TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

SAS: będą kolejne cięcia kosztów?

Skandynawskie linie lotnicze SAS koncentrują się na wyjściu z kryzysu i powrocie do rentowności. W tym celu, SAS Group podjęły w 2011 roku strategię 4Excellence, która do 2015 roku ma zredukować koszty o 3 do 5 procent rocznie. Strategia Core SAS, w ramach której przewoźnik skoncentrował swoją działalność na rynku skandynawskim i wewnętrznym sprawiła, że koszty jednostkowe zmalały o 23 procent.

 
SAS planują jednak kolejne oszczędności. Linie nie będą rozwijać siatki połączeń dalekiego zasięgu. Za kluczowe dla wzrostu przychodów Grupy SAS uznaje się porozumienia partnerskie, jak na przykład podpisane niedawno joint venture z Singapore Airlines.

Jeszcze nie wiadomo jakimi maszynami przewoźnik zastąpi leasing 5 samolotów A340-300, który ma się zakończyć w trakcie kilku kolejnych lat. Być może będzie to A330. Ostatni MD-80 ma opuścić SAS w 2014 roku. Bazą operacyjną dla wszystkich samolotów B 737NG będzie od 2013 roku lotnisko Sztokholm Arlanda.

Prawdopodobnie w trakcie kolejnych pięciu lat SAS będzie znajdowało się w rękach Norwegii, Danii i Szwecji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
SAS Group Grupa SAS SAS skandynawskie linie lotnicze Core SAS 4Excellence Singapore Airlines join venture A340-300 A330 MD-80 Sztokholm Arlanda B 737NG Norwegia Dania Szwecja flota SAS baza operacyjna SAS cięcia kosztów w SAS programy oszczędnościowe SAS




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję