Zobacz także
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z agentami
Rainbow podaje wyniki finansowe
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
TUI Poland szykuje się na rekordowy sezon
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
Touroperator pozwał klienta do sądu
Zwykle sprawy sądowe pomiędzy biurami podróży a klientami odbywają się z powództwa tych ostatnich. Tym razem jednak to touroperator pozwał klienta do sądu.
Sprawa miała swój początek na początku roku. Pan Tadeusz Guzikowski kupił za pośrednictwem Rainbow Tours bilet ukraińskich linii lotniczych Aerosvit. Na jego nieszczęście przewoźnik ogłosił upadłość przed wylotem. Mężczyzna domagał się zwrotu od biura, które w tym przypadku występowało jako pośrednik. Jak w rozmowie telefonicznej poinformował nas rzecznik prasowy organizatora Radomir Świderski, klient odrzucał wszelkie propozycje pomocy i wskazówki proceduralne co do ubiegania się o odszkodowanie od upadłego przewoźnika.
Bezpośrednim powodem oddania sprawy do sądu jest wożenie przez klienta dużego baneru, na którym zarzucał touroperatorowi oszustwo. " Pan Guzikowski został podany do sądu, ponieważ oczerniał naszą firmę" - komentuje krótko Radomir Świderski. Organizator w pozwie domaga się wpłaty dwóch tysięcy złotych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, sprostowania w prasie i baneru z przeprosinami.
W poniedziałek, w sądzie okręgowym w Szczecinie odbędzie się pierwsza rozprawa. Niezależnie od jej wyniku należy się spodziewać odwołań, zatem poczekamy jeszcze na ostateczny wyrok w tej sprawie. Jeżeli sąd przyzna rację Rainbow Tours, może być to przestroga dla wielu osób, którzy w różny sposób oczerniają biura podróży. Materia jest delikatna, oczywiście każdy ma prawo mówić o swoim niezadowoleniu w stosunku do usług świadczonych przez różne podmioty, także biura biura podróży. Nie należy przy tym przekraczać pewnej granicy, za którą jest już mowa o szkalowaniu i oczernianiu. Granica ta jest dość płynna i ostateczna decyzja należy zawsze do sądu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-02 15:29 83.22.108.*]
I dobrze mu tak! odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-02 17:52 79.175.252.*]
Facet obłąkany!!! Zasądzić coś na biedne dzieci!!! odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-02 16:49 46.186.102.*]
może wreszcie zrobią jakiś porządek z polskim chamstwem. To co prezentują klienci biur podróży, tzw. polscy turyści, przekracza normy behawioralne cywilizowanego świata. odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-02 18:35 89.70.47.*]
to moze Panstwo zrezygnujecie z klientów odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 13:23 88.156.177.*]
Zrezygnujemy z klientów? Hehe. Zabrzmiało jakbyśmy ich do siebie ciągnęli siłą. Oni sami do nas przychodzą. odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 14:07 89.70.47.*]
chyba nie bardzo skoro piszczą Panstwo ze jest spadek sprzedazy długo tak pociągniecie odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 15:18 77.253.125.*]
Ja mam biuro w centrum handlowym w jednym z największych miast w Polsce i na ilość klientów nie narzekam. A to że to w dużej części chamy i prostaki to inna rzecz. Wierz mi...wolałbym mieć o połowę mniej klientów ale za to kulturalnych i normalnych. odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 10:22 89.76.98.*]
Chamstwo nie ma narodowości. Związane jest z ludźmi, najczęściej z takimi, którzy go innym przypisują. odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 10:19 80.52.137.*]
tak to jest jak UOKiK (ręka w rękę z organizacjami unijnymi) robi "wodę z mózgu" konsumentom, a jednocześnie chroni potentatów czyli "święte krowy" czyli przewoźników lotniczych. Za wszystko (dosłownie wszystko tzn. złą pogodę, spóźnione przeloty, nieusatysfakcjonowanie klienta, zmęczenie itd) odpowiada przecież ... biuro podróży, nieprawdaż ? odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-04 12:39 46.186.102.*]
nawet sraczka w Egipcie to przecież wina biura podróży, ewentualnie rezydenta, który nadprzyrodzonymi siłami tej sraczce nie zapobiegł.. odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 10:24 89.76.98.*]
Chamstwo nie ma narodowości!!!
