TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy w restauracji

Gdzie, za ile i co lubią jadać Polacy? Jak wynika z badania *Polska na talerzu* przeprowadzonego przez TNS OBOP, na zlecenie MAKRO Cash&Carry prawie połowa Polaków wcale albo rzadko jada poza domem. Tendencja jest raczej wzrostowa - jeszcze dwa lata temu 60-proc. ankietowanych deklarowało niechęć do jadania na mieście. Badania pokazują, że częściej są to mężczyźni, niż kobiety - zwykle z wykształceniem wyższym i w wieku od 15 do 29 lat.


Przeciętny Polak wydaje na obiad poza domem 15,65 złotych. W takim razie co zamawiamy? Okazuje się, że serce Polaków bezprecedensowo zdobyła pizza no i oczywiście polska kuchnia, czyli pierogi, schabowy z kapustą i żurek (nie tylko na Wielkanoc). Co raz więcej z nas rezygnuje z tak popularnych jeszcze kilka lat temu kebabów. Wśród fast foodów dominują wołowe hamburgery oraz hot dogi, powoli smakoszy zdobywa kuchnia azjatycka - chińska i wietnamska. Sushi wybiera głównie wielkomiejska klasa średnia.

Pytanie jak często przeciętny Polak jada na mieście. W małych i średnich miastach zwykle w weekendy, albo kiedy jest po prostu jakaś okazja. W dużych miastach ludzie już tak nie celebrują wyjścia do restauracji.

Mimo, iż chętnych przybywa to wyraźnie widać oszczędności. Jak słusznie zauważa jeden z właścicieli pizzeri Polacy oszczędzają na napojach. Z reguły biorą jeden napój na dwie osoby, albo w ogóle.

Na brak klientów nie narzekają na pewno restauratorzy ze stolicy. Mówiąc o zaciskaniu pasa i wymierającej klienteli, dziwią się.

Ponad połowa mieszkańców wsi i miasteczek zadeklarowała, że nie zdarza im się jeść poza domem. Z kolei z miast powyżej 500 tys. mieszkańców do korzystania z usług restauracji przyznała się zaledwie jedna trzecia.

Wynik raportu na pewno nie jest optymalnie zadowalający, ale widać w nim nutkę zmiany na lepsze. Rewolucję przyniesie nowe pokolenie. Już teraz w barach, restauracjach przeważa młoda klientela. Za kilka lat to może być norma. Obecne pokolenie zmierza w kierunku kariery zawodowej, będziemy mieć coraz mniej czasu na gotowanie! Powszechniejsze też staną się przerwy na lunch.

Jak twierdzi Amaro, zdobywca "Rising Star" w przewodniku Michelin - na (kom. wykwintnym) jedzeniu zna się jak na razie jeden procent Polaków. Zatem dla reszty wystarczy dość dobrze, z właściwą obsługą i lokalem oraz w rozsądnej cenie...




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
MAKRO Cash&Carry Polska na talerzu restauracje bary TNS OBOP Polak pierogi schabowy kapusta żurek fast food sushi kuchnia wegetariańska wietnamska kuchnia potrawy tendencje Polaków mieszkańcy jedzenie poza domem wyjścia do restauracji


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję