Wielkie sieci czekają na franczyzobiorców
Na rynku lokali franczyzowych szykują się nowe otwarcia. Inwestycje w ten koncept zapowiadają m.in. Telepizza oraz American Trading Company, właściciel takich lokali jak Express Kuchnia Marche, Sevi Kebab i Sevi Oriental.
American Trading Company stawia na rozwój, między innymi dzięki zróżnicowaniu konceptów kulinarnych. Jak mówi Katarzyna Gluza, International Executive Sales & Marketing Director Express Kuchnia Marche zainteresowanie franczyzą jest duże, ale to dopiero początek. W zeszłym roku firma otworzyła 1 lokal tego typu. W tym roku już 2, a planach są otwarcia jeszcze 4 i jednego lokalu własnego. Podkreśla, że lokali byłoby więcej gdyby nie strategia firmy ograniczająca się do miejscowości powyżej 100 tysięcy mieszkańców.
Firma poszukuje lokalizacji najlepiej w dużych centrach handlowych. Dysponuje już tego typu placówkami własnymi w: Poznaniu, Wrocławiu, Lublinie i Szczecinie, a także franczyzowym lokalem w Rzeszowie. W planach są kolejne restauracje franczyzowe w Poznaniu - Sevi Oriental i Krakowie - Sevi Kebab, które otworzą się na jesieni.
W systemie sieciowym stworzonym przez American Trading Company inwestycja w lokal Express Kuchnia Marche wynosi ok. 500 tysięcy złotych. W przypadku lokalów z konceptu Sevi - od 300 do 350 tysięcy.
Wierna konceptowi franczyzowemu pozostaje także Telepizza. Obecnie koncern dysponuje kilkoma wynajętymi lokalami, które czekają na przejęcie przez nowych franczyzobiorców. Telepizza prowadzi obecnie intensywną politykę pozyskiwania nieruchomości. Atrakcyjne ceny lokali skłaniają przedsiębiorców do inwestycji w lokale. Dlatego już na jesieni firma uruchomi dziesiątą placówkę franczyzową. Do końca roku Telepizza chce podwoić liczbę otwarć.
Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą z Telepizzą mogą zostać właścicielem jednej lub kilku restauracji naraz. Mogą przejąć działającą już placówkę Telepizzy lub otworzyć nową, ale w miejscu sprawdzonym przez firmę.
Hiszpańska sieć myśli przede wszystkim o rozwoju w Poznaniu, na Śląsku, we Wrocławiu, na Pomorzu oraz w Bydgoszczy, Wałbrzychu i w Łodzi oraz w Kaliszu. Przyjęta strategia firmy dopuszcza lokalizacje w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Aby dołączyć do grona franczyzobiorców Telepizzy należy dysponować kapitałem w wysokości około 100 tys. złotych.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Będzie łatwiej o odszkodowanie?
Polacy uciekli na gorące plaże
Polacy wybierają lżejsze alkohole
W Portugalii wiążą turystyczne nadzieje z wiatrakami
Balice szykują się na przyjazd piłkarzy i kibiców
HAJDUSZOBOSZLO koniec sierpnia poczatek wrzesnia
Wieczór filmowy Polska. Feel Invited
UNWTO podpisała umowę z Microsoftem
BUT podsumowuje sprzedaż First Minute
Festiwal Dobrego Smaku: które lokale wezmą w nim udział
Terma Bania zmienia nazwę na Białka