rozwiązania problemu z dreamlinerami. Negocjacje z Boeingiem najprawdopodobniej już wkrótce zostaną zakończone.
W związku z awarią samolotów, polski przewoźnik domagał się od Boeinga stosownego odszkodowania. O prowadzonych w tej sprawie rozmowach pisaliśmy niedawno LOT już po negocjacjach z Boeingiem
Według najnowszych doniesień, w wyniku kompromisu LOT nie zapłaci 100 mln zł zaliczki za nowe samoloty.
Sytuacja finansowa przewoźnika ma ulec poprawie nie tylko dzięki zamknięciu finansowego sporu z Boeingiem. Finansowy zastrzyk stanowią też fundusze przekazane dla LOTU przez Ministerstwo Skarbu Państwa. Pierwsza część pomocy dla LOT-u została przekazana w grudniu 2012 roku. Wówczas do przewoźnika popłynęło 400 milionów pomocy publicznej. Wypłata drugiej transzy pierwotnie przewidywana była na sierpień. Dzięki zadowalającym wynikom finansowym, można jednak było dłużej poczekać na jej wypłatę.
Odłożenie w czasie decyzji LOT-u o wypłacie drugiej transzy pomocy publicznej wynika z poprawy wyników finansowych przewoźnika. W pierwszym półroczu wynik z prowadzonej działalności był lepszy o 29 mln złotych od przewidywanego. Do końca września zamiast zapowiadanego poziomu straty 130 mln złotych, udało się zejść do wyłącznie 50 milionów. Zgodnie z planem restrukturyzacyjnym, trwała rentowność LOT-u ma zostać uzyskana od początku 2015 roku.
Na swój finał czeka również kwestia wypłaty odkodowań od Boeinga. Negocjacje, mające na celu rozwiązanie sytuacji powstałej na skutek przymusowego wyłączenia z floty dwóch dreamlinerów, ciągną się od kilku miesięcy. Maszyny B787 zostały uziemione, bowiem wykryto w nich wadliwe akumulatory. Linie lotnicze musiały zastąpić je innymi - boeingami 777 i 767, oraz airbusem 330. Jakby tego było mało, w ostatnim czasie w dwóch maszynach wykryto brak w silnikach tzw. filtrów paliwowych niskiego ciśnienia.
Najbardziej prawdopodobne scenariusze zakończenia sporu są dwa. Wszystko wskazuje na to, że albo LOT nie zapłaci Boeingowi dwóch zaliczek po 50 mln zł na poczet zakupu nowych dreamlinerów, lub też Boeing przejmie zobowiązania LOT za leasing finansowy na te samoloty.
Rozstrzygnięcie sporu ma nastąpić do końca 2013 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Nowa marka gastronomiczna rozwija się w Polsce
W przyszłym roku oddadzą terminal lotniska w Świdniku
Nadchodzi Festiwal Rzeźby Lodowej
Starbucks będzie jeździć za studentami
Warszawa: otwarto Izraelskie Rządowe centrum Turystyki
Katastrofa w Egipcie - nowe fakty
EGIPT - Taba - hotel AQUAMARINE SUNFLOWER
W Międzyzdrojach turyści pospacerują odnowioną promenadą
Europejskie destynacje zyskują na zamieszkach
PKP: zmiany w rozkładzie jazdy wejdą w życie 1 czerwca
KNF zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinksa
Touroperator kończy działalność
Dominos Pizza podbija polskie duże miasta