Najczęściej związane jest z ludźmi, którzy go innym przypisują. odpowiedz »Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 12:39 83.238.137.*]
Klient wpłacił pieniądze firmie A to dlaczego ta firma, która gotówkę wzięła i zarobiła na pośrednictwie kieruje go do firmy B. W ten sposób firma B skieruje go do C itd... odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-06 13:45 79.185.134.*]
A jak autobus miejski nie dojedzie do celu bo sie zepsuje albo zostanie odwołany to będziesz gnębił kioskarkę, która sprzedała Ci bilet? odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-08 14:19 91.229.85.*]
Ten "autobus" nawet nie wyjechał, a za kasjerką stoi właściciel i umowa z dostawcą. odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 14:38 83.30.165.*]
Tu akurat POPIERAM w 100% Rainbowa!!! Wszyscy wiemy, że turystom polskim "odbija?" i szukają byle okazji do... Zwrotów! BARDZO DOBRZE, że Rainbow się postawił!!! odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 16:09 31.182.140.*]
Czas najwyższy zrobić porządek z tzw Klientami. W głowie się niektórym przewraca, często od wejścia do biura maja już muchy w nosie, a co dopiero po powrocie, szukają zaczepki, a to autokar się nie podoba, albo do obiadokolacji nie było przystawki itp. Faktem jest, że duża w tym wszystkim jest rola UOKiK oraz mediów którzy nagłaśniają że klient ma zawsze racje. Gratulacje dla Rainbow, trzymamy kciuki i mam nadzieje ze dziennikarze równie chętnie nagłośnią tą sprawę. odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-03 17:26 80.52.226.*]
gdzie 2 się bije 3-ci korzysta, zobaczymy co dalej będzie z Rainbow Tours i z ustawą o odpowiedzialności. Może jakiś szlachetny prawnik zlituje się nad biednym i bezsilnym Guzikowskim i jego podobnymi.
Po 100latach bitew o papierosy- wreszcie zakazano palenia w miejscach publicznych. Może też za 100lat już nikt nie sprzeda produktu lub usługi i zaraz zbankrutuje..., aby kupiec nie mógł zrealizować
zakupu.To przecież jest zwykłe oszustwo- granice moralności o których nikt nie wspomina, bo człowiek jest już przedmiotem.Te praktyki są tak popularne wśród"cwaniaczków" zachodu.Są wszechobecni i w Polsce i powoli weszli i na rynek ukraiński. No cóż - nazwano to też chlubnie-demokracją ( na granicy...-czego!? - wyzysku i opresji?). odpowiedz »Touroperator pozwał klienta do sądu
[2013-12-04 10:50 83.11.251.*]
Proszę czytać ze zrozumieniem... RT pozwał Pana Guzikowskiego, bo ten przez jakiś czas jeździł po mieście z banerem na dachu samochodu o treści mniej więcej: "Biuro Rainbow Tours mnie oszukało (lub okradło - dokładnie nie pamiętam). Złodzieje/oszusci oddajcie mi moje pieniądze". Stał z tym banerem pod biurem, klientom pod biurem radził ponoć, by nie kupowali wycieczek u "oszustów". Za to został pozwany. Być może liczył, iż Rainbow mu wypłaci kasę, by nie było dymu, a on nie będzie musiał użerać się z liniami lotniczymi... No i się zdziwił odpowiedz »
Touroperator pozwał klienta do sądu
[2013-12-08 15:41 83.243.105.*]
Brawo Rainbow Tours! Tępić takie buraki pastewne! odpowiedz »
Touroperator pozwał klienta do sądu
[2013-12-09 13:05 195.128.229.*]
co do zasady w takim przypadku biuro działa jako agent - w imieniu i na rzecz, podobnie jak agent, który sprzedaje wycieczkę touroperatora i to nie agent odpowiada za wykonaie usługi. Klient miałby rację, gdyby zlecił biuru zorganizowanie wyjazdu na Ukrainę i biuro wybrało przewoxnika itd. Ale wtedy albo byłaby umowa o usługe turystyczną i touroperator odpowiada, albo biuro działaloby jako pośrednik (nie mylić z agentem) i też by odpowiadało. Tutaj sprawa czysta. Ciekawe tylko jak bedzie interpretacja sądu, bo jak taka jak UOKiKu w sprawach klauzul to .... :-( odpowiedz »
Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-09 17:01 89.77.126.*]
Trzeba było oczerniać? Najłatwiej tak, znaleźć kozła ofiarnego i cudować. Dobrze, że "kozioł" jest potężny i się nie da. Brawo Rainbow - pozostajecie w moim mniemaniu najbardziej wiarygodnym BP.
Dorota. odpowiedz »Rainbow Tours pozywa klienta
[2013-12-09 21:05 46.169.96.*]
zobaczymy, co z tego wyniknie... odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Prawa pasażerów w zasięgu ręki - na dworcach w Warszawie i Krakowie
Gala z okazji Światowego Dnia Turystyki
Nowe narzędzie do promocji twojej restauracji
Nowopowstałe polskie internetowe biuro podróży na Teneryfie
Funclub - promocja: cała zaliczka dla agenta
Zmiany w Zarządzie MPI Poland Club
Nowy przewoźnik wchodzi do Polski
Finncomm zainaugurowały loty z Gdańska do Helsinek
Transgraniczne Targi Turystyczne: Ostrava 2011
Jesienne spotkanie branży turystycznej
Festiwal Smaku w Lublinie już dzisiaj.
Podrabiane trufle trafiły na stół
Śledztwo ws. sprzedaży ziemi w Darłowie umorzone