TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

OLT Express za biedne na bankructwo

Sąd uznał, że OLT Express nie dysponuje odpowiednim majątkiem, aby ponieść koszty postępowania w razie przyjęcia wniosku o ogłoszenie upadłości. Dotychczas nie wpłynęło żadne zażalenie w tej sprawie. W konsekwencji klienci bankruta będą mieli problemy z odzyskaniem pieniędzy wpłaconych na poczet rejsów, które nie doszły do skutku.


Decyzja sądu oznacza, że spółka nie posiada ani gotówki, ani majątku, który mógłby zostać łatwo sprzedany. Okazuje się, że firma nie mogłaby zapłacić nawet za pierwszy okres postępowania upadłościowego, w którym syndyk musi między innymi wysłać listy do wierzycieli. W takiej sytuacji wniosek musiał zostać oddalony.

Wierzyciele OLT mogą podjąć próbę odzyskania pieniędzy z prywatnego majątku zarządu, jeśli egzekucja przeciw spółce będzie bezskuteczna. Członkowie zarządu mogą jednak uniknąć odpowiedzialności, jeśli wykażą (najpóźniej do dwóch tygodni od dnia, w którym został zgłoszony wniosek o ogłoszenie upadłości), że zgłoszono taki wniosek. Aby dochodzić roszczeń od członków zarządu upadłej linii należy najpierw wystąpić z wezwaniem do zapłaty. Jeśli nic to nie da, należy wstąpić z powództwem do sądu. Proces może jednak trwać latami.

Do momentu ostatecznej likwidacji linii lotniczej, istnieje szansa na kontynuowanie działalności poprzez odzyskanie pieniędzy od obecnych właścicieli oraz inwestorów. Gdyby tak się stało, należałoby ponowić wezwania do zapłaty i ewentualną walkę o zwrot pieniędzy w sądzie. Konsumenci nie powinni również rezygnować ze składania reklamacji oraz skarg do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
OLT Express wniosek o ogłoszenie upadłości OLT Express sąd wyrok sądowy oddalenie wniosku OLR Express zarząd OLT Express roszczenia klientów OLT Express pasażerowie linie lotnicze przewoźnicy lotniczy reklamacje skargi Komisja Ochrony Praw Pasażerów Amber Gold Urząd Lotnictwa Cywilnego syndyk wierzyciele postępowanie upadłościowe konsumenci




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję